Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un joc educativ interactiv pe teme de circulație rutieră

Pentru elevii clasei a III-a C, de la „Oltea Doamna”

Un joc educativ interactiv pe teme de circulație rutieră

Activitatea desfășurată, astăzi (miercuri, 20 mai 2009) , la Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” din Oradea, de către agenții-șefi adjuncți de poliție Gheorghe Bredău și Teodor Terec (din cadrul compartimentului Poliției de Proximitate) a fost una specială, prin intermediul unui joc educativ interactiv pe teme de circulație rutieră. Răsfățații polițiștilor au fost elevii clasei a III-a C, îndrumați de inst. Gabriela Codorean

 Șotiile  agentului DubluCLIC
 Elevii inst. Gabriela Codorean s-au putut considera deosebit de onorați să fie printre primii beneficiari ai jocurilor lansate pe piață pentru preșcolari și școlarii mici, avându-i drept protagoniști principali pe agenții PitiCLIC și DubluCLIC. E vorba de acele CD-uri cu jocuri interactive pe teme de circulație rutieră, produse multimedia destinate elevilor din învățământul preșcolar și primar - „PitiCLIC și DubluCLIC- circulație rutieră pentru cei mici”, un produs educațional nou, realizat de Infomedia Pro, în parteneriat cu M.E.C.I. și Direcția Generală de Poliție a municipiului București.
 „Programul vine în sprijinul cadrelor didactice, al părinților și oferă copiilor din învățământul preșcolar și primar un cadru atractiv de a învăța regulile de circulație. Programul se bazează pe transferul de informații într-un mod creativ și stimulator. Jocul îi învață pe copii cum să circule corect pe stradă și care sunt locurile potrivite pentru joacă. Prin joc, copilul își însușește într-un mod plăcut noțiuni de circulație rutieră,  făcând cunoștință cu agentul de circulație, ale cărui indicații trebuie să le respecte. Scopul programului este acela de a le forma unele deprinderi de comportare civilizată pe stradă, înțelegerea necesității respectării semnelor de circulație și a rolului polițistului în dirijarea circulației pe stradă”, după cum aveam să aflăm de la agent-șef adjunct Gheorghe Bredău.
 ABC-ul circulației
 Cu mâna pe mouse și cu ochii pe ecran, rând pe rând, fiecare elev s-a jucat pe „calculator”, ajutându-l pe agentul DubluCLIC să facă față situației din trafic. Dând clic și dublu clic, ei trebuiau să așeze pietonii din trafic pe trotuare, potrivit indicatoarelor rutiere, pe trecerea de pietoni ori la trecerea pe sub pasajele subterane, să așeze bicicliștii pe pistele pentru bicicliști, să întregească imaginile incomplete (adăugându-le jumătatea care lipsea), pentru a avea un indicator complet, iar alții trebuiau să aleagă și să plaseze pe banda corespunzătoare (verde) acele imagini în care copiii se jucau regulamentar pe spațiile de joacă destinate, iar pe cealaltă bandă, imaginile în care copiii erau surprinși în locuri nepermise...
Elevii s-au dovedit a fi deosebit de atrași de joc și de isteți, în situațiile-problemă în care au fost puși. Cazurile în care au acționat, absolut regulamentar, au reliefat cunoașterea semnificației indicatoarelor rutiere, dar și a legislației rutiere...
 Pe cât au fost de activi și inspirați în trafic, pe atât de curioși și incisivi s-au arătat la final, când i-au „bombardat” pe polițiști cu tot felul de întrebări, multe depășind „granița” circulației rutiere. Dându-se mare infractor, Paul chiar a dorit să vadă, pe „viu”, cum va fi imobilizat de polițiști.
 La activitatea cu pricina au asistat și o grupă de polițiste, din ultimul „val”, care au intrat în rândul polițiștilor de proximitate, provenind din cadrul polițiștilor de frontieră, care încet, dar sigur își strâng rândurile...
La finalul activității, polițiștii și elevii au ieșit în curte, unde atracția nr.1 a devenit mașina de poliție, care a fost „curtată” de fiecare elev, care a ținut să ajungă la volan sau pe bancheta din spate. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un joc educativ interactiv pe teme de circulație rutieră.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 04:37:17 Ora de vară a Europei de Est