Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Luni, a avut loc deschiderea festivă a Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar

Eveniment la Școala Gimnazială ,,Înv. Gâlgău Iosif” Păgaia

Luni, a avut loc deschiderea festivă a Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar

Luni, 24.04.2023, la Școala Gimnazială ,,Înv. Gâlgău Iosif" din Păgaia, a avut loc deschiderea festivă, oficială, a Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar, program ce vizează implementarea Mecanismului de Avertizare Timpurie în Educație (MATE) prin acordarea de granturi, în două runde, unui număr estimat de 2.500 dintr-un total de 3.235 de unități de învățământ de stat, de nivel gimnazial din țară.

 Școala Gimnazială ,,Înv. Gâlgău Iosif" Păgaia este beneficiarul proiectului <>, cod F-PNRAS-1-2022-1975, proiect finanțat prin Schema de Granturi Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar, în cadrul Componentei C15 - Educație a Planului Național de Redresare şi Reziliență (PNRR), aprobat prin Ordinul ministrului Educației nr. 3580/15.04.2022.
În runda 1 au fost selectate din județul Bihor 66 de şcoli, printre care și școala noastră. Scopul proiectului este prevenirea abandonului școlar și reducerea părăsirii timpurii a școlii și, implicit, creșterea ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior - gimnazial la învățământul secundar superior - liceu sau învățământ profesional și tehnic.
 Proiectul se bazează pe cinci activități principale: activități MATE (Mecanismul de avertizare timpurie în educație), în cadrul cărora se identifică și se înregistrează copiii aflați în risc de abandon școlar; activități de prevenire, care presupun identificarea și implementarea tehnicilor de învățare activă și incluzivă, urmând facilitarea învățării, a înțelegerii și a gândirii critice, activități de intervenție, care cuprind extinderea zilei de școală la program prelungit, constituirea grupurilor de lectură, realizarea activităților pedagogice și de sprijin, precum și activităților extracurriculare; activități de compensare, constând în asigurarea sprijinului material și de stimulare pentru elevii aflați în grupul țintă; digitalizarea procesului de învățare,în cadrul căreia se urmărește dotarea școlii cu clase inteligente pentru facilitarea procesului de predare-învățare.
Grupul țintă este format din elevii de gimnaziu ai școlii noastre, durata proiectului este de trei ani, cu începere din 27 septembrie 2022, data la care a fost semnat Contractul de finanțare, iar valoarea proiectului se ridică la suma de 412.026 lei fără TVA.
Echipa de proiect a școlii a propus activități diverse, atractive, eșalonate pe parcursul celor trei ani, toate vizând stimularea procesului de educație, creșterea gradului de promovabilitate la examene naționale, reducerea părăsirii timpurii a școlii.
Evenimentul de deschidere a fost onorat de prezența oficialităților comunei Boianu Mare, de cadrele didactice din școală, de reprezentanți ai Consiliului Reprezentativ al Părinților și, evident, de elevi, beneficiarii direcți ai programului.
Evenimentul a inclus, pe lângă prezentarea Programului si alocuțiunile profesorilor și colaboratorilor și un foarte reușit moment artistic realizat de elevii noștri talentați.
Ne dorim ca obiectivele asumate să fie realizate, astfel încât elevii noștri să progreseze, să fie motivați suplimentar în implicarea în activități, spre folosul întregii comunități!
Director, prof. Florica Sărac

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 14:33:30 Ora standard a Europei de Est