Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Dezvoltare, apreciere, cooperare, inovare și adaptare

Ieri, în prima zi de școală, directorul Alin Novac Iuhas definea ceea ce înseamnă astăzi Școala Dacia:

Dezvoltare, apreciere, cooperare, inovare și adaptare

Luni, 5 septembrie 2022, s-au deschis porțile școlilor și grădinițelor pentru toți elevii ciclurilor de învățământ preuniversitar de stat și particular.

Emoțiile cele mai mari le-au trăit, se pare, ,,bobocii" claselor pregătitoare, care au făcut saltul de la grădiniță la școală și elevii claselor a V-a, care, intrând în ciclul gimnazial, vor trebui să se adapteze la mai multe stiluri de predare (evaluare), dar și prichindeii din creșe sau direct de-acasă ajungând la grădiniță. Curțile școlilor și grădinițelor au prins viață și culoare, au înflorit și au cunoscut bucuria reîntâlnirii cu colegii de școală sau de grupă, cu învățătorii, diriginții și educatoarele, dar și cu mulți necunoscuți. De această dată, părinții și bunicii au putut să-i însoțească pe cei mici în curte, dar și în sălile de clasă sau de grupă.
La Școala Gimnazială ,,Dacia" din Oradea, la festivitățile desfășurate în curte, au participat elevii claselor pregătitoare și cei din clasele a V-a, părinți și bunici, învățătorii celor cinci clase pregătitoare, profesorii diriginți ai claselor a V-a, dar și alți profesori, conducerea școlii și invitați din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor, ai Poliției, președintele comitetului reprezentativ al părinților pe școală și reprezentanți ai bisericii, fără politicieni...
Directorul școlii, domnul profesor Alin-Florin Novac-Iuhas, a salutat invitații, părinții și elevii la început de nou an școlar, arătându-se bucuros de întâlnire și optimist în ceea ce înseamnă resursele și potențialul instituției pe care o conduce, exprimându-și încrederea în colegi și în parteneriatul cu părinții și alte instituții, pentru ,,cultivarea spiritului ,,Dacia", prin muncă, disciplină, seriozitate, încredere și perseverență".
,,Am convingerea că Școala Gimnazială ,,Dacia" este adaptată contextului actual și are resursele și potențialul unei școli moderne, care asigură toate premisele pentru un viitor de succes, orientat spre calitate, performanță și excelență, într-un cadru prietenos, în care elevii noștri împărtășesc bucuria învățării (...). Am mare încredere în colegii mei, doamnele învățătoare, domnii profesori și doamnele profesoare, dascăli devotați, alături de care, de-a lungul timpului, ,,am construit" ceea ce înseamnă DACIA: Dezvoltare, Apreciere, Cooperare, Inovare și Adaptare", a precizat domnul director.
Reprezentantul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, doamna prof. Luminița Citrea, a dat citire mesajului transmis de inspectorul școlar general, prof. dr. Horea Abrudan, mesaj adresat, deopotrivă, elevilor, profesorilor și părinților. În încheiere, membrii echipei I.S.J. Bihor ,,urează succes în noul an școlar, un an în care provocările să se transforme, prin efort comun, în reușite și experiențe frumoase"!
Urări au venit și din partea președintelui comitetului reprezentativ al părinților și a doamnei director adjunct, prof. Carmen Diana Cosman, care a prezentat componența claselor prezente în careu, pe învățătorii și profesorii diriginți care au însoțit elevii în sălile lor de clasă.
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Dezvoltare, apreciere, cooperare, inovare și adaptare.

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 14:00:30 Ora de vară a Europei de Est