Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Direcția Poliția Locală Oradea și-a prezentat raportul de activitate pe anul 2022

Miercuri,

Direcția Poliția Locală Oradea și-a prezentat raportul de activitate pe anul 2022

Viceprimarul Antonia Nica, în calitate de coordonator al Direcției Poliția Locală din Primăria Oradea, a susținut miercuri, 1 februarie 2023, împreună cu Samuel Milian, directorul executiv al acestei direcții, raportul privind activitatea Direcției Poliția Locală Oradea pe anul 2022.

Cu această ocazie, Antonia Nica a menționat că își dorește de la actuala conducere să pună accentul pe perfecționarea angajaților astfel încât să răspundă cât mai bine și cât mai rapid dinamicii nevoilor comunității.
„Efectivul Poliției Locale Oradea continuă să fie unul restrâns în comparație cu dimensiunea mult mai mare a unor structuri similare din alte orașe reședință de județ. Cu tot efectivul economicos menținut, activitatea colegilor de la Poliția Locală pentru anul 2022 a cunoscut, în medie, o creștere în activitate de aproximativ 50% comparativ cu anul 2021. Vorbim de o medie obținută pentru toate compartimentele și activitățile desfășurate de către această direcție. Cu efective reduse în anul 2022, colegii au muncit mult mai mult, cu onorante rezultate pentru păstrarea și îmbunătățirea calității vieții urbane a tuturor locuitorilor acestui oraș. Tot în 2022, colegii din cadrul Poliției Locale s-au preocupat de o continuă perfecționare privind activitățile specifice, aspect pe care își doresc să pună accentul și în acest an, pentru ca acest serviciu public atât de important să răspundă cât mai bine și cât mai rapid dinamicii nevoilor comunității noastre", a declarat viceprimarul Antonia Nica.
În prezent, colectivul Poliției Locale este format din 66 de persoane și un aparat propriu de cinci persoane. Polițiștii locali desfășoară o activitate zilnică între orele 7-22, cu excepția a doi polițiști locali, din care unul deservește compartimentul dispecerat, disponibil la numărul de telefon 0259/969, iar celălalt face parte din patrula de serviciu care funcționează împreună cu un polițist din cadrul Poliției Municipiului Oradea, sub coordonarea acesteia, ambii asigurând permanența 24 de ore din 24 și 7 zile din 7.
Direcția Poliţia Locală Oradea desfășoară activități de menținere a ordinii şi liniștii publice pe raza municipiului (parcuri, piețe, cimitire, zone comerciale și de agrement, inclusiv în zona unităților de învățământ), acțiuni de patrulare mixte, cu agenți ai Poliției Municipiului Oradea, în vederea descurajării faptelor antisociale şi reducerea infracționalității stradale, asigură fluidizarea circulației în zonele unde se execută amenajări stradale sau urbanistice de interes public, verifică orarul de funcționare a teraselor, activitatea de taximetrie conform competențelor legale, precum și a activității prestatorilor de servicii în ceea ce privește salubrizarea şi tunsul ierbii etc. Totodată, personalul Direcției desfășoară activități stabilite în sarcina Poliției Locale pe durata stării de alertă.
Misiunea principală a patrulelor de ordine publică şi rutieră este aceea de menținere a ordinii şi liniștii publice în cele opt zone ale Oradiei: Nufărul, Velenţa, Centru Nord, Oraşul Nou, Ioşia, Oncea, Podgoria şi Episcopia Bihor.
„În activitatea lor, polițiștii locali au constatat și sancționat diferite fapte care intră în sfera lor de competență și care încalcă normele legale referitoare la  asigurarea ordinii și liniștii publice, conform legii. Au aplicat 1.351 de sancțiuni contravenționale scrise. Comparativ cu aceeași perioadă a anului 2021 s-a înregistrat o creștere de 34.96% a numărului de constatări. Au aplicat 914 contravenții privind persoanele care apelau, în mod repetat, la mila publică, față de 622 contravenții în anul 2021, și au identificat 87 de persoane care nu dețin imobil de locuit, fiind ridicate și transportate spre centrul comunitar Gutenberg, sau au fost îndrumate spre localitățile de domiciliu", a menționat directorul executiv Samuel Milian.
Activitatea pe segmentul rutier
Cele mai multe sancțiuni au fost aplicate pentru nerespectarea prevederilor legale privind semnificația indicatoarelor rutiere (de oprire şi staționare interzisă, accesul interzis) sau alte cazuri de opriri neregulamentare prevăzute în hotărârile de consiliu local. În anul 2021 au fost constatate 4.160 de contravenții pe O.U.G. nr. 195/2002 privind Codul Rutier, din care 2.532 avertismente și 1.628 amenzi contravenționale, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2021 înregistrându-se o creștere de 70,91% pe constatări.
Combaterea fenomenului de apelare la mila publică
Samuel Milian a menționat că, în cursul anului trecut, Direcția Poliția Locală Oradea a acționat și în vederea diminuării fenomenului de apelare la mila publică, fenomen care crește cu preponderență în zilele de duminică în proximitatea bisericilor, intersecții, parcările centrelor comerciale, zona Gara Oradea, parcuri, zone limitrofe piețelor agroalimentare. Concomitent, polițiștii locali au desfășurat acțiuni de depistare a persoanelor care necesită o atenție particulară (copii aflați în risc de separare de părinții; copii separați de părinți; copiii străzii; copii abuzați; neglijați sau supuși neglijării; copii aparținând minorităților etnice).
Activitatea de control comercial
În ceea ce privește activitatea de control comercial, în urma controalelor efectuate a fost suspendată activitatea a opt agenți economici. Totodată, au fost eliberate 153 de avize în vederea autorizării persoanelor juridice și 950 de avize pentru eliberarea acordurilor de funcționare a persoanelor juridice.
Activitatea de relații cu publicul și dispecerat
Samuel Milian a subliniat faptul că Poliția Locală pune un accent deosebit pe relația cu cetățenii. În anul 2021, activitatea de Secretariat și Relaţii cu publicul a gestionat un număr de 9.072 de documente, din care 3.754 adrese şi 5.318 acte emise (ex. somaţii şi notificări privind salubrizarea terenurilor, adrese etc.).
Dispeceratul Poliției Locale Oradea a înregistrat un număr de 7.015 sesizări/reclamații telefonice venite din partea cetățenilor, sesizări care au fost direcționate către patrulele Poliției Locale Oradea, sau după caz, instituțiilor abilitate spre soluționare. De asemenea, prin aplicația Oradea City Report au fost direcționate către Dispecerat un număr de 5.530 petiții online, care au fost rezolvate în termenul stabilit.
La finalul conferinței, Samuel Milian a ținut să precizeze că „deși activitatea direcției a crescut constant în ultimii ani și suprafața locativă a orașului s-a extins cu câteva cartiere noi și cu trei parcuri industriale, iar zonele pietonale s-au dublat, personalul Politiei Locale este aproximativ același din anul 2011, adică în jur de 67 de polițiști locali, cu mici fluctuații".

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 01:17:50 Ora de vară a Europei de Est