Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Cu sufletul, inima şi mintea la România!

La Eco Şcoala Gimnazială Avram Iancu, Oradea

Cu sufletul, inima şi mintea la România!

La Eco Şcoala Gimnazială Avram Iancu, Oradea, elevii ciclului primar, coordonaţi cu multă creativitate de doamnele lor învăţătoare (Bulzan Ştefania, Mihele Ioana, Bunta Florina, Bei Claudia, Gavriş Maria, Jurcuţ Gheorghina, Ileş Raluca, Lazăr Alina, Zsak Lucia, Bejuşca Elena, Pârlog Sonia, Popa Andreea, Cozma Aurica, Pop Lidia şi Toader Monica) au marcat în avans Ziua naţională a ţării noastre dragi, România.

Astfel, azi, marţi (29 noiembrie 2022), fiecare clasă a abordat tema zilei de 1 Decembrie după nivelul de înţelegere şi interesul elevilor acoperindu-se o paletă variată de activităţi, de la informare/ documentare, la activităţi practice. Dintre acestea amintim: *completarea unui brainstorming România, te iubesc deoarece... *vizionarea unor materiale educative despre România şi despre români *realizarea unor compoziții artistico-plastice (ia, hora, semn de carte, cocarde, desene/ picturi etc.) *audierea unor poezii și cântece patriotice *intonarea imnului *dezlegarea unor rebusuri/ aritmogrife *confecţionarea unor obiecte decorative /utile (brăţări tricolore, coroniţe etc) *mesaje către țară *felicitări românilor *învăţarea unor cântece patriotice *lecții la geografie, LLR sau matematică pe fișe decorate de 1 Decembrie sau utilizând elemente desenate.
Ca o concluzie, la finalul zilei, în urma activităților derulate, putem spune cu toții la unison după cum afirmau elevii de la clasa Florilor (a IV-a A) «cu toții suntem mândri că ne tragem dintr-un popor nobil, dar să urâm războiul, dintre frați! Ne place că strămoșii noștri daco-geții ,,au fost cei mai viteji și mai drepți dintre traci" (Herodot) și suntem mândri că poporul român s-a născut creștin prin propovăduirea despre creștinism în Dobrogea a Sfântului Apostol Andrei. Noi, urmașii lor, să le urmăm exemplele de admirat și să rămânem creștini nu doar cu vorba, ci și cu faptele»!
La mulţi ani sănătoşi cu pace tuturor românilor oriunde s-ar afla!
Profesor Monica Toader
Vedeţi mai multe poze în Galeria foto: Cu sufletul, inima şi mintea la România!

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:18:45 Ora standard a Europei de Est