Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Start faptelor bune!

În ,,Săptămâna legumelor și fructelor donate”

Start faptelor bune!

La Școala Gimnazială „Avram Iancu" din Oradea s-a dat startul faptelor bune.

De la mic la mare, elevii s-au implicat în activitatea de voluntariat, din cadrul activităților SNAC, intitulată ,,Săptămâna legumelor și fructelor donate". Astfel, atât clasele din învățământul primar, cât și clasele de gimnaziu, coordonate de profesorii învățători și diriginți s-au implicat cu toată ființa lor.
      Această activitate se dorește a fi prima sau mai bine zis, una dintre multele care s-au desfășurat la nivelul școlii, prin „mâinile darnice" ale copiilor și din adâncul inimii lor. Multe dintre faptele bune au rămas necunoscute deoarece am considerat că e mai bine așa, dar cred că nu e greșit, nici dacă mulțumim public celor care au dovedit că au un suflet mare și au răspuns pozitiv invitației de a fi altruiști și empatici.
Alese mulțumiri Asociației Filantropia Oradea, care ne-a fost alături în acest demers.
De cele mai multe ori, când ne implicăm în activități caritabile, nici nu ne dăm seama cât de multe lecții învățăm pe parcursul acestui proces.
Cu siguranță, bucuria a fost cel puțin la fel de mare și pentru cei care au dat, dar și pentru cei care au primit darul nostru. Sperăm ca faptele bune pe care le-am făcut azi împreună, să se înmulțească în lunile ce vor urma și să continue! De aceea am stabilit ca lunar să avem „o zi a faptelor bune" poate încet, încet ne vom obișnui să facem mereu fapte bune.
Prof. Florica Iovan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Start faptelor bune!

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:18:03 Ora standard a Europei de Est