Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Grădina urbană de legume din curtea Grădiniței Nr. 34

Plantropolis... un concept minunat!

Grădina urbană de legume din curtea Grădiniței Nr. 34

Zilele acestea la Grădinița Nr. 34 din Oradea se încheie proiectul finanțat prin programul ,,Plantropolis", conceput de Fundația Comunitară Oradea, sponsorizat de Russmedia România, implementat cu sprijinul VPK Packaging Salonta Eco Bihor, Eltex Recycling în parteneriat cu Grund School.

Copii, cadre didactice și părinți, am reușit să amenajăm și să întreținem o grădină urbană de legume în curtea grădiniței.
Proiectul a oferit copiilor posibilitatea de a avea propria grădiniță de plante obținută prin propriul efort, prin munca în echipă din grija și dragostea pentru natură. Cei 150 de copii îndrumați de cadrele didactice, s-au îngrijit de plante pe parcursul dezvoltării, le-au udat și le-au plivit până au crescut mari și au dat rod.
În cadrul proiectului s-au organizat: Sărbătoarea recoltei - în curtea grădiniței, cu degustarea roadelor din grădinița Plantropolis și concursul local de creație din materiale ecologice ,,Iubim natura", aprobat de I.S.J. Bihor, în cadrul căruia copiii/ elevii din grădinițele și școlile din Oradea și județ și-au exprimat dragostea față de natură prin desen, pictură, colaje și machete. Eforturile le-au fost răsplătite prin diplome și premii.
Bugetul proiectului este de 6.400 de lei.
Coordonator proiect: director, prof. Borz Cornelia, echipa de proiect: prof. Vereș Anima, Lauff Tunde, Duma Sorina, Lup Mihaela, Flore Gabriela, Merțe Ioana, administrator Galis Liviu.
În grădinița noastră și plantele au grădinița lor, pentru că le iubim! Proiectul continuă la G.P.P. Nr. 34 Oradea.
(Anima Vereș)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Grădina urbană de legume din curtea Grădiniței Nr. 34.

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 19:29:40 Ora standard a Europei de Est