Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ideile verzi ale elevilor clasei a IV-a C

Săptămâna verde (27-31.03.) și

Ideile verzi ale elevilor clasei a IV-a C

Săptămâna verde este un program de educație non-formală organizat pentru prima dată în școli din România, având ca scop promovarea educației ecologice și a conștientizării elevilor cu privire la importanța protejării mediului înconjurător.

Săptămâna verde reprezintă pentru noi o provocare nouă și o oportunitate de a oferi elevilor posibilități de învățare alternative și atractive.
Iată câteva dintre activitățile desfășurate de noi în Săptămâna verde:
*VIZIONARE DE FILME, DOCUMENTARE despre PĂMÂNT, AER, APĂ, GUNOI vs. DEȘEU, DEE-uri, ce se întâmplă cu DEE-urile după colectare? Cum e reciclat un frigider? În vizită (on-line) la o Fabrică de Reciclare Deşeuri Electronice! Elevii au învățat despre ecologie, reciclare, refolosire, dar mai ales, despre importanța păstrării unui mediu sănătos, curat, atât pentru noi, cât şi pentru urmașii noștri;
* CONFECȚIONARE DE COSTUME DIN MATERIALE RECICLABILE
Elevii au prezentat costumații confecționate exclusiv din materiale reciclabile, costume deosebite, ingenioase din: carton, hârtie, plastic, nylon, rafie, materiale izolante, ziare etc.
*ÎN VIZITĂ LA STAȚIA METEO ORADEA
Gazda noastră a fost meteorologul de serviciu, domnul profesor Moș Ioan, căreia şi pe această cale îi mulţumim pentru amabilitatea şi răbdarea de care a dat dovadă în relaţia cu dinamicii noştri elevi. Vizita a fost deosebit de interesantă, mai ales pentru faptul că era o noutate pentru mai toţi elevii care au avut astfel posibilitatea de a observa principalele instrumente şi aparate de măsurare şi înregistrare a datelor climatice: termometru de aer, de sol, pluviometru, chiciurometru, roza vânturilor, anemometru, heliograf. Domnul meteorolog le-a explicat elevilor amănunţit care este rolul acestor instrumente, cum şi de ce sunt poziţionate în perimetrul observabil, de câte ori se înregistrează datele climatice, unde, când şi cum sunt transmise datele.
            În concluzie, putem afirma că a fost o activitate interesantă, atractivă şi plină de învăţăminte, pe care sperăm să o repetăm şi în anii următori.
*TEATRUL PENTRU COPII ,,Turtița fermecată", în sala Filarmonicii....O zi absolut specială. În copilărie formăm aprecierea pentru valoare, cultura, activitatea actorului, spectacol, divertisment...  Am fost foarte încântați.
A fost o săptămână superbă! Bravo, copii! Mulțumim, ca de fiecare data părinților pentru implicare, pentru sprijin!
Astfel de activități îmbunătățesc motivația și implicarea elevilor în învățarea științelor și pot încuraja dezvoltarea de competențe transversale: gândirea critică, rezolvarea de probleme și colaborarea în echipă.
Prof. Simona Bunta,
Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" din Oradea

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 06:51:57 Ora standard a Europei de Est