Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

 Activităţi Erasmus+

La Liceul Tehnologic ,,Constantin Brâncuşi’’ din Oradea

 Activităţi Erasmus+

În baza acordului de parteneriat pe care şcoala noastră îl are cu Asociaţia ,,Idei şi proiecte pentru tineri activi'', o parte din elevii şcolii noastre au participat la activităţi sub formă de schimburi de tineri, destinate adolescenţilor.

        Prima activitate face parte din proiectul Erasmus+ ,,My healthy voice'' şi s-a derulat în localitatea Bicăcel, com. Lăzăreni, în perioada 28 septembrie - 7 octombrie 2022. Subiectul întâlnirilor a fost educaţia preventivă faţă de adicţii. Elevii noştri au participat alături de tineri din Croaţia şi Letonia la activităţi desfăşurate în limba engleză, menite să-i ajute să cunoască şi să înţeleagă riscurile medicale, sociale şi emoţionale aferente dependenţelor de droguri, tutun, alcool etc.
        O altă activitate, de data aceasta o mobilitate în Islanda, a avut loc în perioada 28 octombrie - 5 noiembrie 2022. Proiectul se numeşte ,,Empowering Youth Development'', a fost organizat de Dragon Legion Islanda şi s-a derulat în localitatea Flóahreppur.
         Liceul nostru a fost reprezentat de șapte elevi care au participat la activităţi împreună cu elevi din Islanda, Suedia şi Germania. Aceste activităţi sunt dedicate tinerilor pasionaţi de RPG (Role Playing Games), un sistem de învăţare prin joc în care este stimulată creativitatea şi fantezia, asociate cu mitologia şi literatura unui spaţiu cultural anume. Fiind în Islanda, proiectul s-a concentrat asupra specificului Nordic, cu accente din mitologia vikingă.
          Timp de o săptămână, participanţii au învăţat să creeze şi să conducă sesiuni de jocuri în care au creat un personaj fantastic care să se adapteze unui scenariu prestabilit. Formatul a fost tip povestire ghidată de un GD (Game Director), în care au apărut obstacole şi situaţii excepţionale, participanţii fiind puşi în situaţii decizionale pe care au trebuit să le desluşească prin intermediul personajului pe care l-au creat. Scopul a fost ca la finalul activităţilor, elevii să fie capabili să creeze sesiuni de joc ȋn care să poată insera şi subiecte care să includă şi disciplinele de studiu.
           Întreaga experienţă a fost una de neuitat. ,,Am avut oportunitatea de a vedea Aurora Boreală ȋn toată splendoarea ei, de a  vizita unele din cele mai frumoase locuri din natură: cascada Gullfoss, Thingvellir National Park, precum şi faimosul Geysir. Interacţiunea cu o altă cultură ne-a ȋmbogăţit cunoştinţele, experienţa a fost şi despre sentimente, emoţii, toleranţă şi acceptare. A fost fascinant''. Astfel descrie această mobilitate unul dintre participanţi, Vasile D., elev ȋn clasa a XI-a la Liceul Tehnologic ,,Constantin Brȃncuşi''.
Coordonator, prof. Cserna Ana
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Activităţi Erasmus+.

Trimite email
sâmbătă, 13 decembrie 2025 la 20:17:20 Ora standard a Europei de Est