Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Metode noi de predare și terapie, în sprijinul copiilor cu CES

Conferinţa de încheiere a parteneriatelor strategice Erasmus+ All together şi I am Unique

Metode noi de predare și terapie, în sprijinul copiilor cu CES

Marți, 4.10.2022, Hotelul Maxim din Oradea a găzduit conferința de finalizare și diseminare a rezultatelor proiectelor Erasmus+ ,,I am Unique" și ,,All together" derulate de C.S.E.I. ,,Cristal" Oradea în perioada 2019-2021.

Conferinţa de încheiere a parteneriatelor strategice Erasmus+ All together şi I am Unique
Metode noi de predare și terapie, în sprijinul copiilor cu CES
Marți, 4.10.2022, Hotelul Maxim din Oradea a găzduit conferința de finalizare și diseminare a rezultatelor proiectelor Erasmus+ ,,I am Unique" și ,,All together" derulate de C.S.E.I. ,,Cristal" Oradea în perioada 2019-2021.
Au fost prezenți reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean, CJRAE Bihor, DGASPC Bihor, Consiliul Județean Bihor, cadre didactice din instituțiile partenere, părinți, dar și reprezentanți ai comunității locale.
Întâlnirea a fost deschisă cu un scurt moment artistic oferit de elevii preșcolari și școlari din cadrul CSEI Cristal, urmat de un mini recital de vioară și flaut oferit de elevi ai Liceului de Arte din Oradea.
Coordonatoarea proiectelor, prof. Maria Ramona Vesa, directoarea CSEI Cristal, a făcut un scurt bilanț al activităților, precizând faptul că cele două proiecte au fost ca doi gemeni, prezentând apoi aspecte relevante din activitățile derulate în cadrul proiectelor, precum și metodele preluate de la parteneri, care au fost implementate în cadrul instituției.
Parteneriatul strategic Erasmus+ ,,All Together", care a reunit cinci parteneri din patru țări, Germania, Marea Britanie, Bulgaria și România, a avut drept scop îmbunătățirea relațiilor în mediul școlar și crearea unui climat educațional propice. Parteneriatul strategic Erasmus+ ,,I am Unique" s-a derulat cu participarea a cinci școli din Turcia, Norvegia, Italia, Grecia și România, instituții care aveau nevoia comună de revizuire a curriculumului și metodelor de predare pentru copiii cu CES cărora le oferă servicii educaționale. Prof. Ramona Vesa a menționat faptul că derularea proiectelor a fost afectată de pandemie, însă, în ciuda restricțiilor, au fost derulate multe dintre mobilitățile planificate, iar în final, s-a reușit implementarea metodelor care au fost prezentate în școlile partenere. Principalele metode noi implementate au fost: Programul AAI - Animal Assisted Interactions - terapie cu căței terapeutici și cai, Exprimarea emoțiilor prin povești dublate de comunicare augmentativă alternativă, Codding Unplugged (în parteneriat cu preșcolarii de la G.P.P. Nr. 20 Oradea), Metoda prin integrare senzorială, dar și Yoga pentru copii.
În cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ ,,All Together" au fost organizate activități care au avut drept scop întărirea relațiilor profesor-elev, profesor-părinte, profesor-profesor, iar evenimentul Moovie Night, în cadrul căruia, copiii, părinții acestora și cadrele didactice au fost împreună să vizioneze un desen animat la cinematograf, s-a bucurat de un real succes în rândul participanților.
,,În urma proiectelor implementate, au avut de câștigat, în primul rând, preșcolarii și elevii din cadrul instituției noastre, care au făcut cunoștință cu metode noi de predare și terapii, iar ca și rezultat final al proiectelor au fost lansate două publicații, care cuprind descrierea metodelor implementate", a declarat prof. Ramona Vesa, care și-a exprimat speranța, că acest proiect va avea continuitate prin dezvoltarea unor parteneriate locale.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 16:43:29 Ora standard a Europei de Est