Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Activitate dedicată lui Mihai Eminescu. Înțelegerea conceptelor de geniu și genialitate

În parteneriat cu Universitatea din Oradea, invitat special, doamna profesor, univ. dr. Delia Bîrle

Activitate dedicată lui Mihai Eminescu. Înțelegerea conceptelor de geniu și genialitate

Încă din primii ani de școală auzeam despre acest mare geniu al literaturii române, creator de poezie și proză al cărui frumos portret se regăsea în toate manualele și ale cărui versuri le știam aproape pe dinafară. De la ,,Somnoroase păsărele" până la ,,Luceafărul", le citeam, le memoram, le recitam, le puneam sub lupa analizei literare, dar le și simțeam, căci această minte strălucită și suflet profund reușea să creioneze o emoție aparte, specifică, pe care o puteam identifica dintre mii de opere, creația eminesciană.

Cu toate acestea, atunci când admirăm o operă de artă, o lucrare frumoasă care ne absoarbe interesul prin farmecul ei unic, arareori privim artistul din spate care ne pune față în față cu esența frumosului pe care acesta, la rândul lui, l-a suferit prin propriile trăiri.
Vineri, 13 ianuarie 2023, am avut ocazia să pătrundem în universul artistului, sau mai bine zis în mintea sa de geniu printr-o analiză psihologică a fundalului biografic, dar și a complexității naturii scrierilor sale, fie ele filozofice, fie romantice. Un geniu neînțeles, putem spune, ce prefera să se cufunde în umbra neîncrederii, să se retragă în propriul univers în care își așternea cu cerneală propriile gânduri și trăiri la un nivel pe care marii critici abia reușeau să îl atingă. Romantic, melancolic și profund, marele scriitor își împărtășea intimitatea sentimentelor cu un condei, lăsându-se purtat de a sa viziune asupra lumii care azi ne oferă o perspectivă inedită, pe care doar geniul eminescian o poate reliefa.
Un pasaj care mi-a atras atenția, lecturând unicul roman al scriitorului, Geniu pustiu, este următorul: ,,A trece prin lume singur, mărginit în pași, în ochi, să te zvârcolești în strâmtoarea sufletului tău celui rece, să cauți a-l aprofunda și să vezi că e secat și că apele sale se pierd în nisipul secăciunei sociale, să ard de căldura unei societăți de oameni ce trăiesc numai din ura unuia cătră celălalt". Pentru prima oară m-am gândit la cel ce se află în spatele acestor cuvinte, nu la personaj, ci la scriitor, și pot spune că m-au atins pe suflet în profunzime făcând această conexiune. Vorbe la care, undeva într-un ungher al minții mele, m-am gândit și eu la un moment dat în viață, însă numai văzându-le acum, așternute pe hârtie, le-am înțeles sensul profund. Consider că, un atu al geniului este gândirea profundă și dincolo de vitrină pe care acesta o poate formula mai apoi printr-o traducere simplificată a adevăratei esențe a vieții pentru acei care îi caută sensul.
De o întâlnire absolut inedită cu poetul național au avut parte elevii claselor a XI-a A și B ai Liceului Teologic Baptist Emanuel din Oradea, în cadrul unei activități desfășurate în colaborare cu Universitatea din Oradea. Invitatul special al doamnei prof. dr. Alina Burcă a fost doamna prof. univ. dr. Delia Bîrle, un reputat psiholog și invitat al multor conferințe pe teme diverse ale psihologiei. Subiectul activității dedicate lui Mihai Eminescu a fost înțelegerea conceptelor de geniu și genialitate, explicate pe înțelesul elevilor din perspectiva unui specialist. Frumusețea acestor minute de popas meditative la ceas aniversar a fost chiar ,,genialitatea" doamnei psiholog de a-i captiva pe tinerii unei generații mereu în mișcare, în căutare de nou și greu de oprit din iureșul în care sunt prinși. Preț de câteva zeci de minute, toți ochii și toată atenția elevilor s-au focalizat pe materialul bine structurat, ușor de pătruns și extrem de accesibil lor, astfel că, la finalul prezentării, elevii au avut întrebări deosebit de incitante pentru doamna profesor. S-a adeverit încă o dată dictonul: Nu cantitatea, ci calitatea!
Luiza Domocoș, clasa a XI-a A
Prof. dr. Alina Burcă
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Activitate dedicată lui Mihai Eminescu. Înțelegerea conceptelor de geniu și genialitate.

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 22:28:18 Ora de vară a Europei de Est