Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2022
Naveta profesorilor să poată fi decontată și prin biletele de transport, nu numai pe bază de abonament – solicitarea sindicatelor către ministrul Educației
...................................
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) solicită ministrului Educației, Ligia Deca, să modifice Hotărârea de guvern nr. 569/2015 privind decontarea navetei profesorilor astfel încât sumele plătite de aceștia, ca sa ajungă la școală, să poată fi decontate și pe bază de bilete de transport, nu doar cu abonamente lunare, potrivit unei adrese obținute de EduPedu.ro joi seara.
Federația sindicală a profesorilor susține că ,,Am fost sesizați de către organizațiile sindicale afiliate că numeroși operatori de transport auto nu emit abonamente pe anumite distanțe, ceea ce conduce la imposibilitatea personalului didactic – care se deplasează la și de la locul de muncă cu autoturismul proprietate personală, cu respectarea art. 7 alin. (6) din Norme – de a beneficia de decontarea acestor cheltuieli“.

,,S-a ajuns în această situație deoarece, în lipsa abonamentelor pe ruta respectivă/rute similare, emise de operatorii de transport, nu se poate stabili care este cuantumul sumei pentru care se pot depune bonurile de achiziție a carburantului, în vederea decontării și, deci, nu se decontează aceste cheltuieli”, potrivit adresei FSLI.

Cu alte cuvinte, conform normelor în vigoare, dacă pe ruta pe care profesorul vine și pleacă de la școală cu mașina personală, transportatorii publici nu emit abonamente, atunci profesorului nu i se pot deconta banii pe benzină/ motorină, pentru că nu se știe cât ar costa un abonament la autobuz pe distanța pe care o parcurge...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
1 noiembrie 2022

14 ani de digitalizare a educației în România
Unde suntem, ce e de făcut? (P)

Digitalizarea înseamnă, pentru profesorii și managerii școlilor, deschiderea de a învăța, de a accepta lucrurile noi și de a integra tehnologia în educație. Iar asta le poate aduce tuturor beneficii reale. Pentru noi, totul a început în 2008, în Iași. Adservio iniția la Liceul ,,Vasile Alecsandri” un proiect de digitalizare care anunța o mare transformare în educația din România. Deși tehnologia era revoluționară pentru țara noastră și nu numai, lucrurile au mers greu. Poate tocmai pentru că noutatea era prea mare.
Cu toate că beneficiile erau substanțiale în privința ușurării lucrului profesorilor, a debirocratizării, nouă ani mai târziu, doar 35 de școli adoptaseră digitalizarea. Abia pandemia a adus o schimbare serioasă. De voie, de nevoie, multe unități de învățământ au căutat în grabă o soluție digitală și lucrurile au avansat.
Cu toate acestea, în prezent, doar 10-15% din școlile românești au o soluție de digitalizare a activității lor, cu catalog electronic, statistici, rapoarte, comunicare integrată și celelalte instrumente avansate. De ce doar atât? Subfinanțare, neasumare a unei viziuni clare la nivel de minister, teamă de nou.

Accelerăm digitalizarea sau mai așteptăm?

România are șansa de a recupera mult din timpul pierdut. Prin promovarea intensivă, tot de către Adservio, a nevoii de digitalizare, Ministerul Educației a extins programul-pilot privind folosirea exclusivă a catalogului electronic. În consecință, 742 de școli elimină acum catalogul clasic, de carton...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 octombrie 2022
Programul Masa caldă
450 de școli ar putea organiza programul Masa caldă în acest an școlar, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență discutat astăzi (28 oct. 2022) în Guvern. Nu este acordat un buget suplimentar pentru 2022, ci doar pentru 2023 / Lista celor 350 de școli beneficiare încă nu este cunoscută.
………………………………
450 de școli ar putea să organizeze programul „Masa cadă” în anul școlar 2022-2023, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență, proiect aflat pe ordinea de zi a ședinței de Guvern. Până acum, a fost publicată în Monitorul Oficial doar lista celor 300 de școli și grădinițe beneficiare, deși autoritățile au anunțat de ceva vreme că vor fi incluse în program încă 50 de școli pe lângă cele 300. Proiectul citat modifică Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2022.
„(1) În anul şcolar 2022 – 2023, pe perioada desfăşurării cursurilor, preşcolarilor şi elevilor din 450 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat, denumite în continuare unităţi-pilot, li se acordă, zilnic, cu titlu gratuit, un suport alimentar constând într-o masă caldă sau într-un pachet alimentar, în cazul în care masa caldă nu poate fi asigurată, în limita unei valori zilnice de 15 lei/beneficiar, inclusiv taxa pe valoarea adăugată”, prevede proiectul menționat anterior.
În descrierea situației actuale se arată că „deoarece sumele aprobate în anul 2022 pot asigura suportul alimentar pentru încă 100 de unități de învățământ preuniversitar, ceea ce ar corespunde unei măsuri suplimentare de sprijin pentru preșcolarii și elevii aflați în situația riscului de abandon școlar, este necesară majorarea numărului de unități de învățământ beneficiare de la 350 la 450 de unități”.

Zi de sărbătoare la Colegiul Național ,,Teodor Neș” Salonta

Cercul pedagogic al învăţătorilor din sector

Zi de sărbătoare la Colegiul Național ,,Teodor Neș” Salonta

La Colegiul Național ,,Teodor Neș" Salonta, ziua de 18 noiembrie 2022 a fost o zi de sărbătoare. Pe porțile larg deschise au intrat după mai bine de doi ani, aproximativ 80 de cadre didactice din învățământul primar, din acest sector.

Păsind pe covorul ruginiu, într-o zi cernită de toamnă târzie, cei care sunt chemați să tragă brazdă bună în ogorul neamului, au luminat cu privirile pline de bucurie, sala pregătită de sărbătoare. Privirile care urmăresc zi de zi, clipă de clipă fiecare neliniște a micilor noastre vlăstare, au arătat azi, cât de mult le-au lipsit aceste activități de socializare în cadrul cărora realizăm schimburi de experiență și învățăm să fim mai umani și mai solidari unii cu alții, ca și lucrători în același ogor și mai apoi, cu semenii noștri.
             Cu un astfel de îndemn și-au început discursul doamnele profesor metodist Borza Ioana și  lga Sanda, în deschiderea activităților din cadrul Cercului pedagogic al cadrelor didactice din învățământul primar, având ca temă: Abordarea procesului instructiv-educativ în contextul noilor provocări legate de adaptările curriculare la structura modulară.
Pentru realizarea obiectivelor propuse, doamna profesor Adela Ilie a prezentat un material teoretic cu privire la adaptarea curriculară la structura modulară, urmat de prezentarea unui model de planificare ancorat în programa școlară și particularizat la specificul clasei. Activitatea a continuat cu prezentarea unor frânturi din activitățile școlare și extracurriculare desfășurate cu colectivele de elevi pe care le coordonează, de către doamnele profesor Mirela Grecu și Claudia Cioară, secvențe în care a fost oglindită calitatea actului educativ. Cea de a treia parte a întâlnirii s-a desfășurat sub forma unor activități interactive, cu participanții la întâlnire. Doamna profesor Iga Sanda a prezentat Platforma Canva, instrument de design grafic, a arătat modul de lucru și apoi a cerut acestora să realizeze materiale diverse. Participanții au fost foarte încântați de informațiile transmise adresându-i mulțumiri. Aceleași mulțumiri au fost adresate întregului colectiv de cadre didactice pentru materialele pregătite, pentru cadrul festiv în care au fost găzduiți și pentru ospitalitate.
La final, doamna profesor metodist Iga Sanda a menționat faptul că reusita acestei activități se datorează întregului colectiv de cadre didactice din învățământul primar, doamnei director, profesor Galea Florentina care a deschis acest eveniment, aducând un elogiu muncii dascălilor, arătând ca ea însăși este fiica unui dascăl, lucru de care este foarte mândră, amintind cu emoție în glas numele mamei, domnului laborant profesor Butcă Cristian care ne-a fost alături pe toată perioada de pregătire a evenimentului ,dar și în timpul desfășurării acestuia și nu în ultimul rând părinților care au fost persoanele din spatele cortinei.
Prof. Iga Sanda Mariana

Trimite email

sâmbătă, 3 decembrie 2022