Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Întâlnire de lucru cu inspectori în educație timpurie antepreșcolară

„Joc, respect și bucurie” - noul concept de educație timpurie

Întâlnire de lucru cu inspectori în educație timpurie antepreșcolară

Direcţia de Asistenţă Socială Oradea a fost luni, 26.09.2022, gazda consfătuirilor pedagogice ale cadrelor didactice care își desfășoară activitatea în creșele din județul Bihor.

La întâlnire au participat d-na Georgeta Bara, inspector școlar de specialitate în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, d-na Lucia Negrău, director al Grădiniței Nr. 30, d-na Maria Agape, director Creșa Oradea, d-na Monica Ștefănică director al GPP Nr.1 Beiuș și un număr de 47 de specialiști din creșele de pe raza județului Bihor.
Temele dezbătute au fost: legislația în vigoare care reglementează organizarea și funcționarea creșelor, atât a celor arondate unităților de învățământ cu nivel preșcolar, cât și a celor nearondate, rămase în subordinea autorităților locale și Curriculum-ul pentru educație timpurie care trebuie aplicat unitar în activitatea instructiv-educativă din creșe.
Sub deviza „Joc, respect și bucurie", d-na Georgeta Bara a prezentat noul concept de educație timpurie care se desfășoară de la naștere până la 6 ani, concept care are în vedere dezvoltarea holistică a copilului, dar și sprijinirea familiilor. D-na inspector a punctat faptul că legislația în vigoare reconsideră creșele ca unități ale învățământului preuniversitar cu Metodologie de organizare și funcționare, Curriculum național, Proiectare curriculară pe structura anului școlar, Regulament-cadru de organizare și funcționare și Elaborare de programe/proiecte/activități. Au fost dezbătute pe rând toate aceste aspecte cu exemplificarea documentelor care vor constitui portofoliul cadrelor didactice care, în perspectivă, vor avea posibilitatea să-și susțină gradele didactice în unitățile de educație antepreșcolară.
D-na Lucia Negrău, în calitate de coordonator al activității metodologice al unității de învățământ Creșa Oradea, desemnat de către ISJ Bihor, a prezentat Procedura Operațională privind organizarea, funcționarea și coordonarea unităților de educație timpurie antepreșcolară și Planul de activități pentru realizarea coordonării metodologice.
Întâlnirea a continuat cu precizări privind completarea condicii de activități și a modelelor de bune practici din activitatea desfășurată de către educatoarele din cele 15 structuri ale Creșei Oradea, susținute de către d-na Maria Agape, director Creșa Oradea.
Dinamica societății actuale impune modificări rapide și în sistemul de învățământ astfel încât, actul instructiv - educativ să fie adaptat precocității „copilului contemporan".

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 12:16:36 Ora standard a Europei de Est