Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

La Oradea, la grădinițele 28 și 27, au participat educatoarele din două zone ale municipiului...

Vineri, cadrele didactice s-au reunit în cadrul cercurilor pedagogice

La Oradea, la grădinițele 28 și 27, au participat educatoarele din două zone ale municipiului...

Vineri, 18 noiembrie 2022, în învățământ, s-au desfășurat cercurile pedagogice ale cadrelor didactice, pe zone și centre metodice. Noi am reușit să răspundem la două invitații.

În cadrul centrului metodic găzduit de Grădinița Nr. 27 (structură a Grădiniței Nr. 50), s-au reunit educatoarele de la grupele mijlocii ale grădinițelor arondate acestui centru.
Materialul prezentat în cadrul primei teme a cercului pedagogic, material intitulat ,,Modalități de valorificare a competențelor digitale în activitățile cu preșcolarii. Exemple de bune practici",  a fost pregătit de prof. Bodea Aurelia, Koncz Andreea, Mate Alina și Mihuț Ioana, după cum a ținut să precizeze doamna prof. Aurelia Bodea.
Despre locul și rolul activităților extracurriculare în educația copiilor a vorbit doamna profesor Nicoleta Trifan, prezentând pe marele ecran și exemple de bune practici de la nivelul unităților de învățământ; materialul a fost pregătit împreună cu prof. Laura Ținc și Marina Baciu-Borz.
Planul de implementare a proiectului național ,,Joc, respect și bucurie", material PPT primit de la doamna inspector școlar, prof. dr. Georgeta Bara, de la Inspectoratul Școlar Județean Bihor, a fost prezentat de responsabilii cercului pedagogic, prof. Lucia Caciora și Ioana Ruge.
Pe pagina de EDUCAȚIE Facebook OviDan, veți putea urmări și secvențe video din prezentarea Planului de implementare (cu prof. Caciora Lucia).
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: La Oradea, la grădinițele 28 și 27, au participat educatoarele din două zone ale municipiului...

Trimite email
sâmbătă, 13 decembrie 2025 la 02:59:44 Ora standard a Europei de Est