Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

„În lumea poveștilor”

„Să citim pentru mileniul III”

„În lumea poveștilor”

La Grădinița nr. 44 – „Rază de soare” din Oradea, proiectul național „Să citim pentru mileniul III” se derulează de la prima ediție „Să citim pentru anul 2000”, după cum aveam să aflăm de la directorul unității, prof. Mariana Vereș.

 Astăzi (marți, 26 mai 2009), preșcolarii din grupa mare (îndrumați de inst. Cristina Popa și ed. Dorina Copăcean) și elevii clasei a III-a B de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” (îndrumați de înv. Mariana Negruț) au desfășurat o activitate integrată, cu tema „În lumea poveștilor”, acțiune de evaluare a proiectului național „Să citim pentru mileniul III”.
 „În argumentarea și îmbrățișarea proiectul național, am pornit de la îndemnul pe care ni-l adresează Octavian Goga: „Cinstiți cartea cu cinstea ce se cuvine Evangheliei.
 De la marginea vieții noastre trudite, lăsați moștenire nepoților această cinste și ei vă vor binecuvânta mai târziu unde hodiniți”, a ținut să sublinieze prof. Mariana Vereș.
 La activitate, au onorat cu prezența educatoare (și directori) de la patru grădinițe orădene: Mariana Jurcău –coordonator de proiect și directorul Grădiniței nr. 49, Mariana Nan – directorul Grădiniței nr. 52, ed. Gabriela Dume, de la Grădinița nr. 27 – „Voinicelul” și ed. Mariana Balaj, de la Grădinița nr. 30, precum și doi reprezentanți ai școlii partenere, prof. Gheorghina Bîrlădeanu - directorul Școlii cu clasele I-VIII „Avram Iancu” și psihologul școlii, Iulia Criste.
 Activitate pe ateliere
 Elevii (mulți dintre ei au plecat la școală de la această grădiniță) și preșcolarii au acționat cot la cot în cadrul a patru ateliere de lucru: unii aveau de construit castele, asemeni celor pe care ei le-au descoperit în povești, alții au reconstituit secvențe (scenete) din povești cu ajutorul pieselor unui puzzle, la o altă masă, în cadrul atelierului de artă, se desenau, se colorau ori se pictau scenete din povești, iar la atelierul-bibliotecă, se creau tablouri -„poster”, prin tehnica alăturării (colajului) unor personaje și obiecte comune din poveștile cunoscute.
 Povestea prințului fericit
 În momentul următor, preșcolarii au devenit artiști, reunind pe scenă personaje din „poveștile copilăriei mele” (Albă-ca-Zăpada, cei șapte pitici, lupul și Scufița-Roșie...), privite dintr-o altă perspectivă. În replică, școlarii, reprezentați de patru soliști (Geanina Lencar, Diana Ardelean, Andreea Barat și Daria Igaș) le-au spus Povestea prințului fericit, îndemnând auditoriul să îndrăgească și să nu uite poveștile copilăriei.
 După momentul artistic, școlarii și preșcolarii și-au reluat locul la măsuțe pentru o nouă activitate pe ateliere, având însă de îndeplinit aceeași sarcină, cu toții – decorarea măștilor pentru carnaval, cu paiete, perle și perluțe, figuri geometrice și mărgele.
 Activitatea s-a sfârșit în chip fericit: cu toții fiind răsplătiți cu diplome și dulciuri, iar măștile au rămas să le poarte fiecare la carnavalul său. (Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  „În lumea poveștilor”.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

sâmbătă, 4 aprilie 2020