Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Activitate în cadrul Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar

La Școala Gimnazială Nr.1 Hidișelu de Sus

Activitate în cadrul Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar

La Școala Gimnazială Nr.1 Hidișelu de Sus, director profesor Moza Elena Daniela, s-a desfășurat, în cadrul Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar, prima activitate de prevenire și combatere a violenței și a bullying-ului, coordonată de profesor Călinescu Anca Haidi.

Scopul activității a fost unul complex: stimularea gradului de conștientizare a intimidării în mediul școlar; identificarea celor mai obișnuite cazuri de intimidare; recunoașterea diferitelor forme de manifestare a intimidării; identificarea persoanelor care sunt implicate în procesul de bullying: hărțuitorul, victima, spectatorul sau spectatorii; prevenirea bullying-ului.
Printre obiective s-au numărat: Creșterea fenomenului de cunoaștere a bullying-ului în școală; încurajarea dezvoltării relațiilor pozitive între elevi și construirea unui climat favorabil în clasa de elevi; îmbunătățirea strategiilor pentru o intervenție eficientă; oferirea unor alternative de petrecere a timpului liber; reducerea fenomenului ,,bullying" și a altor forme de violență față de copii, de a crea un climat de conviețuire și de a face ca școlile și alte servicii pentru copii să fie locuri mai sigure și mai fericite pentru toți copiii noștri. La activitate au participat elevii claselor V-VIII și câțiva părinți ai acestora.
Pentru început, coordonați de profesor, elevii au participat la un experiment comun: profesorul a invitat elevii să imite în același ritm cu el câte o bătaie cu fiecare picior și una cu palmele. După câteva repetiții, elevii au constatat că au reușit să dea naștere la același ritm susținut de ei. Ideea experimentului a fost ca în final elevii să realizeze faptul că respectând indicațiile, regulile și ideea de proiect realizat în echipă, lucrurile pot conduce spre un rezultat extraordinar.
Au urmat dezbateri deschise cu privire la subiectul întâlnirii (definiția violenței și a bullying-ului, tipuri de bullying, tipuri de agresiune, impactul bullying-ului asupra persoanei, indicatori/semne de avertizare bullying, soluții de a gestiona realitățile cu care se întâlnesc tinerii).
Dorindu-se sensibilizarea și participarea activă a  elevilor, aceștia din urmă au fost implicați într-un alt experiment: pe o planșă a fost desenat un copil, iar în jurul lui toate direcțiile din care poate fi privit ca victimă a bullying-ului: culoarea părului/tunsoare, ochi, urechi, haine, gândire, exprimare, apartenență etnică, culoare a pielii, părinți. Participanții la activitate au fost invitați să spună pe rând câte ceva care să-l încadreze în această categorie de victimă. Toate cele menționate de copii au  fost șterse de pe planșă, (ochii, nasul, gura, părul...hainele) rămânând din copil doar ,,o umbră". La final, a fost  dezvăluit chipul și numele copilului ,,victimă". Peste chipul lui a fost așezată icoana Mântuitorului, moment care a creat o emoție puternică în toți cei prezenți. Profesorul a explicat faptul că în spatele fiecărei persoane trebuie să-L descopere pe Fiul lui Dumnezeu. În acest fel, elevii se vor gândi de mai multe ori atunci când vor fi pe punctul de a descalifica o ființă.
Un alt moment al întâlnirii a fost participarea la atelierul Crăciunului: pe coli de hârtie colorate au fost desenate globuri, iar în interiorul acestora, elevii au fost invitați să scrie: cuvinte și atitudini frumoase care pot preîntâmpina situații de agresiune: educație, credință, toleranță, empatie, emoție, conștientizare, iubire, blândețe, stimă de sine, încredere în sine, valorizarea propriei persoane, valorizarea altora, gestionare corectă a propriilor emoții, pace, libertate, respect, considerație, sprijin, onestitate, amabilitate. Toate aceste globuri au împodobit bradul școlii. Totodată, aceste cuvinte/ atitudini frumoase, vor constitui un set de reguli de conduită.
În continuare, elevii au participat la o tombolă a primei activități PNRAS: au fost dăruite, după alegerea elevilor: un calendar, o pungă  cu dulciuri, două ornamente pentru Crăciun, o pereche de mănuși, cinci cărți de colinde, restul elevilor fiind serviți cu bomboane.
Considerăm că prin participarea la discuții libere, de conștientizare, precum și la ateliere de muncă în echipă, oferim elevilor alternative de gestionare a timpului propriu, de descoperire a propriei persoane și a celorlalți colegi, de valorizare a propriei persoane și a celor din jur.
În finalul activității, cei prezenți au interpretat un colind în comun în așteptarea Nașterii Domnului Iisus Hristos.
Prof. Călinescu Anca Haidi
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Activitate în cadrul Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 08:10:01 Ora de vară a Europei de Est