Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Festivalul-Concurs ,,Colindița”, ediția a IV-a

Joi, la sală festivă a Colegiului Național ,,Onisifor Ghibu” din Oradea, s-a desfășurat

Festivalul-Concurs ,,Colindița”, ediția a IV-a

Joi, 15 decembrie 2022, în generoasa și moderna sală festivă a Colegiului Național ,,Onisifor Ghibu" din Oradea, a avut loc cea de-a IV-a ediție a Festivalului-concurs regional ,,Colindiţa", organizat de colectivul Grădiniței cu Program Prelungit Nr 28 (structură a Grădiniței 56).

Acestă acțiune face parte din proiectul regional ,,Tradiție, moștenire și simțire românească", proiect aflat în al 8-lea an de existență, înscris în CAERI 2019 și propus pentru CAEN 2023.
După o pauză de doi ani, în care colindița a răsunat doar în casele noastre, iată că a venit timpul, ca în acest an, fără restricții,  să reînnoim tradiția și să aducem  împreună copiii școlari și preșcolari, alături de dascălii lor la cea de-a IV-a ediție a Colindiței.
De ce ,,Colindița"? Pentru că, după cum se și definesc Colindele (mărturie a înțelepciunii populare, un tezaur valoros al culturii și spiritualității românești
încărcate de frumusețe, cu un puternic mesaj creștin, de atragere a binelui, belșugului asupra gazdei), așa și noi vrem să păstrăm și să perpetuăm în sufletul curat al copiilor această moștenire inestimabilă: colinda veche românească.
Prin intermediul Festivalului-Concurs ,,Colindița", dorim să promovăm colindele autentice românești, în prag de sărbătoare, interpretate de vocile minunate ale preşcolarilor și elevilor din învățământul preșcolar și primar,  obiceiurile specifice Sărbătorilor de iarnă, precum și dansurile populare românești. 
Concursul s-a organizat pe trei secțiuni:
Secţiunea I - interpretare de colinde tradiționale românești, Secţiunea II - prezentarea unor obiceiuri specifice Sărbătorilor de iarnă, Secțiunea III - dansuri populare din diferite zone ale țării
   Partenerii în acest proiect sunt: I.S.J. Bihor, Colegiul Național ,,Onisifor Ghibu" Oradea, Școala Populară de Arte ,,Francisc Hubic" Oradea și Ansamblul Folcloric ,,Crișana". Alături de acești parteneri, doresc să amintesc dăruirea și implicarea întregului colectiv de cadre didactice din marea și generoasa familie a Grădiniței Nr. 56 și în mod special a d-nei director, prof. Daniela Lukacs și a coordonatoarei de proiect, prof. Ionela Novac.
  În juriu, au prezidat: d-na prof. dr. Georgeta Bara, inspector educație timpurie al I.S.J. Bihor, președinte al juriului, d-na prof. Daniela Lukacs, director al Grădiniței Nr. 56 Oradea, d-na prof. Cornelia Româneac, fost director al Grădiniței Nr. 28 Oradea, inițiatoarea proiectului ,,Tradiție, moștenire și simțire românească", d-na profesor și artist Antonela Ferche-Buțiu, de la Școala Populară de Arte ,,Francisc Hubic" Oradea, o prezență permanentă în juriul acestui concurs și o susținătoare a concursului ,,Colindița" și dl instructor de dans Adrian Balog, director al Ansamblului Folcloric ,,Crișana", prieten al Grădiniței 28 și partener nelipsit de la acțiunile pe teme de folclor.
      La ediția din acest an a concursului ,,Colindița" s-au înscris un număr de 47 de echipe participante, însumând în total un număr de 750 de școlari și preșcolari!
    Au fost colindători din localitățile: Buntești, Drăgănești, Cuzap, Cheresig, Băile Felix, Lăzăreni, Beiuș, și nu în ultimul rând din Oradea.
    S-au acordat șase trofee ,,Colindița" pentru interpretări deosebite, premii II, III, mențiune și premii de participare.
Le mulțumim din suflet tuturor celor prezenți la acest concurs și îi felicităm pentru efortul depus în pregătirea copiilor! Fiecare moment prezentat a fost minunat, unic și special în felul său!
Nașterea Domnului să vă găsească sănătoși și fericiți, alături de cei dragi! Sărbători binecuvântate tuturor!
Prof. Ionela Novac,
coordonator proiect
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Festivalul-Concurs ,,Colindița”, ediția a IV-a.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 07:00:09 Ora de vară a Europei de Est