Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Împreună pentru un viitor mai bun”

Vineri, la Școala Gimnazială ,,Nestor Porumb” din Tulca, a fost lansat proiectul

,,Împreună pentru un viitor mai bun”

Vineri (10.03.2023), a fost un moment de sărbătoare pentru Școala Gimnazială ,,Nestor Porumb" din Tulca, deoarece a fost lansat proiectul: ,,Împreună pentru un viitor mai bun", cod proiect: F-PNRAS-1-2022-0732, Schema de granturi: Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar.

      La eveniment, am avut deosebita onoare de a-i avea în mijlocul nostru pe domnul inspector școlar general adjunct Nicolae Avram, pe domnul primar Avrămuț Daniel, domnul viceprimar Lăzău Alex, membri a Consiliului Local Tulca, membri a Consiliului de Administrație al școlii, părinți și cadre didactice, ne spune doamna profesor Huple-Moldovan Denisa, directorul școlii.
       Valoarea totală a proiectului este de 823,626.37 lei.
Activitățile propuse în proiect: în anul I de proiect: Cursuri remediale, Club de pictură, Clubul de dezvoltare personală prin lectură, Club de film, excursii tematice, Club antibullying.
          Lansarea acestui proiect, precum și sprijinul de care ne bucurăm din partea Primăriei Tulca, Consiliului Local Tulca, al părinților elevilor, al comunității tulcane, vor duce la dezvoltarea școlii, la reușită elevilor noștri.
Reușim, împreună!
 
 ***
 
PNRR: ,,Fonduri pentru România modernă și reformată"
Școala Gimnazială ,,Nestor Porumb" Tulca lansează proiectul „Împreună pentru un viitor mai bun", Cod proiect: F-PNRAS-1-2022-0732,  finanțat prin S.G. - PNRAS, în cadrul Componentei C15 - Educație a Planului Național de Redresare şi Reziliență (PNRR)
Proiectul este finanțat prin Inspectoratul Școlar Județean Bihor de către Ministerul Educației, în calitate de coordonator de reforme și investiții, în cadrul Componentei 15- Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență al României ( PNRR), R3. Reforma sistemului de învățământ obligatoriu pentru prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii- 14. Sprijinirea unităților de învățământ cu risc ridicat de abandon școlar.
Proiectul are ca scop  prevenirea riscului de abandon școlar și integrarea în sistemul educational a copiilor aparținând grupurilor vulnerabile, prin participarea la programe remediale, activități școlare și extrașcolare formale și non-formale, care să le permită dobândirea de cunoștinte de bază relevante pentru devoltarea personală, creșterea motivației învățării, crearea unui climat pozitiv și incluziv în școală.
O componentă importantă a proiectului o reprezintă dotarea sălilor claselor gimnaziale cu display-uri interactive, laptopuri, scanere portabile și imprimante multifuncționale. În paralel, vor fi desfășurate cursuri de formare a cadrelor didactice, cu elevii se vor desfășura cursuri remediale, Club de pictură, Clubul de dezvoltare personală prin lectură, Club de film, Club antibullying, excursii tematice.
Obiectivele proiectului
1. Identificarea elevilor cu potențial risc de abandon școlar, introducerea datelor în SIIIR, asigurarea suportului necesar pentru continuarea studiilor pentru un număr de 56 elevi cu risc de abandon, prin elaborarea planurilor educaționale de intervenție;
 2. Organizarea de activități de prevenire: ,,Aceste mâini nu vor lovi niciodată", pentru reducerea absenteismului la clasă prin utilizarea unor tehnici de învățare activă și incluzivă, stimularea lucrului în echipă, creșterea motivației învățării, crearea unui climat pozitiv și incluziv în școală, cu scopul de a scădea rata de abandon școlar în învățământ gimnazial cu 1%  pe an de proiect.
 3. Organizarea de activități remediale în toți cei trei ani ai proiectului (2022 - 2025) pentru elevii din grupul țintă, în vederea creșterii ratei de absolvire a clasei a VIII-a  cu 2% pe an de proiect și scăderea procentului elevilor care au obținut note sub 6 la Evaluarea Națională cu 5% pe an de proiect;
  4. Stimularea motivaţiei învăţării, dezvoltarea stimei de sine, integrarea elevilor cu risc de abandon, prin atragerea acestora în activităţi școlare și extraşcolare: ,,Visele nu zboară dacă nu le dai aripi!" (club de pictură, clubul sportivilor, club de lectură, club de film, excursii),  în vederea combaterii și prevenirii abandonului școlar și absenteismului, cu 2%  pe an de proiect;
  5. Formarea cadrelor didactice din unitatea de învățământ în vederea îmbunătățirii practicilor de predare remedială cu ajutorul tehnologiei, la sfârșitul programului 100% cadre didactice vor utiliza la clasă mijloace digitale;
  6. Creşterea frecvenţei şi menţinerea într-un sistem de educaţie de calitate a grupului țintă expus riscului de abandon şcolar, prin digitalizarea procesului educațional și amenajarea unui spațiu de lectură, în vederea scăderii ratei de abandon școlar în învățământ gimnazial cu 1%  pe an de proiect (de la 7% în 2021 la 4% în 2025).
Valoarea nerambursabilă a contractului de finanțare este de 823,626.37 lei., așa cum a fost aprobată prin Ordinul ministrului Educației nr. 3580/ 15.04.2022.
Perioada de implementare a proiectului este de 36 de luni, incluzând 3 (trei) ani școlari, respectiv între data 27.09.2022, data semnării contractului de finanțare, și data 27.09.2025.
Codul proiectului: F-PNRAS-1-2022-0732
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Împreună pentru un viitor mai bun”.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:07 Ora standard a Europei de Est