Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Activitățile extracurriculare... la Grădinița „Holcim” din Aleșd

Proiect educațional cu parteneri din Galați

Activitățile extracurriculare... la Grădinița „Holcim” din Aleșd

Grădinița „Holcim” din Aleșd (județul Bihor) și Grădinița „Elena Doamna” din Galați au pus de un proiect educațional pe doi ani, prima întâlnire de proiect desfășurându-se în aceste zile (de joi până duminică, 14 - 17 mai 2009) la Aleșd.


 Joi, au avut loc activități de prezentare a unității și de cunoaștere reciprocă.
 „Modalități de abordare a noului curriculum”
 Vineri, ziua activităților extracurriculare s-a deschis cu o activitate demonstrativă, intitulată „Pe urmele năzdrăvanilor din povești”, urmată de un program artistic „Grație, armonie și mișcare”, după care, dascălii s-au adunat la o masă rotundă, cu tema „Modalități de abordare a noului curriculum”. Potrivit agendei, sâmbătă dimineața, au fost fixate două vizite, una la Grădinița nr. 27, iar cealaltă la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Senzorială din Oradea. După-amiază, a fost programată o excursie la Peștera Urșilor de la Chișcău, Băile Felix și Băile 1 Mai. La întâlnirea de duminică, partenerii urmează să tragă concluziile și să fixeze obiectivele viitoarei întâlniri, care va avea loc, la Galați, în 2010.
 „Pe urmele năzdrăvanilor din povești”
 Vineri, copiii și educatoarele Grădiniței „Holcim” din Aleșd și-au dat examenul în fața partenerilor de proiect, a invitaților, părinților și reprezentanților presei, printr-o activitate complexă, ingenioasă și originală, care a evidențiat imaginație, creativitate, mobilitate și gândire, spirit de echipă, devotament și perseverență din partea tuturor competitorilor. Fiecare din cele patru echipaje concurente avea în frunte câte un personaj de basm (Albă-ca-Zăpada, Frumoasa din Pădurea Adormită, Ileana Cosânzeana sau Zâna Zânelor), dar tot ei, cei cinci copii, aveau de înfăptuit o multitudine de sarcini (să bată mingea timp de zece secunde pentru a obține cheia, să treacă puntea tot câte doi cărând un săculeț cu nisip spre a avea salată din grădina ursului, evoluție la inelele de gimnastică pentru a obține apă vie, completarea unui puzzle pentru a  ajunge la acvariu și la peștele de aur, aruncare la țintă pentru a răpune cerbul și a intra în posesia diamantului), urmând un traseu prestabilit, iar la final, cu toate comorile obținute să încerce să-l înduplece (să-l învingă) pe căpcăun și să salveze prințesa sechestrată de acesta în turnul castelului.
 Probele au fost totale, iar copiii, extraordinari. De pe margine, colegii îi încurajau frenetic, iar la final, prințesa Ioana a fost eliberată din turnul castelului. Traseul aplicativ pe care l-au urmat cele patru echipe pentru a trece cele cinci probe i-au solicitat pe copii din toate punctele de vedere, evidențiind o seamă de calități, priceperi și deprinderi, solicitându-i fizic, dar și psihic pe fiecare. Ei însă au fost priviți și tratați ca o echipă care putea câștiga doar prin dăruirea fiecărui membru în parte.
 Admirabile s-au dovedit a fi tactica, strategia și organizarea, iar în final, reușita acțiunii prin învingerea răului și victoria binelui...
 Cu o asemenea activitate reușită („de capă și spadă”), colectivul Grădiniței „Holcim” din Aleșd a intrat în „istorie”, fiind cotat cu nota maximă, atât de partenerii de proiect, cât și de distinșii invitați și toți privitorii...
 Gazdele (Florica Vesa-director, și educatoarele: Emilia Domjan, Ioana Gherlea, Jozsa Judit, Marioara Madar, Valeria Pășcui, Delia Pipa, Dorina Pușcău, Maria Roșu, Maria Simai și Ancuța Tunduc) au fost onorate să-i aibă alături pe primarul orașului Aleșd, dl Zeno Þipțer, inspectorul de specialitate al I.S.J. Bihor, Voichița Vancu, directorii grădinițelor 27 , 44  și Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă din Oradea (Cornelia Borhidi, Mariana Vereș, Rodica Lezeu și prof. Maria Ivănescu), directorul Grădiniței cu Program Normal din Aleșd, Emilia Blaga, conducerea Colegiului Tehnic „Alexandru Roman” din localitate (director - Liliana Antonescu, director adjunct - Tatiana Moț), prof. Bujor Cuc și Nicu Răcuciu, iar din partea partenerilor de proiect de la Grădinița „Elena Doamna” din Galați, director – Oana Enache, însoțită de inspectorul de specialitate al Inspectoratului Școlar al județului Galați, Ana Secrieru, și educatoarele grădiniței: Ionica Hîncu, Aurica Negoiță, Claudia Duca, Larisa Pleșa, Aura Trandafir și Margareta Slabu; Ilinca Tiron, directorul Grădiniței nr. 7 – „Cristal” din Galați; Valentina Popa și Maria Roșu – educatoare ale Grădiniței nr. 14 – „Albă-ca-Zăpada” din Tecuci.
 „Grație, armonie și mișcare”
 La fel de grozavi s-au dovedit a fi și în cazul programului artistic, protagoniștii (artiștii și educatoarele) celor șase momente: corul grupei mijlocii (îndrumat de Maria Roșu, solistă - Denisa Peșel), dansul cu stegulețe al grupei pregătitoare (ed. Ancuța Tunduc), trupa de dans modern (instructori, membri ai trupei M&Q din Oradea), dans popular din Bihor (instructori Maria Simai și Ancuța Tunduc), teatru de păpuși, cu „Sarea-n bucate” (actorii - director Florica Vesa, educatoare: Jozsa Judit, Delia Pipa, Emilia Domjan și Ancuța Tunduc), o nouă repriză de dans, cu un grup de liceeni, de la C.T. „Alex. Roman” (absolvenți ai Grădiniței „Holcim”).
Să mai spunem că în cadrul mesei rotunde a fost pus în discuție noul curriculum, precum și multe alte aspecte și probleme de metodică, programe și proiecte, fiind avansate o seamă de propuneri printre care promovarea obiceiurilor și tradițiilor locale...
Activitățile extracurriculare s-au încheiat într-o atmosferă de poveste, la iarbă verde, într-un cadru de baladă, la o cabană de la Gepiș.
Și-ncălecai pe-o șa și v-o spusei așa! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Activitățile extracurriculare... la Grădinița „Holcim” din Aleșd.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 03:24:55 Ora de vară a Europei de Est