Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Roboții și imprimarea 3D „vedetele” proiectului Liceului „Don Orione”

Parteneriat strategic european

Roboții și imprimarea 3D „vedetele” proiectului Liceului „Don Orione”

 Perioada 14-18 noiembrie 2022 a înregistrat o serie de evenimente din cadrul proiectului european Erasmus+,,Increase VET quality and attractiveness through 3D printing and robotics for a better insertion to labor market", care s-au încadrat în activitățile C2-„Short term joint staff training event" și C4-„ Blended mobility for VET learners".

Proiectul este un Parteneriat Strategic european în care sunt implicate șase școli cu profil tehnic-mecatronică: Liceul „Don Orione" Oradea, România (coordonator); I.T.I.S. Leonardo Da Vinci, Parma, Italia; EPRALIMA - Escola Profissional do Alto Lima, Arcos de Valdevez, Portugalia; IMS Private School, Limassol, Cipru; Panevėžys training centre, Panevėžys, Lituania; Istanbul/Arnavutkoy - Ibrahim Ozaydin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Istanbul, Turcia.
Un număr de aproape 60 de participanți din țările partenere au luat parte la cursuri de inițiere și testare a noului curriculum în domeniul roboticii și imprimării 3D, care reprezintă ,,produsul intelectual" obținut în urma celor doi ani de conlucrare. În baza protocolului de colaborare cu Universitatea din Oradea, Facultatea de inginerie managerială și tehnologică (relație coordonată de conf.univ.dr. ing. Ovidiu Moldovan) și cu firmele de profil din parcul industrial din Oradea (SC Valiant TMS RO SRL și NIDEC Corporation), coordonatorul proiectului a pregătit activități provocatoare atât pentru profesori cât și pentru elevi.
          Sub îndrumarea mentorilor de la Universitatea din Oradea, profesorii de la nivelul preuniversitar participanți în proiect au făcut schimb de experiență pe tema roboticii și imprimării 3D. În același timp, cu prilejul vizitelor la cele două firme de profil menționate, elevii din țările participante au putut să înțeleagă beneficiile de care se bucură elevii orionini în cadrul practicii de specialitate. Elevilor invitați li s-a prezentat programul CATIA (computer-aided three-dimensional interactive application).
Schimbul de know-how a fost completat de concursul „RoboDon", aflat la prima ediție, fiind totodată primele inițiative de acest gen la nivel preuniversitar. Zece echipe formate din elevi ai Liceului „Don Orione" au concurat pentru premii, miercuri, 16 noiembrie, la proba „Linefollower" cu roboții construiți de ei în activitățile extrașcolare, coordonate de prof. Bianca Șimon și prof. Liliana Lobonțiu. Câștigătorii concursului RoboDon 2022, Ediția I sunt: Locul I, echipa FOLLBOT+, clasa a XI-a B, Bogdan Avram, Rareș Less, Ionuț Vidican. Locul II, echipa ROBODOCI, clasa a XI-a B, Patrick Bodnar, Nicolas Dumea, Casian Țicărat. Locul III, echipa ROBOHIO, Luca Ene, clasa a VI-B, Darius Corba clasa a IX-a B, Alex Vlăduț clasa a X-a B. Activitatea a culminat cu prezentările roboților construiți de partenerii din proiect.
Atât concursul, cât și celelalte activități din proiectul Erasmus care au adus laolaltă profesori, elevi și firmele de profil din Oradea, au determinat dezbateri și schimburi de idei, care se vor reflecta în colaborările și proiectele viitoare. Concursul orionin a reprezentat un model de bune practici pentru țările participante la proiect, în scopul diseminării roboticii în rândul tinerilor. Oaspeții din țările partenere au avut prilejul să intre în contact și cu cultura românească, prin muzică, dans și voie bună, idee susținută de Comisia Europeană prin programul Erasmus+. Momentul artistic s-a derulat la inițiativa dnei prof.univ.dr. Ligia Burtă.
La închiderea evenimentului, directorul Liceului „Don Orione", prof. Alexandru Stoica, a concluzionat întreaga activitate în câteva idei esențiale: „Proiectul a fost un succes, datorită partenerilor noștri din Oradea (Universitatea din Oradea, Firmele - Valiant, NIDEC, Reinert și Faist) și din Europa, dar mai ales echipei de proiect de la Liceul Don Orione, coordonată excelent de dna profesor Anca Gabor. Doresc să menționez totodată implicarea celor două colege - prof. Bianca Șimon și prof. Liliana Lobonțiu - de la Centrul de Excelență în Mecatronică, al Liceului Don Orione".
Prof. drd. Alexandru Stoica
Vedeţi mai multe poze în Galeria foto: Roboții și imprimarea 3D „vedetele” proiectului Liceului „Don Orione”.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 21:30:40 Ora standard a Europei de Est