Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul Erasmus+ KA1, la Școala Gimnazială Nr.1 Chijic

Conferința de diseminare finală a avut loc la Hotel President din Băile Felix

Proiectul Erasmus+ KA1, la Școala Gimnazială Nr.1 Chijic

Joi, 15 septembrie 2022, la Hotel President din Băile Felix, a avut loc conferința de diseminare finală a proiectului Erasmus+2019-RO01-KA101- 061605 „Împreună împotriva abandonului școlar„/Together against school dropout", proiect finanțat de către Uniunea Europeană, prin programul Erasmus+, cu un buget de 23.280 euro. Beneficiarul proiectului este Școala Gimnazială Nr.1 Chijic din județul Bihor.

Evenimentul a fost deschis de către doamna director, prof. Ungur Maria, care le-a urat bun venit tuturor participanților și a făcut o scurtă prezentare a școlii.
Un grup de elevi ai Școlii Gimnaziale Nr.1 Chijic, coordonat de d-na prof. Torjoc Diana, i-a încântat, pe toți participanții, cu un buchet de cântece patriotice, atent selectate astfel încât să atingă sufletul și inima tuturor celor prezenți, după care elevii au participat la un mic atelier de pictură îndrumați fiind de cadrele didactice ale școlii noastre: prof. Chirilă Ileana, Herlaș Aurica și Fodor Livia.
Revenind la proiect, spunem că s-a derulat în perioada 2019-2022 și că a avut ca scop reducerea nivelului absenteismului școlar și implicit a numărului cazurilor de abandon școlar, în rândul elevilor Școlii Gimnaziale Nr.1 Chijic. Prin intermediul acestui proiect, 13 cadre didactice din școală au participat la un curs de formare profesională și o activitate de tip job shadowing în Grecia și Spania, cu scopul perfecționării în ceea ce privește prevenirea abandonului școlar. Toate aceste detalii, referitoare la rezultatele proiectului și tipurile de activități de diseminare desfășurate, au fost furnizate de către coordonatorul proiectului, prof. Drugaci Alina-Bianca.
Domnișoara prof. Ungur Maria a descris cursul „Inclusive  education: tackling with classroom diversity and early school leaving„  desfășurat în Piraeus, Grecia, detaliind metodele și tehnicile învățate de profesorii noștri în urma celor două tipuri de mobilități desfășurate.
Cuvinte de apreciere și de îndemn, pentru a continua pe viitor această luptă împotriva abandonului școlar, au venit din partea tuturor participanților, care s-au arătat interesați de tematica abordată în cadrul conferinței și respectiv încântați de rezultatele implementării acestui proiect Erasmus+.
În încheiere, s-au vizionat mesajele video trimise de către partenerii de proiect, iar d-na director, prof. Ungur Maria și doamna prof. Drugaci Alina-Bianca, coordonatorul de proiect, au mulțumit tuturor participanților urându-le multă sănătate și putere de muncă.
Prof. Ungur Maria, director
Prof. Drugaci Alina-Bianca, coord. proiect
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Proiectul Erasmus+ KA1, la Școala Gimnazială Nr.1 Chijic.

Trimite email
duminică, 21 decembrie 2025 la 21:37:56 Ora standard a Europei de Est