Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Reabilitarea Liceului „Friedrich Schiller”, avizată în CMUAT

O serie de proiecte care vor schimba fața orașului

Reabilitarea Liceului „Friedrich Schiller”, avizată în CMUAT

Specialiștii Comisiei municipale de urbanism și amenajare a teritoriului (CMUAT) au analizat și în ședința de săptămâna trecută o serie de proiecte care vor schimba fața orașului, atât din punct de vedere urbanistic, funcțional dar și economic.

Dintre acestea, 22 au fost studiate în comisia de urbanism, în timp ce11 s-au aflat în atenția comisiei operative. Printre proiectele dezbătute în comisia CMUAT se numără avizarea reabilitării energetice a Liceul Teoretic German F. Schiller (ciclul primar), situat în Piața Cazărmii, nr. 7, amenajarea unei clădiri administrative în curtea Filarmonicii Oradea și construirea de locuințe colective cu spații comerciale la parter pe str. Sf. Apostol Andrei.
Eficiență energetică la Liceul German, prin PNRR
Un proiect important aprobat de specialiștii CMUAT este cel care vizează reabilitarea energetică a Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller" (ciclul primar), situat în Piața Cazărmii, nr. 7.
„Aflată momentan într-o stare de degradare, după finalizarea lucrărilor, clădirea va avea o înfățișare modernă. Pe lângă elementul estetic, cel mai important aspect este reprezentat de condițiile mult mai bune, de confortul pe care îl vor avea elevii care învață aici, dar și reducerea consumului anual de energie. Vor fi beneficii evidente, deoarece se vor reduce pierderile de căldură. Cu siguranță, vor fi îmbunătățite confortul interior și eficiența energetică. Proiectul este depus spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și se află în acest moment în etapa de evaluare", a precizat viceprimarul Arina Moș.
Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller" cuprinde două construcții: corpul C1 ce găzduiește școala, cu regim de înălțime P+1E și suprafața construită la sol: 618,00 m2; corpul C2 - o anexă cu un singur nivel și suprafața construită de 12 mp.
De menționat că în ultima perioadă nu au fost executate lucrări de reabilitare sau reparații capitale la aceste clădiri. Astfel, s-a constatat deteriorarea accentuată a fațadelor, pierderi de căldură din cauza neetanșeităților clădirilor, infiltrații de apă și porțiuni din fațadă care prezintă degradări.
De asemenea, sistemul de încălzire, iluminat și echipamentele din dotarea școlii nu corespund cu rigorile unei clădiri eficiente din punct de vedere energetic.
Clădire administrativă nouă pentru Filarmonică
O clădire din curtea Filarmonicii Oradea urmează să fie finisată și refuncționalizată, astfel încât la finalul lucrărilor aceasta să deservească activitățile culturale desfășurate de Filarmonica Oradea.
Clădirea este deja construită, dar nu este finisată și nu are încă o funcțiune.
Astfel, Consiliul Județean a solicitat aviz Arhitect Șef pentru amenajarea acestei clădiri administrative în incinta Filarmonicii Oradea.
Prin proiect se propun modificări și finisaje în vederea funcționalizării spațiului prin amenajarea unei săli de repetiții, a unei săli de studiu, spații de depozitare costume și grupuri sanitare.
Clădirea are regim de înălțime P+E+M, o suprafață desfășurată de 603 mp și o suprafață construită de 204 mp.
Totodată, prin proiect se propune refațadizarea clădirii, care în acest moment nu este tencuită, termoizolarea acesteia, modificări de goluri și schimbarea învelitorii cu tiglă ceramică.
Locuințe colective pe str. Sf. Apostol Andrei
Tot în cadrul ședinței CMUAT, o persoană fizică a solicitat aviz de oportunitate pentru desființarea construcțiilor existente pe str. Sf. Apostol Andrei nr. 24 și 24A 1, precum și construirea unui imobil cu funcțiune mixtă - locuințe colective cu spații comerciale la parter.  Proiectul a primit aviz favorabil.
Desființarea clădirilor existente a fost justificată prin faptul că acestea nu corespund funcțional și structural, urmând ca pe amplasament să se realizeze o construcție nouă.
Regimul de înălțime a noului imobil va fi P+3E și va avea opt apartamente.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Reabilitarea Liceului „Friedrich Schiller”, avizată în CMUAT.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 17:37:32 Ora de vară a Europei de Est