Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Universitatea din Oradea urcă în clasamentul Metaranking Universitar

Tot mai sus!

Universitatea din Oradea urcă în clasamentul Metaranking Universitar

Universitatea din Oradea ocupă locul 14 în Metarankingul Universitar 2022, urcând astfel în clasament, în anul 2021 aflându-se pe locul 19.

În România există 73 de universități, dintre care 53 de stat. Din totalul celor 73 de instituții academice, doar 31 au reușit să ocupe un loc în acest clasament bazat pe rankinguri internaționale și indicatori de cercetare științifică din ultimii ani.
,,Planul strategic al Universității din Oradea și reglementările interne care vizează cercetarea, procesul educațional și internaționalizarea duc la eficiență. Se dovedește, astfel, că investițiile făcute în această direcție la universitate dau roade. Este important de menționat faptul că Oradea, ca centru universitar, ocupă poziția 6 la nivel național. Pe viitor ne dorim să creștem și să fim clasați tot mai bine în ranking-urile internaționale", afirmă rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. ing. habil. Constantin Bungău.
Clasamentul s-a bazat pe un studiu realizat de către Ministerul Educaţiei. Locul ocupat ne onorează. Punctajul obținut în anul 2022 este semnificativ mai mare decât în anul 2021, crescând cu aproape 30% față de anul trecut.
Obiectivul Metarankingului Universitar 2022 și-a propus să identifice poziționarea universităților românești, performante la nivel științific și cu vizibilitate internațională în clasamentele internaționale.
Raportul asupra Exerciţiului Naţional de Metaranking Universitar - 2022 a fost elaborat de cei nouă membri ai Grupului de experţi de înalt nivel (High Level Experts Group), numiţi prin Ordinul Ministrului.
,,Cifrele spun totul. Universitatea din Oradea se află, în mod evident, pe un trend ascendent în ceea ce privește cercetarea și diseminarea rezultatelor acesteia în publicații de certă valoare științifică", afirmă domnul prorector VRI, prof. univ. dr. habil. Sorin Borza.
,,Prezența Universității din Oradea în clasamentele internaționale standardizate, alocarea de resurse constante cercetării științifice și o bună gestionare a acestora au facilitat excelența în cercetare și o mai bună vizibilitate internațională" spune prorector Managementul Cercetării și Calității, prof. univ. dr. Sanda Monica Filip.

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:31:37 Ora standard a Europei de Est