Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Soluții

Probleme cu care se confruntă omenirea

Soluții

Se spune că pentru a putea rezolva o problemă, primul pas este să conștientizezi că ea există. De aceea, în școala noastră, s-au organizat o serie de activități pe tema Probleme cu care se confruntă omenirea - Soluții. Au participat elevii clasei a VII-a B, coordonați și sfătuiți de doamna profesoară Lorincz Ana, iar activitatea a fost urmărită cu mare atenție de cadrele didactice prezente.

                Formatul în care s-au desfășurat activitățile a fost unul inedit: elevii venind nu doar cu diverse idei de probleme și posibile soluții, dar mai ales cu prezentări ingenioase ale acestora.
               De pildă, elevul Hendrich Sebi a realizat o prezentare PowerPoint pe tema Ce este pacea?  
               Gherman Sebastian a prezentat un film despre deșeurile radioactive și cum le putem distruge.
               Una dintre cele mai interesante și de actualitate probleme a fost prezentată de elevele Husăsan Alexia și Lal Evelina, sub titlul Bullying-ul și implicațiile lui asupra psihicului.
               Extrem de interesantă și de impact a fost și lupta simbolică dintre bine și rău pusă în scenă, printr-un dans, de elevele Horvat Flavia și Olah Alexandra.
               Admirabil a fost și efortul elevilor care au pregătit și au prezentat activitatea intitulată cât se poate de inspirat Cutia Pandorei: 30 de cutiuțe realizate manual din hârtie, fiecare având în interior câte o problemă cu care se confruntă omenirea. Cei care au îndrăznit să aleagă o astfel de cutiuță din Cutia Pandorei au fost provocați să vină cu o posibilă soluție pentru problema extrasă.
                  Și pentru că una dintre temele abordate a fost cea a alimentației sănătoase, a existat și o activitate numită Brioșa cu probleme. Problemele ca problemele, dar brioșele au fost cât se poate de gustoase :) Ca de altfel toate preparatele pe care elevii implicați în această activitate le-au pregătit - sandvișuri, fursecuri, pizza, chec, clătite, brioșe, gogoși - numai din ingrediente sănătoase, desigur. Și nu doar că le-au pregătit, ci le-au și prezentat sub formă de publicitate între diversele activități, însoțite de poezioare care ne îndeamnă să nu mai consumăm semi-preparate și produse congelate:
 
Cu o pită și trei roșii
Faci o pizza minunată
Așa că n-o mai cumpăra
Pe cea congelată.
 
Pentru voi - clătite americane
Ele sunt foarte dolofane
Nu-s făcute cu ulei
Poți să mănânci câte vrei
 
Cu trei ouă și făină
Eu un chec v-am pregătit
Ce e-n pungă la vitrină
Nu e bine de servit!
 
                Ar mai fi multe de povestit: de la păpușa plimbată în cărucior, căreia „părinții" îi puneau în mână telefonul mobil - o activitate care atrage atenția asupra problemei pe care o reprezintă o generație crescută cu ochii în gadgeturi - și până la activitatea care ne amintește de excesele pe care le facem în folosirea materialelor plastice. Însă cred că, indiferent de problema expusă, fiecare dintre aceste activități și-au atins scopul: acela de a ne face conștienți că ne confruntăm cu o sumedenie de probleme la care generația noastră este provocată să găsească soluții.
 
Dragi cititori!
Realizați că la Blaga avem de a face cu niște copii teribili?
Super frumoși și cu inteligența... la cote înalte, cu preocupări neobișnuite, care ne dau motive de bucurie nespusă! Cu ei, lumea prinde contur și devine mai bună!
Felicitări, Ruxandra, și echipa de teribiliști!
Mai vrem!
De-acum aveți rubrica voastră: Probleme cu care se confruntă omenirea - Soluții!
(OviDan)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Soluții.

Trimite email
miercuri, 1 mai 2024, 22:27:30 Ora de vară a Europei de Est