Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Un joc educativ interactiv pe teme de circulație rutieră

Pentru elevii clasei a III-a C, de la „Oltea Doamna”

Un joc educativ interactiv pe teme de circulație rutieră

Activitatea desfășurată, astăzi (miercuri, 20 mai 2009) , la Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” din Oradea, de către agenții-șefi adjuncți de poliție Gheorghe Bredău și Teodor Terec (din cadrul compartimentului Poliției de Proximitate) a fost una specială, prin intermediul unui joc educativ interactiv pe teme de circulație rutieră. Răsfățații polițiștilor au fost elevii clasei a III-a C, îndrumați de inst. Gabriela Codorean

 Șotiile  agentului DubluCLIC
 Elevii inst. Gabriela Codorean s-au putut considera deosebit de onorați să fie printre primii beneficiari ai jocurilor lansate pe piață pentru preșcolari și școlarii mici, avându-i drept protagoniști principali pe agenții PitiCLIC și DubluCLIC. E vorba de acele CD-uri cu jocuri interactive pe teme de circulație rutieră, produse multimedia destinate elevilor din învățământul preșcolar și primar - „PitiCLIC și DubluCLIC- circulație rutieră pentru cei mici”, un produs educațional nou, realizat de Infomedia Pro, în parteneriat cu M.E.C.I. și Direcția Generală de Poliție a municipiului București.
 „Programul vine în sprijinul cadrelor didactice, al părinților și oferă copiilor din învățământul preșcolar și primar un cadru atractiv de a învăța regulile de circulație. Programul se bazează pe transferul de informații într-un mod creativ și stimulator. Jocul îi învață pe copii cum să circule corect pe stradă și care sunt locurile potrivite pentru joacă. Prin joc, copilul își însușește într-un mod plăcut noțiuni de circulație rutieră,  făcând cunoștință cu agentul de circulație, ale cărui indicații trebuie să le respecte. Scopul programului este acela de a le forma unele deprinderi de comportare civilizată pe stradă, înțelegerea necesității respectării semnelor de circulație și a rolului polițistului în dirijarea circulației pe stradă”, după cum aveam să aflăm de la agent-șef adjunct Gheorghe Bredău.
 ABC-ul circulației
 Cu mâna pe mouse și cu ochii pe ecran, rând pe rând, fiecare elev s-a jucat pe „calculator”, ajutându-l pe agentul DubluCLIC să facă față situației din trafic. Dând clic și dublu clic, ei trebuiau să așeze pietonii din trafic pe trotuare, potrivit indicatoarelor rutiere, pe trecerea de pietoni ori la trecerea pe sub pasajele subterane, să așeze bicicliștii pe pistele pentru bicicliști, să întregească imaginile incomplete (adăugându-le jumătatea care lipsea), pentru a avea un indicator complet, iar alții trebuiau să aleagă și să plaseze pe banda corespunzătoare (verde) acele imagini în care copiii se jucau regulamentar pe spațiile de joacă destinate, iar pe cealaltă bandă, imaginile în care copiii erau surprinși în locuri nepermise...
Elevii s-au dovedit a fi deosebit de atrași de joc și de isteți, în situațiile-problemă în care au fost puși. Cazurile în care au acționat, absolut regulamentar, au reliefat cunoașterea semnificației indicatoarelor rutiere, dar și a legislației rutiere...
 Pe cât au fost de activi și inspirați în trafic, pe atât de curioși și incisivi s-au arătat la final, când i-au „bombardat” pe polițiști cu tot felul de întrebări, multe depășind „granița” circulației rutiere. Dându-se mare infractor, Paul chiar a dorit să vadă, pe „viu”, cum va fi imobilizat de polițiști.
 La activitatea cu pricina au asistat și o grupă de polițiste, din ultimul „val”, care au intrat în rândul polițiștilor de proximitate, provenind din cadrul polițiștilor de frontieră, care încet, dar sigur își strâng rândurile...
La finalul activității, polițiștii și elevii au ieșit în curte, unde atracția nr.1 a devenit mașina de poliție, care a fost „curtată” de fiecare elev, care a ținut să ajungă la volan sau pe bancheta din spate. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un joc educativ interactiv pe teme de circulație rutieră.

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 09:20:01 Ora standard a Europei de Est