Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Digitalizarea sistemului de sănătate, dezbătută în cadrul celei mai mari conferințe de tehnologie medicală din Europa de Est

Între 5 și 9 septembrie, la Oradea, cea de-a VI-a ediție a Conferinței

Digitalizarea sistemului de sănătate, dezbătută în cadrul celei mai mari conferințe de tehnologie medicală din Europa de Est

Digitalizarea spitalelor, chirurgia robotică și medicina viitorului bazată pe inteligență artificială se numără printre temele ce vor fi dezbătute timp de aproape o săptămână în cadrul Conferinței Internaționale de Tehnologie Medicală SSIMA RE:Imagine Healthcare, cel mai mare eveniment de profil din Europa de Est, ce se va derula la Oradea, între 5 și 9 septembrie.

A VI-a ediție reunește reputați medici și profesori de la prestigioase instituții precum: Harvard, Oxford, John Hopkins, Stanford, Israel, dar și miniștri, secretari de stat, șefi de spitale, reprezentanți ai mediului academic și lideri de business.
De asemenea, în programul evenimentului au fost incluse două paneluri dedicate managementului situațiilor de urgență în spitale și investițiilor în sistemul de sănătate din România, acesta din urmă fiind organizat în formatul unei mese rotunde la care vor lua parte și șefi ai direcțiilor de sănătate publică, manageri de spitale și case de sănătate.
Printre experţii care vor fi prezenți la Oradea se află dr. Marco Zenati, profesor la Facultatea de Medicină a Universității Harvard și chirurgul cardiovascular care a realizat prima operație cu un robot chirurgical din SUA; Natalia Trayanova, profesor la Universitatea Johns Hopkins, care a dezvoltat singurul algoritm care determină riscul de moarte subită la persoanele care suferă de boli cardiovasculare, folosind inteligența artificială; dr. Dorin Comaniciu, vicepreședintele global al Diviziei de sănătate a companiei Siemens; profesor Michael Halberthal, directorul general al Spitalului Rambam, cel mai mare spital din nordul Israelului.
,,Inovația în sănătate în România, la fel ca și digitalizarea sistemului de sănătate se află în fază incipientă. Deși IT-știi și medicii români sunt apreciați internațional, luăm premii peste premii la olimpiadele de matematică, fizică, informatică, în ceea ce privește ecosistemul de inovație în tehnologie medicală, România este decalată cu zeci de ani față de alte țări. Aceasta se reflectă inclusiv în nivelul de digitalizare a sistemului nostru de sănătate, rămas și el la fel de în urmă. Din 2015, conferința internațională SSIMA Re:Imagine Healthcare contribuie la reducerea acestui decalaj, facilitând colaborări între comunitatea academică și de business din țară și din străinătate și atrăgând atenția liderilor internaționali din domeniu asupra potențialului acestei țări", precizează dr. Elena Ovreiu, fondator al SSIMA - International School on Imaging for Medical Applications.
Evenimentul este realizat în parteneriat cu Primăria Oradea, cu susținerea Universității Politehnica din București, a Societății Române de Anestezie și Terapie Intensivă (SRATI), a Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării și a Asociației Medici pentru România. Conferința SSIMA RE:Imagine Healthcare se bucură de Înaltul Patronaj al Președinției Române. Fondatori și organizatori ai evenimentului sunt Elena Ovreiu, doctor în tehnologie medicală, renumitul profesor israelian de origine română Alfred Bruckstein și antreprenorul George Haber, orădean de origine, unul dintre cei mai de succes români din SUA.
Încă de la început, conferința a beneficiat de un parteneriat cu Universitatea Technion din Israel, considerată una dintre cele mai bune universităţi din lume. (B.P.)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 06:59:17 Ora de vară a Europei de Est