Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Direcția Patrimoniu Imobiliar și-a prezentat raportul de activitate pe anul 2022

Luni,

Direcția Patrimoniu Imobiliar și-a prezentat raportul de activitate pe anul 2022

Directorul Direcției Patrimoniu Imobiliar (D.P.I.), Lucian Popa, a prezentat luni (30 ianuarie 2023), în cadrul unei conferințe de presă, raportul de activitate a direcției pe anul 2022, cu evoluția veniturilor și cheltuielilor aferente anului trecut.

„În anul 2022, veniturile direcției au fost de 83.663.052 lei, înregistrându-se o creștere de aproximativ 40% față de anul 2021, sursa acestora reprezentând-o chiriile, terenurile, parcările și vânzările de imobile. În ceea ce privește cheltuielile, obiectivul a fost să ținem în frâu cheltuielile operaționale și să creștem partea de investiții, obiectiv pe care l-am și îndeplinit.  Astfel, cheltuielile de investiții au fost de 108.926.955 lei, iar cheltuielile operaționale de 19.070.090 lei", a explicat Popa Lucian, directorul D.P.I.
Veniturile D.P.I. - creșteri cu cca 40% față de anul trecut
Veniturile din vânzarea de imobile au crescut foarte mult, respectiv cu 75% față de anul anterior. Obiectul acestor vânzări l-au făcut terenurile din Parcul Industrial I și IV,  terenuri din str. Oneștilor, Al. Cazaban, Erou Marius Cosma și Santăului. 
Raportul evidențiază și o creștere a veniturilor din parcările administrate de D.P.I., acestea fiind parcările pe str. Tribunalului, Corneliu Coposu, Independenței, Brașovului și George Barițiu. Veniturile din parcări în anul 2022 au fost de 25.945.928 lei.
„Se observă o creștere a veniturilor din parcările de afara carosabilului, fapt care arată o creștere a gradului de conformare a cetățenilor. E evidentă și creșterea plății parcării cu telefonul mobil, tocmai pentru că cetățeanul dorește să plătească cât mai simplu și mai comod taxa parcare", a precizat directorul Lucian Popa.
În cursul anului 2022, prin Serviciul Terenuri s-au achiziționat terenuri în suprafață totală de 396.574 mp. Terenurile achiziționate au avut drept destinație: extinderea parcurilor industriale existente (Parcul 1 și 4), diverse lucrări de interes public, respectiv parte din strategia de dezvoltare locală, de eliberare a zonelor dintre blocuri de construcții, case individuale între blocurile de locuințe, rămase din regimul trecut.
Investiții în baze sportive, unități de învățământ, imobile din centrul istoric
Cheltuielile de investiții în anul 2022 au fost de 108.926.955 lei.
Acestea au vizat unități de învățământ, creșe și asistență socială, baze sportive și de agrement, parcuri, locuințe și servicii de dezvoltare, imobile din Ansamblul Urban  - Centru Istoric Oradea.
La bazele sportive și de agrement, principalele investiții s-au realizat la: Sala Polivalentă (tabelă electronică, sistem perimetral LED P5 de afișare multimedia, echipamente de forță - fitness), Sala sporturilor „Antonio Alexe" (montare luminătoare), Stadionul Municipal „Iuliu Bodola", Modernizare Stadion Motorul,  modernizare Bazinul Olimpic.
Principalele lucrări de investiții executate în anul 2022 la unitățile de învățământ au vizat: Școala Gimnazială Szacsvay Imre (reabilitarea clădirii de pe str. Mihai Eminescu, nr. 28), Sala multifuncțională la Liceul Teoretic Lucian Blaga, Școala Gimnazială Dacia, Școala Gimnazială 16, grădinițele cu program prelungit nr. 28, 31 și 50 etc.
În ceea ce privește imobilele situate în Ansamblul Urban Centru Istoric, D.P.I. a realizat lucrări de investiții la: Palatul Apollo, Palatul Ullmann, modernizare Cinematograf Transilvania, Casa Fuchsl, Bazar Madách Imre, reabilitarea Primăriei Oradea, imobile de pe str. Republicii nr. 15, 31, Primăriei nr. 41, Vasile Alecsandri nr. 21,  Ady Endre nr. 4, Iuliu Maniu 44.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 15:13:27 Ora de vară a Europei de Est