Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Elevii Școlii Gimnaziale ,,Miron Pompiliu" - Ștei au celebrat Ziua Internațională a Toleranței

A fost prezentat Ghidul unei persoane tolerante

Elevii Școlii Gimnaziale ,,Miron Pompiliu" - Ștei au celebrat Ziua Internațională a Toleranței

Ziua Internațională a Toleranței a fost sărbătorită de către elevii Școlii Gimnaziale ,,Miron Pompiliu"- Ștei în cadrul Centrului de documentare și informare.

Actorii principali au fost elevii clasei a VIII-a A, B și elevii clasei a VII-a C, dar și elevii clasei a V-a C. Să discutăm despre toleranță a fost tema pe care profesor Andru Cristina, în parteneriat didactic cu profesor Stanciu Lidia, a dezbătut-o pe larg în cadrul CDI.
Activitatea a debutat printr-un joc de autocunoaștere, în care elevii au trebuit să prezinte câteva diferențe de ordin fizic dintre ei și colegul din dreapta. În urma acestui joc, elevii au concluzionat faptul că: a fi diferit nu este un lucru rău și că diferențele dintre oameni sunt bune.
Tot în cadrul activității, elevii au desprins morala din povestea Cățelușul schiop și au concluzionat faptul că: prietenia adevărată este deosebit de importantă.
După acest joc de autocunoaștere, a urmat definirea termenului de toleranță prin intermediul metodei brainstorming. Metodă în care elevii au trebuit să emită idei despre toleranță, idei ce au fost notate pe foaia de flip-chart de către profesor documentarist, Andru Cristina.
După acestă definire a termenului, au fost prezentate limitele până la care toleranța este acceptată, iar mai apoi elevii au aflat informați despre intoleranță și efectele pe care aceasta le are la nivelul societății.
Un alt moment al lecției, a fost acela, în care, profesor Andru Cristina le-a prezentat elevilor Ghidul unei persoane tolerante. După aceasta, elevii au întregit ghidul cu alte recomandări legate de toleranță pe baza celor discutate în cadrul lecției.
Evaluarea activității s-a realizat pe baza unui studiu de caz unde elevii clasei a VIII-a au trebuit să răspundă la întrebarea: care sunt criteriile după care îți alergi colegii pentru elaborarea unui proiect.
Elevii mai mici au marcat, de asemenea, Ziua Toleranței, prin întocmirea unor postere care promovau conceptul de toleranță, în rândul elevilor din școala lor. În realizarea acestor proiecte, s-au remarcat elevii clasei a V-a C, Mance Carla Daria și Bura Rareș Mihai, care au realizat două postere deosebit de interesante.
Prof. Andru Cristina

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:27:30 Ora standard a Europei de Est