Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Educaţie incluzivă pentru toţi elevii noştriˮ

Proiect Erasmus+ la Liceul Tehnologic „Unireaˮ Ştei

„Educaţie incluzivă pentru toţi elevii noştriˮ

Pentru Liceul Tehnologic ,,Unirea" Ştei, anul 2022 a fost un an propice dezvoltării profesionale a cadrelor didactice prin mobilităţi în scopul învăţării în cadrul programului Erasmus+, Acţiunea Cheie 1, domeniul Educaţie şcolară.

Proiectul „Educaţie incluzivă pentru toţi elevii noştriˮ a fost finanţat de Comisia Europenă prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale - ANPCDEFP, număr de referinţă 2021-1-RO01-KA122-SCH-000019039.
      Bugetul proiectului este de 28500 euro şi se desfăşoară în perioada octombrie 2021 - noiembrie 2022. Proiectul s-a adresat unui număr de 13 profesori ai liceului şi a cuprins două mobilităţi transnaţionale: două grupuri de profesori au beneficiat de cursuri de formare în Turcia şi Spania. Prima mobilitate s-a desfăşurat la Istanbul University Cerrahpaşa din Istanbul, Turcia, la cursul Inclusive Education. Cea de-a doua mobilitate s-a desfăşurat în Barcelona, Spania, la cursul Boost your creativity and prevent early school leaving: steps for integration and intercultural education, furnizat de New Horizons Malta. Ambele cursuri au vizat îmbunătăţirea competenţelor profesorilor cu privire la accesul elevilor cu mai puţine oportunităţi la educaţie formală şi nonformală, abilitare şi includere în şcoală şi societate.
     Gruie Ioan Adrian, director: „În ultimii ani, liceul nostru a derulat proiecte finanţate de Uniunea Europeană prin Erasmus+, ca mijloc de îmbunătăţire a calităţii educaţiei pe care o oferim. Vedem în aceste proiecte o modalitate de inovare, de adaptare a procesului educaţional la realităţile contemporane şi în acelaşi timp un sprijin important în creşterea prestigiului liceului nostru la nivelul comunităţii locale. Rezultatele proiectelor Erasmus+ derulate deja în şcoala noastră s-au materializat, dincolo de formarea sau îmbunătăţirea unor competenţe pentru elevii care au participat la mobilităţi, în îmbunătăţirea rezultatelor şcolare ale acestora şi în eficientizarea actului educaţional la profesorii implicaţi în mobilităţiˮ.
      Activităţile de formare din cadrul acestui proiect au urmărit îmbunătățirea procesului de incluziune a elevilor şcolii ce provin din medii vulnerabile şi a celor cu cerinţe educative speciale. Profesorii participanţi la cursurile de formare au dobândit noi strategii, metode şi instrumente de predare şi evaluare diferenţiată, pe care le aplică în procesul instructiv - educativ; de asemenea şi-au îmbunătăţit competenţele de comunicare şi de limbă engleză, competenţele digitale, sociale şi civice, competenţele de sensibilizare şi exprimare culturală.
     Prin acest proiect, liceul a reuşit şi consolidarea şi extinderea reţelei de parteneri internaţionali cu opt noi instituţii de educaţie şi formare din state membre ale Uniunii Europene și țări terțe asociate programului Erasmus+, pentru o cooperare suplimentară în domeniul educaţiei şcolare, în scopul dezvoltării dimensiunii europene a școlii. Astfel, începând cu luna noiembrie, 2022, Liceul Tehnologic „Unireaˮ Ştei participă ca partener alături de Diethnes Panepistimio Ellados (International Hellenic University) din Grecia, Avrupa Yenilikçi Toplum Derneği din Turcia, Global Education Center B.V. din Olanda, în proiectul de cooperare Erasmus+ „Gamification is the Tool for new Learningˮ nr. 2022-1-CZ01-KA220-SCH-000086775, coordonator Gymnazium Havlickuv Brod din Cehia.
Diana Panda

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 08:21:17 Ora de vară a Europei de Est