Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2022
Naveta profesorilor să poată fi decontată și prin biletele de transport, nu numai pe bază de abonament – solicitarea sindicatelor către ministrul Educației
...................................
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) solicită ministrului Educației, Ligia Deca, să modifice Hotărârea de guvern nr. 569/2015 privind decontarea navetei profesorilor astfel încât sumele plătite de aceștia, ca sa ajungă la școală, să poată fi decontate și pe bază de bilete de transport, nu doar cu abonamente lunare, potrivit unei adrese obținute de EduPedu.ro joi seara.
Federația sindicală a profesorilor susține că ,,Am fost sesizați de către organizațiile sindicale afiliate că numeroși operatori de transport auto nu emit abonamente pe anumite distanțe, ceea ce conduce la imposibilitatea personalului didactic – care se deplasează la și de la locul de muncă cu autoturismul proprietate personală, cu respectarea art. 7 alin. (6) din Norme – de a beneficia de decontarea acestor cheltuieli“.

,,S-a ajuns în această situație deoarece, în lipsa abonamentelor pe ruta respectivă/rute similare, emise de operatorii de transport, nu se poate stabili care este cuantumul sumei pentru care se pot depune bonurile de achiziție a carburantului, în vederea decontării și, deci, nu se decontează aceste cheltuieli”, potrivit adresei FSLI.

Cu alte cuvinte, conform normelor în vigoare, dacă pe ruta pe care profesorul vine și pleacă de la școală cu mașina personală, transportatorii publici nu emit abonamente, atunci profesorului nu i se pot deconta banii pe benzină/ motorină, pentru că nu se știe cât ar costa un abonament la autobuz pe distanța pe care o parcurge...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
1 noiembrie 2022

14 ani de digitalizare a educației în România
Unde suntem, ce e de făcut? (P)

Digitalizarea înseamnă, pentru profesorii și managerii școlilor, deschiderea de a învăța, de a accepta lucrurile noi și de a integra tehnologia în educație. Iar asta le poate aduce tuturor beneficii reale. Pentru noi, totul a început în 2008, în Iași. Adservio iniția la Liceul ,,Vasile Alecsandri” un proiect de digitalizare care anunța o mare transformare în educația din România. Deși tehnologia era revoluționară pentru țara noastră și nu numai, lucrurile au mers greu. Poate tocmai pentru că noutatea era prea mare.
Cu toate că beneficiile erau substanțiale în privința ușurării lucrului profesorilor, a debirocratizării, nouă ani mai târziu, doar 35 de școli adoptaseră digitalizarea. Abia pandemia a adus o schimbare serioasă. De voie, de nevoie, multe unități de învățământ au căutat în grabă o soluție digitală și lucrurile au avansat.
Cu toate acestea, în prezent, doar 10-15% din școlile românești au o soluție de digitalizare a activității lor, cu catalog electronic, statistici, rapoarte, comunicare integrată și celelalte instrumente avansate. De ce doar atât? Subfinanțare, neasumare a unei viziuni clare la nivel de minister, teamă de nou.

Accelerăm digitalizarea sau mai așteptăm?

România are șansa de a recupera mult din timpul pierdut. Prin promovarea intensivă, tot de către Adservio, a nevoii de digitalizare, Ministerul Educației a extins programul-pilot privind folosirea exclusivă a catalogului electronic. În consecință, 742 de școli elimină acum catalogul clasic, de carton...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 octombrie 2022
Programul Masa caldă
450 de școli ar putea organiza programul Masa caldă în acest an școlar, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență discutat astăzi (28 oct. 2022) în Guvern. Nu este acordat un buget suplimentar pentru 2022, ci doar pentru 2023 / Lista celor 350 de școli beneficiare încă nu este cunoscută.
………………………………
450 de școli ar putea să organizeze programul „Masa cadă” în anul școlar 2022-2023, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență, proiect aflat pe ordinea de zi a ședinței de Guvern. Până acum, a fost publicată în Monitorul Oficial doar lista celor 300 de școli și grădinițe beneficiare, deși autoritățile au anunțat de ceva vreme că vor fi incluse în program încă 50 de școli pe lângă cele 300. Proiectul citat modifică Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2022.
„(1) În anul şcolar 2022 – 2023, pe perioada desfăşurării cursurilor, preşcolarilor şi elevilor din 450 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat, denumite în continuare unităţi-pilot, li se acordă, zilnic, cu titlu gratuit, un suport alimentar constând într-o masă caldă sau într-un pachet alimentar, în cazul în care masa caldă nu poate fi asigurată, în limita unei valori zilnice de 15 lei/beneficiar, inclusiv taxa pe valoarea adăugată”, prevede proiectul menționat anterior.
În descrierea situației actuale se arată că „deoarece sumele aprobate în anul 2022 pot asigura suportul alimentar pentru încă 100 de unități de învățământ preuniversitar, ceea ce ar corespunde unei măsuri suplimentare de sprijin pentru preșcolarii și elevii aflați în situația riscului de abandon școlar, este necesară majorarea numărului de unități de învățământ beneficiare de la 350 la 450 de unități”.

Cerc pedagogic la disciplinele economice

Vineri, 18 noiembrie

Cerc pedagogic la disciplinele economice

Organizat de Liceul Teologic Romano-Catolic „Szent László" din Oradea - catedra de discipline economice -, cercul pedagogic pentru profesorii economiști care predau la unitățile de învățământ din Oradea s-a desfășurat vineri, 18.11.2022, într-un cadru nonformal, respectiv în Palatul Episcopal Romano-Catolic.

O zi a „Porților deschise" pentru profesorii economiști, în care ne-am bucurat de ospitalitatea gazdelor noastre și am experimentat conceptul „3D" al Palatului, prezentat de Excelența Sa Böcskei László, episcop diacezan: valorizarea trecutului prin prezentarea tezaurului episcopiei și vizitarea sălilor de expoziție permanentă de artă ecleziastică ale Palatului Episcopal; deschidere față de nevoile cotidiene ale comunității sprijinind antreprenoriatul prin funcționarea spațiului de coworking și ateliere amenajate în centrul „FIX" amplasat în pivnițele palatului; construirea unor punți pentru viitor prin susținerea activităților educaționale găzduind cercul pedagogic în centrul de perfecționare și sala de conferințe amenajat și dotat conform celor mai înalte standarde la etajul doi al palatului.
La începutul programului, cadrele didactice au participat la un atelier de lucru organizat în colaborare cu Asociația pentru Promovarea Afacerilor în România (APAR). Lőrincz Anna Community&Event Manager al APAR a prezentat primul și unicul spațiu coworking și makerspace din Oradea și regiunea Nord-Vest, localizat la subsolul Palatului Episcopal Romano-Catolic din Oradea pe o suprafață de 700 m2. Profesorii au avut ocazia să cunoască conceptul de  ,,makerspace" și să descopere oportunitățile  oferite tinerilor antreprenori de către centrul FIX în materie de spații de lucru tip coworking, spații de studio pentru cei care preferă lucrul individual, acces la echipamente și unelte pentru prelucrarea lemnului, metalului, textilelor, gravare și tăiere laser, mașină de frezat CNC, imprimare de mari dimensiuni și 3D.
Deschiderea festivă a avut loc în sala de conferințe a palatului. Excelența Sa Böcskei László, episcop diacezan și-a exprimat bucuria de a găzdui acest eveniment al profesorilor de discipline economice, mulțumindu-le pentru efortul depus zilnic în educarea tinerelor generații. Despre  cercul pedagogic, ca modalitate eficientă de formare a profesorilor, a vorbit doamna profesor Simona-Violeta Ardelean, coordonatorul cercului pedagogic. Doamna profesor Konrád Erzsébet Katalin, în calitate de director al Liceului Teologic Romano-Catolic „Szent László", a subliniat importanța acestor tipuri de întâlniri profesionale, care după doi ani de zile s-au putut organiza din nou fizic.
            În continuare, au fost prezentate lucrări cu privire la tematica generală a cercului pedagogic „Abordarea procesului instructiv-educativ în contextul noilor provocări legate de adaptările curriculare la structura modulară". Prof. Kele Tünde-Ilona a vorbit despre ,,Locul și rolul metodelor și instrumentelor digitale în formarea profesională a generației Z", aducând în centrul atenției caracteristicile elevilor de azi, numiți ca ,,Generația Z" - nativi digitali, ale căror nevoi și așteptări diferă de generațiile anterioare. Doamna profesoară a precizat că pentru a reuși captarea și menținerea atenției acestor elevi, trebuie utilizate metode și instrumente noi, digitale, ușor de personalizat. Totodată a conturat și caracteristicile pieței muncii care se va deschide în fața tinerilor de azi, concluzionând: ,,cheia succesului lor constă în dobândirea unor competențe practice și transferabile și nicidecum în memorarea seacă a unor definiții, date, concepte". Ca răspuns la necesitatea dezvoltării competențelor cerute de piața muncii, doamna profesoară Kor Erika a prezentat exemple de bune practici cu privire la întocmirea CDL-lor aducând în prim plan predarea disciplinei Business english. Prof. Albert Andrea a prezentat ,,Proiectele Erasmus+ ca instrumente de creștere a calității educației și motivare a elevilor", aducând ca exemple de bune practici proiectele derulate de Liceul Teologic Romano-Catolic „Szent László" din Oradea. A vorbit despre proiectul cu titlul Consolidarea competențelor antreprenoriale prin cooperare online în Bazinul Carpatic, derulat în parteneriat cu școli din Ungaria și Slovacia, încheiat cu un concurs internațional și schimb de experiență organizat la școala parteneră din Ungaria în municipiul Szolnok. A prezentat și cel mai recent proiect Erasmus+ cu titlul Include - parteneriat multinațional al firmelor de exercițiu, care va avea ca finalitate un Ghid practic de implementare a metodei firmei de exercițiu.
            Ca o sintetizare a noutăților cu privire la proiectele internaționale, doamna prof. Ardelean Simona-Violeta, inspector școlar pentru proiecte, a prezentat oportunități de învățare/formare în cadrul Programului Erasmus + pentru VET.
            Cercul pedagogic s-a încheiat cu o activitate de tip „job shadowing" în cadrul căreia cadrele didactice au avut ocazia de a cunoaște meseria de ghid turistic religios, o specializare nouă în oferta școlară a Liceului Teologic Romano-Catolic „Szent László". În cadrul acestei activități, profesorii ghidați de Erdei Géczi Anita au vizitat sălile de expoziție permanentă de artă eclesiastică ale Platului Episcopal.
             A fost o experiență deosebită de învățare colegială, pentru profesorii de discipline economice, obținută printr-un schimb real de idei și practici didactice.
Prof. ec. Simona-Violeta Ardelean,
coordonator cerc pedagogic - Discipline economice
Prof. Kele Tünde-Ilona,
Liceului Teologic Romano-Catolic „Szent László"
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Cerc pedagogic la disciplinele economice.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

sâmbătă, 3 decembrie 2022