Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Integrarea practicilor de transparență și echitate în strategiile de calitate educațională la nivelul Universității din Oradea (INTEGR_UO)”

Finalizare proiect

„Integrarea practicilor de transparență și echitate în strategiile de calitate educațională la nivelul Universității din Oradea (INTEGR_UO)”

Universitatea din Oradea, în calitate de beneficiar, anunță finalizarea proiectului cu titlul „Integrarea practicilor de transparență și echitate în strategiile de calitate educațională la nivelul Universității din Oradea (INTEGR_UO)" - CNFIS-FDI-2022-0100, proiect finanţat din Fondul de Dezvoltare Instituţională al Ministerul Educației, destinat universităţilor de stat. Finanțarea a fost obținută pe baza unei competiții naționale organizată de către CNFIS (Consiliul Național de Finanțare a Învățământului Superior).

Scopul proiectului a vizat implementarea unor mecanisme ce duc la creșterea capacității instituționale prin acțiuni de digitalizare a proceselor de monitorizare a abandonului studiilor, a proceselor de incluziune a tuturor categoriile ce compun comunitatea academică, dar și prin acțiuni ce conduc la perfecționarea comunicării profesionale pentru susținerea echității de gen și a transparenței decizionale în procesul educațional și administrativ la toate nivelurile instituționale. Totodată, s-a urmărit crearea și implementarea de pârghii decizionale la nivelul Universității din Oradea. Obiectivele proiectului au fost realizate integral pe parcursul implementării.
Operaționalizarea obiectivelor Universității din Oradea, prevăzute în Strategia și Planul EG 2022-2025 vizând direct integrarea dimensiunii de gen în activitatea administrativă și didactică, s-a realizat prin elaborarea și editarea Ghidului de comunicare deontologică, incluzivă și interculturală.
Implementarea unui sistem de monitorizare a studenților cu risc de abandon al studiilor s-a realizat prin dezvoltarea unui modul digital de generare de statistici la nivelul platformelor de lucru ale secretariatelor. De asemenea, s-a elaborat un regulament care va sta la baza deciziilor instituționale de optimizare a proceselor de prevenire a abandonului, a acțiunilor de incluziune și transparență decizională.
Un alt obiectiv al proiectului a vizat modernizarea spațiilor și a logisticii pentru susținerea calității activității didactice. Acest obiectiv s-a materializat prin digitalizarea și înnoirea dotărilor în două laboratoare destinate comunicării profesionale și învățării limbilor străine etc.
Prin organizarea de ateliere cu activități de perfecționare și popularizare a rezultatelor proiectului a fost vizată creșterea gradului de informare a comunității academice cu referire la etica și deontologia profesională în raport cu principiile de incluziune, egalitate de gen, precum și la metodele de prevenire a abandonului studiilor la toate nivelurile de formare. Astfel, au fost organizate ateliere destinate cadrelor didactice (în data de 6.12.2022), studenților (în data de 8.12.2022); seminarii pentru personalul suport în relația cu studenții (în data de 5.12.2022).
Perioada de implementare a proiectului: mai - decembrie 2022.
Bugetul proiectului: 266.000 lei (finanţare UEFISCDI) + 39.696 lei cofinanţare Universitatea din Oradea. Total buget proiect: 305.696 lei.
Prof. Veronica Buciuman

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 07:12:07 Ora standard a Europei de Est