Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Unirea românilor în inimi de copii

Vineri, la Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir”

Unirea românilor în inimi de copii

Vineri, 20 ianuarie 2023, la Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir" din Oradea au răsunat versurile Horei Unirii în clase, pe coridoare și în curtea școlii.

Copiii din toate clasele s-au bucurat de fereastra deschisă a cerului, care s-a luminat pentru câteva minute necesare încingerii horei. Ploaia nu i-a speriat să retrăiască fărâme din emoționantele evenimente datorită cărora vorbim azi despre România.
De la mic la mare, elevii au fost coordonați de doamnele profesoare Balogh Cornelia, Sanislav Brigita (clasa pregătitoare), Berindan Camelia, Cromec Krisztina (clasa I), Lung Doina, Vidican Diana, Fandly Eniko (clasa a II-a), Lucaciu Simona, Sabo Liana, Nagy Eva (clasa a III-a), Bărcan Florina, Stanca Melinda (clasa a IV-a). Au susținut activitatea doamnele director prof. Codău Teodora și Balint Beata.
Copiii s-au întrecut în a memora versurile inspiratoare scrise de Vasile Alecsandri. Cei mai harnici și perseverenți au învățat cele opt strofe pe care le-au cântat mai apoi pe melodia compusă de Alexandru Flechtenmacher. Au dansat cu entuziasm, prinși mână în mână. Li s-au prezentat evenimentele și însemnătatea zilei de 24 Ianuarie 1958 când Moldova s-a unit cu Țara Românească sub conducerea domnitorului Alexandru Ioan Cuza. Povestirile istorice au fost ascultate și chiar povestite de mai mici sau mai mari povestitori.
Cu zâmbete pe față, cu bucurie în inimi, copiii urmează să petreacă zile de sărbătoare în familie. Ne-am despărțit cu gândul la marea binecuvântare de a ne fi născut în aceste vremuri pe pământ românesc.
Prof. Sabo Liana Teodora
Minunați copii, admirabili profesori! (OviDan)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Unirea românilor în inimi de copii.

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:31:37 Ora standard a Europei de Est