Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Elevi ca agenți ai schimbării în comunitate

De la proiectul Erasmus Școala ca motor al schimbării în comunitate... la

Elevi ca agenți ai schimbării în comunitate

Liceul „Don Orione", prin intermediul proiectului Erasmus+ Școala ca motor al schimbării în comunitate, a avut menirea în ultimii doi ani școlari să formeze o echipă de elevi ca agenți ai schimbării în comunitate (Agents of change for Oradea).

Pentru organizațiile nonguvernamentale de profil este ușor să derulezi activități în comunitate, pentru că aceasta le este menirea, obiectivul central. Pe când mobilizarea elevilor în a deveni membri activi în comunitate, prin intermediul statutului școlar fără a afecta procesul instructiv-educativ, este extrem de dificilă. Această mobilizare necesită mult efort, timp și energie, creativitate și o doză foarte mare de voință și motivație, în primul rând din partea cadrelor didactice, pentru ca apoi aceștia să îi inspire pe elev,  susține domnul director, prof. Alexandru Stoica.
            Liceul „Don Orione" celebrează această reușită, vineri, 11 noiembrie 2022, printr-un șir de acțiuni inedite în intervalul orar 10.30 - 13.00, derulate pe platoul din spatele Teatrului Regina Maria până la Filarmonica de Stat Oradea. Evenimentul debutează cu organizarea a trei ateliere de dezvoltare pentru elevii claselor a VIII-a. Workshop-urile vor fi susținute de către echipa agents of change, momente în care elevii devin formatori pentru colegii lor orionini sub coordonarea doamnelor profesoare Moga Teodora, Halász Lavinia și Oprean Flavia. Aceste ateliere reprezintă de fapt un traseu de inițiere a 50 de elevi orionini în skill-urile specifice unui agent al schimbării, cum ar fi: creativitatea, motivația, gândirea critică, spiritul de observație sau munca în echipă.
            Traseul de inițiere a elevilor în a deveni agenți ai schimbării în comunitate va continua cu o acțiune inedită în rândul elevilor și anume un TED talk în care chiar aceștia sunt protagoniștii. Așadar, traseul de inițiere se încheie pe frumoasa scenă a Filarmonicii de stat Oradea, unde, începând cu ora 12.00, echipa agents of change va INSPIRA peste 200 de elevi din școlile orădene partenere liceului nostru, spune psihologul școlar Ioana Drugaș (coordonator proiect).
            ~Inspire!~ sudents' TED talk este un eveniment care așază elevul în lumina reflectoarelor. Pe lângă discursurile pregătite de Lupșa Sofia, Marian Mihai și Baba Ștefan (toți trei elevi orionini), vor fi punctate rezultatele obținute în urma celor două misiuni derulate de echipa agents of change și anume: (1.) „Personalitatea locurilor care ne înconjoară", acțiune de igienizare, înfrumusețare și însuflețire a două spații publice (Piața Devei și Parcul 1 Decembrie), și (2). Campania „Reacții!" care a inclus un set de activități și ateliere de lucru cu menirea de a educa atitudinea adolescenților în situații de criză/stres major (cum ar fi: în caz de hărțuire stradală și bullying; când o persoană își pierde conștiința sau se îneacă, are fracturi, arsuri; dar și în caz de situații colective precum cutremurul sau fenomenul de panică în masă).
            Acestea sunt motivele de sărbătoare în familia orionină, celebrare la care sunt așteptați să participe aproximativ 300 de invitați și colaboratori.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 15:00:55 Ora standard a Europei de Est