Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Premier prix” la Paris pentru poezia unui elev din Salonta

La Gala de premiere a Concursul internațional de poezie „Poésie en liberté”

„Premier prix” la Paris pentru poezia unui elev din Salonta

Théâtre Rouge (Teatrul Roșu) din incinta Jardin d'Acclimatation (Grădina Aclimatizării) din Paris a fost gazda Galei de premiere a Concursul internațional de poezie „Poésie en liberté" - ediția a XXIV-a (2021-2022). Luni, 21 noiembrie, pe scena teatrului parizian au urcat laureații acestui concurs internațional al liricii francofone.

Andrei Ovidiu Petrache, elev al Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta (Bihor), a primit Premier Prix (Premiul I) pentru poezia „Vivre avec la joie du jeu" („Trăiește viața ca-ntr-o joacă"). Eleva Anamaria Păduraru, de la Colegiul Național „A.T. Laurian" din Botoșani, a primit „Troisième Prix" (Premiul III). Cei doi tineri poeți au reprezentat anul acesta România la Festivitatea de premiere „Poésie en liberté 2022" de la Paris.
„Sunt bucuros că aduc acest Premiu I acasă, în România, în Bihor, în orașul meu Salonta. Pentru poezia premiată, scrisă în limba română și apoi în franceză, le mulțumesc profesoarelor mele Roxana Ilieș și Anca Fustos. Ediția XXV a Concursul internațional de poezie „Poésie en liberté" (2022-2023) este deschisă și își așteaptă poeții. Pentru gala de premiere de anul viitor, de la Paris, mă aștept ca România să numere premiile a zeci de tinere condeie!" - a declarat Andrei Ovidiu Petrache.
Concursul internațional de poezie „Poésie en liberté" („Poezie în libertate"), adună în fiecare an peste 4.000 de participanți cu vârsta cuprinsă între 15 și 25 de ani, dintr-o medie de 60 de țări. Poeziile se scriu în limba franceză. Cele mai bune poezii sunt publicate într-o antologie editată la Paris de Asociația culturală „Poésie en liberté". Acest concurs este prilejul multor întâlniri cu poeți și artiști. Jean-Marc Muller este președintele-fondator al „Poésie en liberté" care, în toamna acesta, a ajuns la ediția a XXV-a.
„Aceast regal al lirismului francez este surprinzător pentru că le permite elevilor și studenților care își urmează studiile în Franța sau în străinătate, cu vieți atât de diferite, atât de îndepărtate, să vină să-și ofere poeziile, minereul lor prețios, cu aceeași fervoare, în bătaia inimilor noastre", a precizat Francis Coffinet, poet, președinte al juriului în anul 2022.
„Poésie en liberté vă va surprinde, vă va emoționa pentru că poeții cu vârste fragede care se regăsesc în acest amfiteatru al speranței nu se lasă intimidați de duritatea timpului prezent. Acești tineri minunați, fiind de aici și acum, trăiesc din plin sentimentele pe care le transmit. Aceste vibrații poetice rămân universale. În ciuda tulburărilor și provocărilor prin care trece generația lor, tinerii poeți ai sanctuarului „Poésie en liberté" se bucură de viață cu sinceritate, îndrăzneală, uneori cu blândețe. În fiecare poezie, care reflectă locul lor în această lume, ei ne oferă, cu sau fără modestie, pur și simplu ceea ce sunt. Și le mulțumim!" - a susținut în discursul său Matthias Vincenot (în foto, alături de Andrei), poet, președinte al Asociației „Poésie en liberté" din Paris, doctor în litere, Cavaler al Artelor și Literaturii Franceze.
 
Eşti mare, Andrei!
Să urci, să lupți și să învingi!
Parisul ți-a demonstrat că ai potențial și talent și te-a premiat.
Crede, continuă și speră, bate și ușile se vor deschide!
Multă baftă, Andrei! (OviDan)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: „Premier prix” la Paris pentru poezia unui elev din Salonta.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 02:48:15 Ora de vară a Europei de Est