Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Costumați ecologic, preșcolarii au făcut spectacol

La ora evaluării

Costumați ecologic, preșcolarii au făcut spectacol

Ieri (joi, 28 mai 2009), preșcolarii din patru grupe de la Grădinița nr. 20 din Oradea, costumați ecologic, au făcut spectacol pe noua scenă a grădiniței..

 Micii ecologiști din grupele mari, mare pregătitoare A și mijlocie (conduse de ed. Ecaterina Bacter, Ioana Ilea, Smaranda Faina, Ioana Ilieș, Mariana Pop, Aurica Dumitraș, Liliana Brătescu și Carmen Petruș) și-au dat arama pe față, făcând dovada a tot ceea ce au dobândit în cadrul activităților teoretice și practice desfășurate sub semnul „Eco-grădinița”, un proiect ecologic care se derulează cu bune rezultate, de patru ani, la nivelul Grădiniței nr. 20, după cum aveam să aflăm de la directorul unității, dna Rodica Toda.
 În cuvântul de deschidere, directorul grădiniței a felicitat cadrele didactice, copiii, dar și părinții pentru modul responsabil în care s-au implicat în derularea activităților, pentru dăruire și mai ales pentru rezultatele obținute în educarea ecologică a copiilor. Iar showul prezentat la ora evaluării proiectului a dovedit încă o dată faptul că din materiale recuperabile, cu multă imaginație și cu mâini măiestre se pot realiza ținute ingenioase, nebănuite. Imaginile vorbesc în cel mai potrivit grai despre risipa de imaginație și munca educatoarelor și părinților, iar reușita spectacolului a însemnat satisfacția deplină a truditorilor săi, în frunte cu admirabilii artiști, care au defilat și au dansat cu cofrajele de ouă în spinare, pe post de aripioare, cu pantaloni „impermeabili” din saci de nailon și fustițe din hârtie creponată, staniol și reviste...
 Artizanii marelui spectacol au fost: educatoarele Mariana Pop și Brătescu Liliana (responsabili cu montajul, parada și admirabila sambă a florilor), precum și părinții copiilor (dar și personalul grădiniței, îngrijitoarele Florentina Dumitraș, Aurica Filip și Agnesa Podhora), care s-au implicat exemplar în confecționarea ținutelor, unii fiind prezenți și la gala micilor ecologiști.
 Fiind vorba despre o evaluare a activității desfășurate în cadrul proiectului „Eco-grădinița”, nu putem să nu consemnăm și câteva dintre activitățile practice de mare efect desfășurate, la care am fost martori și despre care am consemnat în presă la momentul respectiv: acțiuni de ecologizare a locurilor de joacă și agrement din apropierea unității de învățământ, de colectare de hârtie (cu sutele de kilograme, care, însă, din păcate, zac și acum în grădiniță, pentru că nu se găsesc beneficiari care să le ridice, cât e Oradea de mare!!!???). Nu putem să uităm apoi concursul de confecționat măști și obiecte din materiale refolosibile...
„Tot la două săptămâni, aveau loc la nivelul grupelor din grădinița noastră acțiuni cu specific de educație ecologică, potrivit vârstei: memorizări, audiții și jocuri muzicale, convorbiri și multe activități practice în natură”, ca să o cităm pe educatoarea Mariana Pop. (Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Costumați ecologic, preșcolarii au făcut spectacol.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 13:06:08 Ora de vară a Europei de Est