Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lectura, dincolo de curriculum

Proiectul ,,Înțelegerea lumii prin lectură”

Lectura, dincolo de curriculum

Luni, 7 noiembrie 2022, s-a desfășurat la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu", lansarea oficială a proiectului educativ județean cu participare națională ,,Înțelegerea lumii prin lectură".

La această primă activitate de deschidere, care a avut loc în Sala de festivități a colegiului, au fost prezenți elevii clasele a IX-a B și a X-a C și profesorii Ioan Cadar, Laura Ardelean și Ramona Tătar, dar și invitați ai instituțiilor partenere: prof. dr. Alin-Serafim Ștefănuț, director al CCD Bihor, doamna profesor Diana Popa, alături de câțiva elevi de la Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu" și doamna profesor Elena Luca, împreună cu elevii unei clase de-a IX-a de la Liceul Teoretic ,,Aurel Lazăr".
Doamna profesor Monica Dumitraș, coordonatoarea acestui proiect, le-a vorbit invitaților prezenți despre importanța derulării unor activități extrașcolare care să reîmprietenească elevii cu lectura și despre nobila misiune a profesorului de limba și literatura română de a forma cititori consecvenți. Pe lângă textele literare, cele nonliterare, multimodale și de graniță relevă o multitudine de aspecte ale vieții, iar lectura ar trebui să devină o formă de înțelegere a lumii.
       A fost prezentată, apoi, echipa de proiect din cadrul școlii, alcătuită din: Ioan Cadar, Laura Ardelean, Patricia Bodea, Ramona Tătar și Daniela Sopota, dar și partenerii din mai multe instituții și școli din Bihor și din țară, care vor sprijini și derula activitățile propuse în calendarul proiectului.  Astfel, vor fi alături de Colegiul Național ,,Mihai Eminescu": Inspectoratul Școlar Judeţean Bihor, reprezentat de Horea-Florian Abrudan, inspector școlar general, Casa Corpului Didactic Bihor, prin directorul acestei instituții, Alin-Serafim Ștefănuț, Biblioteca Județeană ,,Gheorghe Șincai" Bihor, manager Ancuța-Florina Șchiop, Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu" Oradea, sub coordonarea doamnei profesor Diana Popa, Liceul Teoretic ,,Aurel Lazăr" Oradea, prin Elena Luca, Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" Oradea, Mihaela Fildan, Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga" Oradea, Andreea Pădurean, Liceul Sanitar ,,Vasile Voiculescu" Oradea - Adina Cozma-Cărăbaș, Școala Gimnazială Nr. 11 Oradea, Alina-Loredana Șaitoș, Școala Gimnazială Nr. 16 Oradea, Anamaria Dorina Ursan, Școala Gimnazială Sânnicolau Român - Patricia Demeter, Școala Gimnazială ,,Szent Istvan" Sâniob - Ioana Lupaș, Liceul Teoretic ,,Dr. Mihai Ciucă", Săveni, jud Botoșani, prin doamnele profesoare Felicia Năpîrcă, Mihaela Drăsleucă și, nu în ultimul rând, Colegiul Economic ,,Transilvania", Târgu Mureș, județul Mureș, coordonator Gabriela Voșloban.
        Din partea instituțiilor partenere, prof. dr. Alin-Serafim Ștefănuț a evidențiat dimensiunea formativă a lecturii și pericolul limitării la textele impuse de programele școlare. Le-a vorbit elevilor despre povestirea lui Gabriel Garcia Márquez, Un domn foarte bătrân cu niște aripi enorme, și despre studiul Scriitori uitați, apărut în România literară, încuranjându-i să profite de oportunitățile oferite de activitățile ce se vor derula în cadrul acestui proiect.
Apoi, doamna Monica Dumitraș a prezentat grupul-țintă al proiectului, sunt elevii din clasele V- XII din școlile partenere, estimându-se că la activitățile care se vor desfășura vor fi implicați aproximativ 600 de elevi din mediul rural și urban. Scopul acestui proiect urmărește: cultivarea interesului pentru lectură și a plăcerii de a citi, formarea unui tânăr cu o cultură comunicațională și literară de bază, capabil să înțeleagă lumea din jurul său, să comunice și să interacționeze cu semenii sau dezvoltarea unor parteneriate, în vederea unui veritabil schimb de experiență. Dintre obiective, doamna Dumitraș a amintit câteva: promovarea lecturii ca formă de cunoaștere, încurajarea exprimării libere a impresiilor şi sentimentelor generate de lectură, formarea unor valori culturale și morale prin lectură, cultivarea încrederii în propriile abilități de comunicare, reducerea absenteismului din mediul urban și rural, dar și creșterea motivației școlare, diminuarea analfabetismului funcțional și utilizarea unor metode didactice inovative.
S-a prezentat calendarul activităților, care oferă o gamă diversificată de teme, profesorii și elevii având libertate absolută în alegerea textelor pe care să le citească și despre care să discute: La drum cu o carte - noiembrie 2022; Identitate națională - decembrie 2022; Cunoașterea de sine - februarie 2023; Călătorie prin natură, anotimpuri și locuri - martie 2023; Concursul Călătorie în lumea cuvintelor - aprilie 2023; Donează o carte - mai 2023; Festivitatea de încheiere - iunie 2023.
Pentru finalul activității de lansare a proiectului, doamna profesor Dumitraș, elevii și ceilalți profesori prezenți au avut voie să utilizeze telefoanele mobile pentru a răspunde împreună la întrebarea: Ce înseamnă lectura pentru tine? A fost folosită aplicația Multimeter, răspunsurile tuturor formând o imagine complexă a beneficiilor lecturii. Ca ultim moment al activității, elevii din cele trei școli au făcut recomandări de lectură colegilor, scriind pe foi de flipchart denumirea unor cărți care le-au schimbat modul de a gândi și a de înțelege lumea.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Lectura, dincolo de curriculum.

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 15:23:17 Ora de vară a Europei de Est