Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ziua Internațională a Nonviolenței în Școli (1)

Elevii Școlii Gimnaziale ,,Miron Pompiliu’’ Ștei au marcat

Ziua Internațională a Nonviolenței în Școli (1)

În data de 30.01.2023, elevii Școlii Gimnaziale ,,Miron Pompiliu'' Ștei au desfășurat activități specifice acestei zilei. În acest sens, Poliția Orașului Ștei, în persoana d-lui Man Cătălin, agent-șef de poliție, a organizat, în CDI, o activitate informativ-preventivă cu tema ,,Ia atitudine, spune stop violentei''!

Această activitate a fost organizată de către profesor Andru Cristina, în parteneriat cu echipa educativă a școlii.
În debutul activității, profesor Andru Cristina le-a vorbit copiilor despre semnificația zilei de 30 Ianuarie, zi în care Mahatma Gandi, promotor al păcii și nonviolenței în lume, a părăsit acest pământ. 
Tot profesor Andru Cristina a reușit să afle pe baza metodei brainstorming felul în care elevii definesc termenul de bullying.
Agent-șef de poliție Cătălin Man le-a vorbit elevilor despre: bullying și cyberbulling, prevenirea consumului de droguri, dar și despre răspunderea contravențională a minorilor. Discursul acestuia a fost urmat de prezentarea Ghidului prin care putem evita o situație de bullying, de către profesor Andru Cristina. Să mai spunem că invitatul nostru a trecut și pe la alte clase, astfel încât mesajul său a ajuns la zeci de elevi ai școlii. Aceasta dovedește interes din partea autorităților locale pentru reducerea delincvenței juvenile.
Activitatea dedicată evenimentului și care se desfășoară pe mai multe zile, a debutat prin urmărirea unui material video care ilustrează foarte bine fenomenul de bullying în școli.
Tot în cadrul CDI, elevii școlii au avut parte de O prelegere despre bullying și cyberbullying", susținută de profesor Andru Cristina, care le-a vorbit elevilor despre felul în care recunoști un agresor, care sunt caracteristicile unei victime, cum contracarezi efectiv o situație de bullying, dar și despre răspunderea pe care o au cei care săvârșesc acte anti-sociale. Tot în cadrul CDI, s-a discutat despre formele pe care le ia fenomenul de bullying. Toate acestea și multe altele, au fost prezentate claselor a VII-a B, C, a VIII-a A, B, a VI-a A, a V-a B.
Evaluarea activității s-a realizat prin intermediul metodei turul galeriei. În grupe de câte cinci elevi, s-a răspuns la următoarele întrebări: definiți cu cuvintele voastre noțiunea de bullying, care sunt persoanele implicate într-o situație de bullying, cum puteți să evitați o situație de bullying (trei modalități) și nu în ultimul rând, să numească trei tipuri de persoane care pot deveni victime ale bullyingului.
Proiectul a fost implementat și derulat de profesor Andru Cristina, în colaborare cu Poliția Orașului Ștei, invitat, agent-șef Cătălin Man, având susținerea conducerii școlii, prof. Coroiu Emanuel Vasile - director, prof. Făşie Gheorghe Romulus - director adjunct, cu concursul colegilor profesori: Todor Alina, Ţoţa Felicia - responsabil proiecte și programe educative, prof. consilier şcolar Stanciu Lidia, prof. Toth Ioana și Panici-Mangra Adelina.
Prof. Andru Cristina

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:29:06 Ora standard a Europei de Est