Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Prietenul meu, polițistul” – la Grădinița nr. 46

În Săptămâna națională a siguranței rutiere

„Prietenul meu, polițistul” – la Grădinița nr. 46

În grădinițe ca și în școli, se desfășoară diverse manifestări de educație rutieră a copiilor, la multe dintre ele, fiind invitați chiar polițiștii. Alt impact au cadrele în uniformă asupra elevilor, alta este participarea elevilor și eficiența activității...

 Luni (11 mai 2009), la activitatea de proiect „Prietenul meu, polițistul”, desfășurată la Grădinița nr. 46 din Oradea, a fost invitat polițistul de proximitate care răspunde de grădiniță, agent șef Sorin Secară. Dar, Sorin nu a venit singur, ci împreună cu agent șef Marius Vasi („dascălul”).
 În obiectiv și în activitate au fost prinse cele patru grupe mari și pregătitoare (îndrumate de educatoarele institutoare: Emilia Corcheș – Silvia Bochiș, Mihaela Dance - Camelia Balint, Claudia Popuțe - Florica Popa, Otilia Dumitrescu - Vesea Camelia), dar, la final, în curte, întreaga suflare a grădiniței a fost în picioare, luând parte la jocuri și la urcatul în mașina poliției, iar copiii, de la mic la mare, au fost încântați să îmbrace „uniforma” de patrulă de circulație...
Cum circulăm
 „Activitatea face parte din proiectul „Cum circulăm” și este prinsă în calendarul lunii mai, acțiunile de proiect fiind planificate lunar. După caz, și temă, ele se desfășoară la toate grupele cu mijloace diferite, în funcție de particularitățile de vârstă ale copiilor și potrivit măiestriei pedagogice a educatoarelor. În plus, acțiunea de astăzi (luni – n.n.) este circumscrisă manifestărilor din cadrul Săptămânii naționale a siguranței rutiere (11-17 mai)”, după cum a ținut să precizeze dna director, inst. Rodica Ștef.
Un show ... cu polițiști
  Intrând în discuție cu copiii, cei doi polițiști au preluat controlul total asupra celor patru grupe, astfel că educatoarele și directorul grădiniței au devenit spectatori la un spectacol cu polițiști, pietoni, bicicliști, copii cu role și conducători auto... Din provocare în provocare, Sorin și Marius și-au „descusut” interlocutorii, i-au vrăjit și i-au întors pe toate fețele, verificâdu-le cunoștințele legate de circulația și legislația rutieră. Au creat scenarii și bună dispoziție, așa încât la finalul discuției, s-a ajuns la concluzia că polițistul nu este nici Bau-Bau sau Omul-Negru, nici Papă-Lapte, ci Prietenul copiilor. Cu flerul său didactic, cu simțul și măiestria-i caracteristice, Marius a făcut show. Copiii le-au replicat polițiștilor invitați cu un moment artistic adecvat temei. În deplină ordine și disciplină, pe grupe de vârstă, preșcolarii au recitat și au cântat despre semafor și circulația rutieră, iar la final, prietenii copiilor i-au surprins plăcut cu vestuțele și șepcuțele. Echipați sau neechipați în patrule și agenți de circulație, cu toții au coborât în curte unde îi aștepta o altă mare surpriză – mașina poliției. Au urcat pe rând, în grupuri de câte cinci, la volan și pe bancheta din spate, au vorbit la microfon și au pus sirena în funcțiune spre delectarea generală. Auzind și știind ce se întâmplă în curte, curând, toată suflarea grădiniței a fost pe baricade. Prin rotație, și cei mai mici preșcolari s-au echipat și s-au pozat, iar Marius le-a propus jocuri și cântece în cerc. La finalul întâlnirii, printr-o poză de familie, polițiștii și preșcolarii au parafat pactul prieteniei...(Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Prietenul meu, polițistul” – la Grădinița nr. 46.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 04:17:10 Ora de vară a Europei de Est