Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

„De la lege la realitate - despre integrarea școlară în noua viziune a legii învățământului românesc

Masă rotundă

„De la lege la realitate - despre integrarea școlară în noua viziune a legii învățământului românesc

Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea a organizat, joi, 8 iunie 2023, Masa rotundă, intitulată „De la lege la realitate - despre integrarea școlară în noua viziune a legii învățământului românesc". Evenimentul s-a desfășurat la sediul Sindicatului Liber din Invățământ Bihor.

Masa rotundă s-a adresat cadrelor didactice din învățământul special, special integrat, învățământul de masă, părinților, studenților și elevilor cu scopul de a promova valorile și principiile învățământului românesc.
Evenimentul s-a bucurat de prezența unor reprezentanți ai instituțiilor învățământului universitar și preuniversitar și ai organismelor cu atribuții în domeniul politicilor educației.
Invitații evenimentului au fost: conf. univ. dr. Karla Barth, decanul Facultății de Științe Socio-Umane, Universitatea din Oradea, prof. dr. Horea Abrudan, inspector școlar general, I.S.J. Bihor, lect. univ. dr. Constantin Pascariu și lect. univ. dr. Laura Bochiș, Universitatea din Oradea, prof. Elena Erdeli, inspector școlar de specialitate pentru învățământul special și special integrat, I.S.J. Bihor, pr. prof. Florin Negruțiu, inspector școlar pentru religie, inspector școlar pentru proiecte educaționale, I.S.J. Bihor, prof. dr. Cristina Avrigeanu, director Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională, Bihor, prof. dr. Alin Ștefănuț, director al Casei Corpului Didactic Bihor, prof. Flaviu Ștefan Zancu, președintele Sindicatului Liber din Învățământ Bihor, prof. Monica Costa, director al Școlii Gimnaziale „Nicolae Bălcescu" Oradea, prof. Teodora Pantazi, director al Centrului Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr.1 Oradea, prof. Carmen Ilisie, director adjunct al CSEI Nr 1, Oradea, prof. Maria Gabriela Adriana Șandor, director al Centrului Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr.1 Popești, prof. Maria Ramona Vesa, director al Centrului Şcolar de Educaţie Incluzivă „Cristal" Oradea, prof. Andrea Olah, director al Centrului Şcolar de Educaţie Incluzivă „Bonitas" Oradea, prof. Lăcrimioara Șipoș, director al Centrului Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea, prof. dr. Angela Marușca, director adjunct al Centrului Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea, prof. Corina Budurean, Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea, prof. de sprijin Ana Domnica Puriș, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea; moderatorii mesei rotunde au fost: prof. psihopedagog Melinda Andrea Denes, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea, prof. psihopedagog Raluca Petruț, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea.
             Audienții au urmărit on-line discuțiile ce au avut loc în jurul unor întrebări pregătite și selectate prealabil din noua lege a învățământului și la final au avut posibilitatea să pună întrebări.  Intervențiile participanților s-au axat în jurul următoarelor cuvinte cheie: colaborare, echitate, performanță, respect, siguranță și responsabilitate în legătură cu incluziunea elevilor cu CES.
Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea, mulţumeşte tuturor persoanelor care ne-au onorat cu prezenţa la această activitate. (Melinda D.)

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 15:33:03 Ora de vară a Europei de Est