Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Școala ne dă aripi pentru viață”!

Anunț lansare proiect

,,Școala ne dă aripi pentru viață”!

Școala Gimnazială Nr. 1 Ciumeghiu, CUI 19213000, implementează începând cu data de 26.09.2022, proiectul ,,Școala ne dă aripi pentru viață! - Școala Gimnazială Nr. 1 Ciumeghiu - PNRAS 2022" Cod proiect: F-PNRAS-1-2022-1026

Proiectul este finanțat de către Ministerul Educației, în calitate de coordonator de reforme și investiții, în cadrul Componenta C15 - Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență în România (PNRR), R3. Reforma sistemului de învățământ obligatoriu pentru prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii I 4. Sprijinirea unităților de învățământ cu risc ridicat de abandon școlar.
Axa prioritară: Prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii.
Durata de implementare: Din 26.09.2022 până în data de 26.09.2025, pe parcursul a 3 ani școlari.
Bugetul proiectului: Valoarea nerambursabilă a contractului de finanțare este de 1.066.240 lei (un milion șaizeci și șase de mii două sute patruzeci de lei) așa cum a fost aprobată în Ordinul Ministrului Educației nr. 34961/30.03.2022.
Scopul proiectului este prevenirea abandonului școlar și reducerea părăsirii timpurii a școlii și creșterea ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior-gimnazial la  învățământul secundar superior - liceal sau învățământ profesional și tehnic în rândul elevilor de la  Școala Gimnazială Nr. 1 Ciumeghiu.
Obiective specifice
1. Creșterea eficienței și eficacității interne ale Școlii Gimnaziale Nr. 1 Ciumeghiu, pe parcursul a 3 ani.
2. Îmbunătățirea proceselor de predare - învățare - evaluare, pe parcursul a 3 ani.
3. Creșterea accesului elevilor aparținând unor categorii vulnerabile la o educație de calitate, pe parcursul a 3 ani.
4. Îmbunătățirea interacțiunii între toți actorii cheie ai ecosistemului școlar (elevi, cadre didactice, părinți, directori, inspector, reprezentanți ai comunității etc.), pe parcursul a 3 ani.
5. Îmbunătățirea climatului la nivelul școlii și la nivelul clasei, pe parcursul a 3 ani.
6. Creșterea timpului de instruire alocat elevilor în risc de abandon, pe parcursul a 3 ani.
 Activitățile propuse în cadrul proiectului
*ore remediale la limba și literatura română, matematică și TIC
*Club de teatru
*Club de lectură
*Club de limba engleză
*Excursii tematice
*Workshop antibullying
*Activități de orientare școlară și profesională
Prof. Cuibuș Mihaela Laura
manager de proiect

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:07 Ora standard a Europei de Est