Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cerc pedagogic la disciplinele economice

Vineri, 18 noiembrie

Cerc pedagogic la disciplinele economice

Organizat de Liceul Teologic Romano-Catolic „Szent László" din Oradea - catedra de discipline economice -, cercul pedagogic pentru profesorii economiști care predau la unitățile de învățământ din Oradea s-a desfășurat vineri, 18.11.2022, într-un cadru nonformal, respectiv în Palatul Episcopal Romano-Catolic.

O zi a „Porților deschise" pentru profesorii economiști, în care ne-am bucurat de ospitalitatea gazdelor noastre și am experimentat conceptul „3D" al Palatului, prezentat de Excelența Sa Böcskei László, episcop diacezan: valorizarea trecutului prin prezentarea tezaurului episcopiei și vizitarea sălilor de expoziție permanentă de artă ecleziastică ale Palatului Episcopal; deschidere față de nevoile cotidiene ale comunității sprijinind antreprenoriatul prin funcționarea spațiului de coworking și ateliere amenajate în centrul „FIX" amplasat în pivnițele palatului; construirea unor punți pentru viitor prin susținerea activităților educaționale găzduind cercul pedagogic în centrul de perfecționare și sala de conferințe amenajat și dotat conform celor mai înalte standarde la etajul doi al palatului.
La începutul programului, cadrele didactice au participat la un atelier de lucru organizat în colaborare cu Asociația pentru Promovarea Afacerilor în România (APAR). Lőrincz Anna Community&Event Manager al APAR a prezentat primul și unicul spațiu coworking și makerspace din Oradea și regiunea Nord-Vest, localizat la subsolul Palatului Episcopal Romano-Catolic din Oradea pe o suprafață de 700 m2. Profesorii au avut ocazia să cunoască conceptul de  ,,makerspace" și să descopere oportunitățile  oferite tinerilor antreprenori de către centrul FIX în materie de spații de lucru tip coworking, spații de studio pentru cei care preferă lucrul individual, acces la echipamente și unelte pentru prelucrarea lemnului, metalului, textilelor, gravare și tăiere laser, mașină de frezat CNC, imprimare de mari dimensiuni și 3D.
Deschiderea festivă a avut loc în sala de conferințe a palatului. Excelența Sa Böcskei László, episcop diacezan și-a exprimat bucuria de a găzdui acest eveniment al profesorilor de discipline economice, mulțumindu-le pentru efortul depus zilnic în educarea tinerelor generații. Despre  cercul pedagogic, ca modalitate eficientă de formare a profesorilor, a vorbit doamna profesor Simona-Violeta Ardelean, coordonatorul cercului pedagogic. Doamna profesor Konrád Erzsébet Katalin, în calitate de director al Liceului Teologic Romano-Catolic „Szent László", a subliniat importanța acestor tipuri de întâlniri profesionale, care după doi ani de zile s-au putut organiza din nou fizic.
            În continuare, au fost prezentate lucrări cu privire la tematica generală a cercului pedagogic „Abordarea procesului instructiv-educativ în contextul noilor provocări legate de adaptările curriculare la structura modulară". Prof. Kele Tünde-Ilona a vorbit despre ,,Locul și rolul metodelor și instrumentelor digitale în formarea profesională a generației Z", aducând în centrul atenției caracteristicile elevilor de azi, numiți ca ,,Generația Z" - nativi digitali, ale căror nevoi și așteptări diferă de generațiile anterioare. Doamna profesoară a precizat că pentru a reuși captarea și menținerea atenției acestor elevi, trebuie utilizate metode și instrumente noi, digitale, ușor de personalizat. Totodată a conturat și caracteristicile pieței muncii care se va deschide în fața tinerilor de azi, concluzionând: ,,cheia succesului lor constă în dobândirea unor competențe practice și transferabile și nicidecum în memorarea seacă a unor definiții, date, concepte". Ca răspuns la necesitatea dezvoltării competențelor cerute de piața muncii, doamna profesoară Kor Erika a prezentat exemple de bune practici cu privire la întocmirea CDL-lor aducând în prim plan predarea disciplinei Business english. Prof. Albert Andrea a prezentat ,,Proiectele Erasmus+ ca instrumente de creștere a calității educației și motivare a elevilor", aducând ca exemple de bune practici proiectele derulate de Liceul Teologic Romano-Catolic „Szent László" din Oradea. A vorbit despre proiectul cu titlul Consolidarea competențelor antreprenoriale prin cooperare online în Bazinul Carpatic, derulat în parteneriat cu școli din Ungaria și Slovacia, încheiat cu un concurs internațional și schimb de experiență organizat la școala parteneră din Ungaria în municipiul Szolnok. A prezentat și cel mai recent proiect Erasmus+ cu titlul Include - parteneriat multinațional al firmelor de exercițiu, care va avea ca finalitate un Ghid practic de implementare a metodei firmei de exercițiu.
            Ca o sintetizare a noutăților cu privire la proiectele internaționale, doamna prof. Ardelean Simona-Violeta, inspector școlar pentru proiecte, a prezentat oportunități de învățare/formare în cadrul Programului Erasmus + pentru VET.
            Cercul pedagogic s-a încheiat cu o activitate de tip „job shadowing" în cadrul căreia cadrele didactice au avut ocazia de a cunoaște meseria de ghid turistic religios, o specializare nouă în oferta școlară a Liceului Teologic Romano-Catolic „Szent László". În cadrul acestei activități, profesorii ghidați de Erdei Géczi Anita au vizitat sălile de expoziție permanentă de artă eclesiastică ale Platului Episcopal.
             A fost o experiență deosebită de învățare colegială, pentru profesorii de discipline economice, obținută printr-un schimb real de idei și practici didactice.
Prof. ec. Simona-Violeta Ardelean,
coordonator cerc pedagogic - Discipline economice
Prof. Kele Tünde-Ilona,
Liceului Teologic Romano-Catolic „Szent László"
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Cerc pedagogic la disciplinele economice.

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 19:35:04 Ora de vară a Europei de Est