Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Rotarienii orădeni au achiziționat două table smart și un videoproiector pentru şcoala din Oşorhei

În cadrul proiectului ,,Smart Classrooms”,

Rotarienii orădeni au achiziționat două table smart și un videoproiector pentru şcoala din Oşorhei

Membrii Rotary Club Oradea 1113 și ai Rotary Club Oradea Insignis au achiziționat două table smart și un videoproiector pentru Școala Gimnazială Aurel Pop din Oșorhei.

De-a lungul existenței sale, Rotary District 2241- România și Republica Moldova s-a implicat în dezvoltarea și îmbunătățirea actului educațional din România prin implementarea de diverse proiecte care au vizat atât dotări cât și instruiri pentru cadre didactice sau elevi.
Anul 2023 în județul Bihor a început cu un nou proiect derulat de către membrii cluburilor Rotary Oradea 1113 si Rotary Oradea Insignis.
Astfel, pentru a veni în sprijinul cadrelor didactice și al elevilor Școlii Gimnaziale Aurel Pop din Oșorhei, membrii Rotary Club Oradea 1113 și ai Rotary Club Oradea Insignis s-au alăturat demersului Districtului Rotary 2241, care a inițiat proiectul districtual ,,Educație pentru Noua Generație" (https://educatie. rotary2241.org/) pentru facilitarea accesului școlilor la tehnologie și informație.
Prin segmentul de proiect - Dotarea cu tehnologie a școlilor din cadrul proiectului districtual enunțat mai sus, Districtul Rotary 2241 a pus la dispoziţia cluburilor Rotary din toată țara un grant de 5.000 de lei, pe care acestea l-au putut accesa pentru a achiziționa tehnologie smart. Condiția utilizării acestui grant a fost ca fiecare club să contribuie din fonduri proprii și/sau sponsorizări cu o sumă cel puțin egală cu valoarea grantului.
În acest mod, rotarienii orădeni au achiziționat două table smart și un videoproiector, în valoare totală de 13.595 de lei, sumă care a inclus montajul și configurarea tablelor. Acestea au fost montate într-un laborator de informatică și într-o sală de clasă de la Școala Gimnazială Aurel Pop din Oșorhei.
Prin intermediul acestei tehnologii, procesul de educație devine mai facil și în același timp, mai atractiv. Cadrele didactice pot prezenta într-o manieră creativă și interactivă informațiile din cursurile pregătite iar elevii au parte de acces mult mai direct la informație și mai apropiat de tehnologiile pe care aceștia le utilizează în mod uzual.
,,Sprijinirea educației e una din principalele preocupări ale Districtul Rotary 2241 România și Republica Moldova și implicit a Rotary Club Oradea 1113. Majoritatea proiectelor pe care clubul nostru le derulează vizează îmbunătățirea actului educațional, așadar mă bucur că am reușit să implementăm proiectul ,,Smart Classrooms", la școala din Oșorhei. În viitor cu siguranță, vom continua să dezvoltăm și alte proiecte ce vizează educația formală și non-formală la această școală.
Le mulțumesc colegilor de club care s-au ocupat de implementarea acestui proiect cu succes, prietenilor din Rotary Club Insignis, echipei districtuale D2241, directorului școlii și primarului comunei Oșorhei pentru susținerea și deschiderea de care au dat dovadă", a precizat Bogdan Bocșe, președintele Rotary Club Oradea 1113.
Școala Gimnazială Aurel Pop din Oșorhei cât și comuna Oșorhei a fost si este partener în mai multe proiecte derulate de către Rotary Club Oradea 1113. Este vorba despre proiectele ,,Mâini curate, copii sănătoși" (în 2019), ,,Ecologizarea Pădurii cu narcise din Alparea, Oșorhei" (2022), ,,Grădina Rotary" (început în 2022 și aflat în desfășurare).

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 22:55:18 Ora de vară a Europei de Est