Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Milioane de profesori și studenți din 149 de țări sărbătoresc Ziua Acțiunii Climatice

Astăzi, 3 noiembrie,

Milioane de profesori și studenți din 149 de țări sărbătoresc Ziua Acțiunii Climatice

Azi, 3 noiembrie 2022, 3,4 milioane de profesori și studenți din 149 de țări sărbătoresc Ziua Acțiunii Climatice, evenimentul culminant al Proiectului de Acțiune Climatică, un program al Take Action Global (TAG), o organizație lider de educație pentru acțiunea climatică.

Cel de-al șaselea an al Proiectului Climate Action a fost susținut de partenerii LEGO, Organizația Ziua Pământului, Fondul Mondial pentru Natură și Programul ONU pentru Mediu. Site: https://www.climate-action.info.
Elevii Liceului Teh. ,,Constantin Brâncuși" și ai Liceului Internațional ,,Agora" se alătură colegilor din toată lumea pentru a sărbători Ziua Acțiunii Climatice. Pe parcursul derulării celei de-a șasea ediții, elevii celor două școli au răspuns provocărilor din fiecare săptămână, astfel am aflat care sunt cauzele schimbărilor climatice, ce soluții ar fi pentru a minimiza efectele acestora, au participat la acțiuni de ecologizare ori au plantat copaci. De asemenea, au folosit aplicația Earth Project pentru a-și monitoriza amprenta de carbon asupra mediului. La lecțiile de la clasă au aflat despre capabilitățile proiectului  Copernicus al Agenției Spațiale Europene care monitorizează sănătatea Pământului folosind cei șase sateliți Sentinel sau despre teoria Gaia care spune că Pământul este viu și așa ar trebui să-l păstrăm. Grija pentru planeta nostră elevii au manifestat-o și prin intermediul unor desene, prezentări diverse, idei pentru a păstra planeta curată sau pentru reciclarea deșeurilor.
„Ceva se întâmplă atunci când oameni din locații diferite și experiențe de viață diferite se unesc pentru a crea schimbare", a spus co-fondatorul TAG, dr. Jennifer Williams, ,,Când studenții se alătură acțiunilor locale și globale și devin uniți într-un efort de a-și asuma o problemă la fel de mare precum criza climatică, ei încep să înțeleagă cum în această lume ne potrivim cu toții".
Programul de șase săptămâni, care a crescut în dimensiune și amploare în fiecare an, reunește mii de școli din întreaga lume pentru a examina schimbările climatice și alfabetizarea în materie de mediu. Elevii progresează prin activități săptămânale care explorează cauzele, efectele și soluțiile. Sălile de clasă se angajează în schimburi virtuale de la clasă la clasă în care lucrează cu studenți din alte țări, deoarece iau în considerare implicațiile atât locale, cât și globale. În ultima săptămână, profesorii și studenții se vor alătura partenerilor de proiect.   Ziua acțiunii climatice va fi o sărbătoare online globală, în timp ce își împărtășesc învățarea, acțiunile și chiar invențiile cu lideri mondiali, oameni de știință și cercetători de top în domeniul climei și tineri activiști internaționali. Școlile și sălile de clasă primesc recunoaștere pentru eforturile lor cu un certificat.
Proiectul este gratuit și deschis tuturor sălilor de clasă PreK-12, iar planurile de curriculum și lecții sunt disponibile în 16 limbi. Noua aplicație Earth Project îi ajută pe studenți să-și urmărească eforturile, arătând cantitățile de carbon evitate care reflectă efectele educației climatice.
„Educația pentru acțiunea climatică are un rol important în abordarea schimbărilor climatice la scară globală. Îi informează pe elevi, elimină anxietatea climatică și aduce abilități importante într-o clasă, inclusiv empatie, creativitate și rezolvare de probleme", a spus Koen Timmers, co-fondatorul TAG.
,,La îndemnul doamnei profesoare de geografie, am participat la o acțiune de plantare de copaci în comuna unde locuiesc. Am plantat câteva zeci de puieți de nuc, dar am uitat să fac o fotografie după ce am terminat . Eram oboist, dar fericit în același timp si... am uitat", Sebastian S., elev, clasa 9 LTCB .
Despre Take Action Global
Take Action Global (TAG) este o organizație nonprofit de vârf dedicată educației privind acțiunea climatică pentru educatori și studenți K-12. În ultimii șase ani, TAG a deservit peste 3,4 milioane de studenți și educatori din 149 de țări prin Proiectul Climate Action și Climate Action Day. TAG a stabilit parteneriate cu experți internaționali și lideri mondiali, inclusiv ONU, WWF, NASA, LEGO, Cartoon Network și Institutul Jane Goodall și 20 de ministere ale educației. TAG este coautor al petiției de alfabetizare climatică de Ziua Pământului 2022 cu Organizația pentru Ziua Pământului și Fridays for the Future. https://www.takeactionglobal.org/
Vedeti activitățile brâncușienilor și ale agoriștilor în prezentarea de mai jos
https://padlet.com/mnistorbh/rpltcko2y6yxcdsm
,,Să participe la acțiuni care diminuează impactul schimbărilor climatice asupra mediului alături de colegi din toată lumea, să afle că aceste probleme (secetele, incendiile, inundațiile, etc ) sunt probleme cu care se confruntă comunități din întreaga lume i-au motivat pe elevii orădeni să fie din nou parte a acestui proiect global . Iar eu am fost mândră să le fiu îndrumător". 
Monica Nistor,
profesor Liceul Tehnologic ,,Constantin Brâncuși"/
Liceul Internațional ,,Agora" Oradea

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 16:04:07 Ora de vară a Europei de Est