Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Rotarienii orădeni au achiziționat două table smart și un videoproiector pentru şcoala din Oşorhei

În cadrul proiectului ,,Smart Classrooms”,

Rotarienii orădeni au achiziționat două table smart și un videoproiector pentru şcoala din Oşorhei

Membrii Rotary Club Oradea 1113 și ai Rotary Club Oradea Insignis au achiziționat două table smart și un videoproiector pentru Școala Gimnazială Aurel Pop din Oșorhei.

De-a lungul existenței sale, Rotary District 2241- România și Republica Moldova s-a implicat în dezvoltarea și îmbunătățirea actului educațional din România prin implementarea de diverse proiecte care au vizat atât dotări cât și instruiri pentru cadre didactice sau elevi.
Anul 2023 în județul Bihor a început cu un nou proiect derulat de către membrii cluburilor Rotary Oradea 1113 si Rotary Oradea Insignis.
Astfel, pentru a veni în sprijinul cadrelor didactice și al elevilor Școlii Gimnaziale Aurel Pop din Oșorhei, membrii Rotary Club Oradea 1113 și ai Rotary Club Oradea Insignis s-au alăturat demersului Districtului Rotary 2241, care a inițiat proiectul districtual ,,Educație pentru Noua Generație" (https://educatie. rotary2241.org/) pentru facilitarea accesului școlilor la tehnologie și informație.
Prin segmentul de proiect - Dotarea cu tehnologie a școlilor din cadrul proiectului districtual enunțat mai sus, Districtul Rotary 2241 a pus la dispoziţia cluburilor Rotary din toată țara un grant de 5.000 de lei, pe care acestea l-au putut accesa pentru a achiziționa tehnologie smart. Condiția utilizării acestui grant a fost ca fiecare club să contribuie din fonduri proprii și/sau sponsorizări cu o sumă cel puțin egală cu valoarea grantului.
În acest mod, rotarienii orădeni au achiziționat două table smart și un videoproiector, în valoare totală de 13.595 de lei, sumă care a inclus montajul și configurarea tablelor. Acestea au fost montate într-un laborator de informatică și într-o sală de clasă de la Școala Gimnazială Aurel Pop din Oșorhei.
Prin intermediul acestei tehnologii, procesul de educație devine mai facil și în același timp, mai atractiv. Cadrele didactice pot prezenta într-o manieră creativă și interactivă informațiile din cursurile pregătite iar elevii au parte de acces mult mai direct la informație și mai apropiat de tehnologiile pe care aceștia le utilizează în mod uzual.
,,Sprijinirea educației e una din principalele preocupări ale Districtul Rotary 2241 România și Republica Moldova și implicit a Rotary Club Oradea 1113. Majoritatea proiectelor pe care clubul nostru le derulează vizează îmbunătățirea actului educațional, așadar mă bucur că am reușit să implementăm proiectul ,,Smart Classrooms", la școala din Oșorhei. În viitor cu siguranță, vom continua să dezvoltăm și alte proiecte ce vizează educația formală și non-formală la această școală.
Le mulțumesc colegilor de club care s-au ocupat de implementarea acestui proiect cu succes, prietenilor din Rotary Club Insignis, echipei districtuale D2241, directorului școlii și primarului comunei Oșorhei pentru susținerea și deschiderea de care au dat dovadă", a precizat Bogdan Bocșe, președintele Rotary Club Oradea 1113.
Școala Gimnazială Aurel Pop din Oșorhei cât și comuna Oșorhei a fost si este partener în mai multe proiecte derulate de către Rotary Club Oradea 1113. Este vorba despre proiectele ,,Mâini curate, copii sănătoși" (în 2019), ,,Ecologizarea Pădurii cu narcise din Alparea, Oșorhei" (2022), ,,Grădina Rotary" (început în 2022 și aflat în desfășurare).

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:23:19 Ora standard a Europei de Est