Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2022
Naveta profesorilor să poată fi decontată și prin biletele de transport, nu numai pe bază de abonament – solicitarea sindicatelor către ministrul Educației
...................................
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) solicită ministrului Educației, Ligia Deca, să modifice Hotărârea de guvern nr. 569/2015 privind decontarea navetei profesorilor astfel încât sumele plătite de aceștia, ca sa ajungă la școală, să poată fi decontate și pe bază de bilete de transport, nu doar cu abonamente lunare, potrivit unei adrese obținute de EduPedu.ro joi seara.
Federația sindicală a profesorilor susține că ,,Am fost sesizați de către organizațiile sindicale afiliate că numeroși operatori de transport auto nu emit abonamente pe anumite distanțe, ceea ce conduce la imposibilitatea personalului didactic – care se deplasează la și de la locul de muncă cu autoturismul proprietate personală, cu respectarea art. 7 alin. (6) din Norme – de a beneficia de decontarea acestor cheltuieli“.

,,S-a ajuns în această situație deoarece, în lipsa abonamentelor pe ruta respectivă/rute similare, emise de operatorii de transport, nu se poate stabili care este cuantumul sumei pentru care se pot depune bonurile de achiziție a carburantului, în vederea decontării și, deci, nu se decontează aceste cheltuieli”, potrivit adresei FSLI.

Cu alte cuvinte, conform normelor în vigoare, dacă pe ruta pe care profesorul vine și pleacă de la școală cu mașina personală, transportatorii publici nu emit abonamente, atunci profesorului nu i se pot deconta banii pe benzină/ motorină, pentru că nu se știe cât ar costa un abonament la autobuz pe distanța pe care o parcurge...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
1 noiembrie 2022

14 ani de digitalizare a educației în România
Unde suntem, ce e de făcut? (P)

Digitalizarea înseamnă, pentru profesorii și managerii școlilor, deschiderea de a învăța, de a accepta lucrurile noi și de a integra tehnologia în educație. Iar asta le poate aduce tuturor beneficii reale. Pentru noi, totul a început în 2008, în Iași. Adservio iniția la Liceul ,,Vasile Alecsandri” un proiect de digitalizare care anunța o mare transformare în educația din România. Deși tehnologia era revoluționară pentru țara noastră și nu numai, lucrurile au mers greu. Poate tocmai pentru că noutatea era prea mare.
Cu toate că beneficiile erau substanțiale în privința ușurării lucrului profesorilor, a debirocratizării, nouă ani mai târziu, doar 35 de școli adoptaseră digitalizarea. Abia pandemia a adus o schimbare serioasă. De voie, de nevoie, multe unități de învățământ au căutat în grabă o soluție digitală și lucrurile au avansat.
Cu toate acestea, în prezent, doar 10-15% din școlile românești au o soluție de digitalizare a activității lor, cu catalog electronic, statistici, rapoarte, comunicare integrată și celelalte instrumente avansate. De ce doar atât? Subfinanțare, neasumare a unei viziuni clare la nivel de minister, teamă de nou.

Accelerăm digitalizarea sau mai așteptăm?

România are șansa de a recupera mult din timpul pierdut. Prin promovarea intensivă, tot de către Adservio, a nevoii de digitalizare, Ministerul Educației a extins programul-pilot privind folosirea exclusivă a catalogului electronic. În consecință, 742 de școli elimină acum catalogul clasic, de carton...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 octombrie 2022
Programul Masa caldă
450 de școli ar putea organiza programul Masa caldă în acest an școlar, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență discutat astăzi (28 oct. 2022) în Guvern. Nu este acordat un buget suplimentar pentru 2022, ci doar pentru 2023 / Lista celor 350 de școli beneficiare încă nu este cunoscută.
………………………………
450 de școli ar putea să organizeze programul „Masa cadă” în anul școlar 2022-2023, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență, proiect aflat pe ordinea de zi a ședinței de Guvern. Până acum, a fost publicată în Monitorul Oficial doar lista celor 300 de școli și grădinițe beneficiare, deși autoritățile au anunțat de ceva vreme că vor fi incluse în program încă 50 de școli pe lângă cele 300. Proiectul citat modifică Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2022.
„(1) În anul şcolar 2022 – 2023, pe perioada desfăşurării cursurilor, preşcolarilor şi elevilor din 450 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat, denumite în continuare unităţi-pilot, li se acordă, zilnic, cu titlu gratuit, un suport alimentar constând într-o masă caldă sau într-un pachet alimentar, în cazul în care masa caldă nu poate fi asigurată, în limita unei valori zilnice de 15 lei/beneficiar, inclusiv taxa pe valoarea adăugată”, prevede proiectul menționat anterior.
În descrierea situației actuale se arată că „deoarece sumele aprobate în anul 2022 pot asigura suportul alimentar pentru încă 100 de unități de învățământ preuniversitar, ceea ce ar corespunde unei măsuri suplimentare de sprijin pentru preșcolarii și elevii aflați în situația riscului de abandon școlar, este necesară majorarea numărului de unități de învățământ beneficiare de la 350 la 450 de unități”.

Despre Centrul Județean de Excelență Bihor

Pentru anul școlar 2022-2023, se vor organiza 24 de grupe (față de 18, anul trecut)

Despre Centrul Județean de Excelență Bihor

Începând cu anul școlar 2021-2022, în urma demersurilor Inspectoratului Școlar Județean Bihor s-a înființat și funcționează Centrul Județean de Excelență Bihor.

Pentru anul școlar 2022-2023, se vor organiza 24 de grupe (față de 18, anul trecut)

Despre Centrul Județean de Excelență Bihor

Începând cu anul școlar 2021-2022, în urma demersurilor Inspectoratului Școlar Județean Bihor s-a înființat și funcționează Centrul Județean de Excelență Bihor.

Centrul Județean de Excelență Bihor este unitate conexă a Ministerului Educației care funcționează la nivel județean, cu personalitate juridică, fiind coordonat metodologic de Inspectoratul Școlar Județean Bihor.

Finanțarea centrului este asigurată din bugetul Ministerului Educației, dar poate fi finanțat și din sponsorizări și donații, în condițiile legii.

Centrul de excelență elaborează și aplică strategii și politici pentru selecția, pregătirea, susținerea și motivarea copiilor și tinerilor capabili de performanțe din clasele de primar, gimnaziu și liceu.

Centrul de excelență, printre alte atribuții elaborează strategii de identificare  și de selecție a copiilor și tinerilor capabili de performanțe înalte în vederea constituirii unor grupe de performanță pe discipline, arii curriculare sau domenii științifice, artistice și tehnice, inclusiv pentru elevii care învață în limbile minorităților naționale; inițierea acțiunilor de identificare și promovare a copiilor și tinerilor capabili de performanțe înalte; asigurarea anual, a constituirii funcționării și pregătirii grupelor de excelență.

Pregătirea copiilor și tinerilor în cadrul centrului se face în grupe de excelență, pe ani de studiu și pe discipline.

Pentru anul școlar 2022-2023 la nivelul județului Bihor se vor organiza, în limita bugetului alocat, 24 de grupe la disciplinele matematică, informatică, fizică, biologie, chimie și geografie. Anul școlar precedent a debutat cu 18 grupe.

Activitatea de pregătire a copiilor și tinerilor capabili de performanțe înalte se va desfășura și în acest an la nivelul Municipiului Oradea, respectiv Salonta, Beiuș, Aleșd și Marghita pentru a facilita participarea elevilor eligibili de la nivelul întregului județ.

Cursurile se organizează săptămânal, câte două ore, vineri după amiază sau sâmbătă, după caz.

Pentru anul școlar în curs înscrierea în vederea selecției pentru constituirea grupelor de excelență are loc în perioada 19.09.2022 (luni) - 28.09.2022 (miercuri), ora 20,00.

Testarea și selecția copiilor înscriși în grupele de excelență se va desfășura în perioada 29.09-3.10.2022, după o programare...

La disciplina matematică, locația Oradea, activitatea de excelență se desfășoară în parteneriat cu EMAG. Elevii se pot înscrie până pe 11 octombrie 2022 pe https://www.nouanepasa.ro/inscrieri-hlo 

Reamintim faptul că Centrul de Excelență Județean Bihor a reușit să coaguleze în jurul său profesori cu performanțe deosebite la nivel județean și național, precum și un număr mare de elevi interesați de performanțe.

De asemenea, finanțarea de la bugetul Ministerului Educației a fost suplimentată prin atragerea de sponsori care au asigurat cheltuielile asociate funcționării unor noi grupe.

Anul școlar 2021-2022 s-a încheiat cu un concurs județean și o gală, în care cei mai buni elevi au fost evidențiați alături de profesorii îndrumători.

Centrul Județean de Excelență Bihor este deschis spre colaborare cu organizații și instituții care vor să susțină elevii capabili de performanțe înalte.

Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email

marți, 29 noiembrie 2022