Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Evaluarea Națională pentru 4.000 de elevi din clasa a IV-a

Între 9 și 11 mai

Evaluarea Națională pentru 4.000 de elevi din clasa a IV-a

08.05.2007
4000 de elevi de clasa a IV-a, din 129 de școli din toate județele, susțin Evaluarea Națională în perioada 9 – 11 mai 2007.
Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului, prin Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare în Învățământul Preuniversitar (CNCEIP), organizează, în perioada 9 - 11 mai 2007, Evaluarea Națională la finalul clasei a IV-a (EN).
4000 elevi aparținând eșantionului reprezentativ de 129 de școli din toate județele vor susține teste la două din următoarele discipline: limba maternă (limba și literatura română sau limba și literatura maghiară), matematică și științe ale naturii.

 

Fiecare elev va susține testul la două discipline diferite, combinațiile fiind aleatorii. Un test are durata de 50 de minute, iar între cele două teste, elevii au o pauză de 10 minute. Pentru EN 2007, MECT a elaborat șase tipuri de broșuri, numerotate de la 1 la 6.
În timpul testării, fiecare învățător de la clasele cuprinse în eșantion va completa un chestionar. Acesta reprezintă un instrument necesar obținerii informațiilor despre resurse umane și resurse materiale capabile să influențeze performanța școlară.
EN măsoară cunoștințe, capacități și deprinderi de bază ale elevilor de clasa a IV-a, la cele trei discipline. Pe baza rezultatelor, experții MECT vor realiza o diagnoză a performanțelor copiilor aflați la finalul învățământului primar, la momentul 2007, pentru identificarea punctelor tari și a punctelor slabe ale curricumului implementat în cazul celor trei discipline.
EN 2007 nu este un instrument de evaluare instituțională, iar rezultatele elevilor nu trebuie să fie folosite pentru ierarhizarea școlilor. Raportul tehnic al ENIV 2007 va urmări obținerea unor estimări corecte și eficiente a cunoștințelor elevilor de-a lungul timpului prin comparații cu rezultatele obținute la evaluările naționale anterioare.
Evaluarea națională la finalul clasei a IV-a a mai fost realizată și în anii 1995, 1998, 2000 și 2005. Reamintim că în cadrul EN 2005, cele trei discipline de studiu din Curriculumul național evaluate au înregistrat calificative diferite. La Matematică un elev din zece a obținut „nesatisfăcător", dar aproape jumătate dintre elevi s-au înscris în categoria "foarte bine". La Științe ale naturii, în categoria calificativelor „nesatisfăcător" se regăsesc cei mai puțin subiecți (trei dintr-o sută), 85% dintre subiecți fiind distribuiți în ponderi aproximativ egale în categoriile "bine" și "foarte bine". La Limba și literatura română, ponderea de 7,5% a subiecților care au primit „nesatisfăcător" se înscrie între ponderile din categoria respectivă la celelalte două discipline, dar în categoria "foarte bine" se regăsește proporția cea mai mare de subiecți, aceasta reprezentând peste jumătate dintre elevii testați.
Comparativ cu Evaluarea Națională din anul 2000, în 2005 s-a înregistrat un progres pentru majoritatea sarcinilor de lucru și, implicit, un progres la nivelul gradului de realizare a obiectivelor de evaluare.
CNCEIP intenționează să continue programul evaluărilor naționale pe eșantion național reprezentativ pentru a putea monitoriza în mod eficient standardele curriculare și pentru a informa factorii de decizie, cât și profesioniștii din domeniu cu privire la evoluția acestora.

BIROUL DE PRESĂ

 

 

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 20:04:51 Ora de vară a Europei de Est