Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cel de-al doilea modul de cursuri de inițiere în limba română pentru refugiații ucraineni

Luni, la Hotel Maxim din Oradea, a fost lansat

Cel de-al doilea modul de cursuri de inițiere în limba română pentru refugiații ucraineni

Luni, 3.10.2022, la Hotel Maxim din Oradea, a fost lansat cel de-al doilea modul de cursuri de inițiere în limba română pentru refugiații ucraineni din județul Bihor, prin Centrul Educațional Roua din cadrul Fundației Șinca.

Proiectul este cofinanțat de Societatea Națională de Cruce Roșie din România, prin Crucea Roșie Română - Filiala Bihor.
Evenimentul a fost deschis de domnul Tănase Miculescu, în calitate de președinte al Crucii Roșie Române - Filiala Bihor, care a evidențiat rezultatele extraordinare și caracterul umanitar al organizației pe care domnia sa o reprezintă precum și interesul crescut de a colabora cu organizații nonguvernamentale pro-active care și-au demonstrat eficiența în aceste timpuri dificile pentru refugiații ucraineni, organizații precum Fundația Șinca.
Invitatul special al serii a fost domnul secretar de stat, prof. Ionel Florian Lixandru din partea Ministerului Educației, care răspunde la nivel guvernamental de gestionarea problemelor educaționale ale refugiaților din Ucraina. În cuvântul său, secretarul de stat a apreciat „inițiativa Fundației Șinca, Centrului Educațional Roua, aceea de a organiza cursuri de limba română pentru elevii și tinerii refugiați din Ucraina". Totodată, domnia sa a amintit faptul că „Ministerul Educației din România a răspuns prompt încă de la începutul conflictului, implementând un plan național de măsuri și o serie de inițiative care să vină în sprijinul integrării tinerilor și copiilor în sistemul educațional. S-a creat cadrul legal pentru ca aceștia să fie integrați în școlile din România, atât la nivel de învățământ preuniversitar cât și la nivel de învățământ superior, cu oferirea unui set de servicii: consiliere psihopedagogică, posibilități de cazare, transport, asistență medicală și alte drepturi pe care le au elevii români. Cu toate acestea, Ministerul Educației este deschis unor colaborări similare, precum este aceasta (Centrul Educațional Roua - n.r.), alături de reprezentanții societății civile, cu ONG-urile cu activitate reprezentativă în acest domeniu".
În încheierea mesajului, secretarul de stat a asigurat Centrul Educațional Roua de disponibilitatea și suportul Ministerului Educației.
În continuare, Fundația Șinca a prezentat în retrospectivă cele mai importante momente, surprinse în imagini de la începutul războiului din Ucraina.
S-a dat cuvântul și reprezentanților celorlalte ONG-uri prezente la eveniment.
Mai mult decât atât, unii agenți economici au făcut cunoscută oferta lor de angajare pentru refugiații ucraineni.
În cea de-a doua parte a evenimentului, a avut loc o sesiune de întrebări și răspunsuri, punctuale, în direcția educației preșcolarilor, a școlarilor și a posibilității de reconversie profesională a adulților.
Refugiații ucraineni care au participat la eveniment au avut posibilitatea de a se înscrie la cursurile organizate de Centrul Educațional Roua.
Să mai spunem că evenimentul a fost moderat de echipa de proiect: George Marius Șinca, Tatiana Șinca, Marius Florin Păcală, Mihaela Chiorean și Alexandra Pogoni. (M.S.)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Cel de-al doilea modul de cursuri de inițiere în limba română pentru refugiații ucraineni.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 14:38:56 Ora de vară a Europei de Est