Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Zi de sărbătoare la Colegiul Național ,,Teodor Neș” Salonta

Cercul pedagogic al învăţătorilor din sector

Zi de sărbătoare la Colegiul Național ,,Teodor Neș” Salonta

La Colegiul Național ,,Teodor Neș" Salonta, ziua de 18 noiembrie 2022 a fost o zi de sărbătoare. Pe porțile larg deschise au intrat după mai bine de doi ani, aproximativ 80 de cadre didactice din învățământul primar, din acest sector.

Păsind pe covorul ruginiu, într-o zi cernită de toamnă târzie, cei care sunt chemați să tragă brazdă bună în ogorul neamului, au luminat cu privirile pline de bucurie, sala pregătită de sărbătoare. Privirile care urmăresc zi de zi, clipă de clipă fiecare neliniște a micilor noastre vlăstare, au arătat azi, cât de mult le-au lipsit aceste activități de socializare în cadrul cărora realizăm schimburi de experiență și învățăm să fim mai umani și mai solidari unii cu alții, ca și lucrători în același ogor și mai apoi, cu semenii noștri.
             Cu un astfel de îndemn și-au început discursul doamnele profesor metodist Borza Ioana și  lga Sanda, în deschiderea activităților din cadrul Cercului pedagogic al cadrelor didactice din învățământul primar, având ca temă: Abordarea procesului instructiv-educativ în contextul noilor provocări legate de adaptările curriculare la structura modulară.
Pentru realizarea obiectivelor propuse, doamna profesor Adela Ilie a prezentat un material teoretic cu privire la adaptarea curriculară la structura modulară, urmat de prezentarea unui model de planificare ancorat în programa școlară și particularizat la specificul clasei. Activitatea a continuat cu prezentarea unor frânturi din activitățile școlare și extracurriculare desfășurate cu colectivele de elevi pe care le coordonează, de către doamnele profesor Mirela Grecu și Claudia Cioară, secvențe în care a fost oglindită calitatea actului educativ. Cea de a treia parte a întâlnirii s-a desfășurat sub forma unor activități interactive, cu participanții la întâlnire. Doamna profesor Iga Sanda a prezentat Platforma Canva, instrument de design grafic, a arătat modul de lucru și apoi a cerut acestora să realizeze materiale diverse. Participanții au fost foarte încântați de informațiile transmise adresându-i mulțumiri. Aceleași mulțumiri au fost adresate întregului colectiv de cadre didactice pentru materialele pregătite, pentru cadrul festiv în care au fost găzduiți și pentru ospitalitate.
La final, doamna profesor metodist Iga Sanda a menționat faptul că reusita acestei activități se datorează întregului colectiv de cadre didactice din învățământul primar, doamnei director, profesor Galea Florentina care a deschis acest eveniment, aducând un elogiu muncii dascălilor, arătând ca ea însăși este fiica unui dascăl, lucru de care este foarte mândră, amintind cu emoție în glas numele mamei, domnului laborant profesor Butcă Cristian care ne-a fost alături pe toată perioada de pregătire a evenimentului ,dar și în timpul desfășurării acestuia și nu în ultimul rând părinților care au fost persoanele din spatele cortinei.
Prof. Iga Sanda Mariana

Trimite email
luni, 22 decembrie 2025 la 19:56:46 Ora standard a Europei de Est