Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Misiune îndeplinită cu brio!

Vineri, 9 iunie, la ora adevărului!

Misiune îndeplinită cu brio!

Monica Toader, ca dascăl, e de admirat și de invidiat pentru multele sale calități, între care multă dăruire și o putere de muncă de nestăvilit, isteață și deschisă spre nou, cu personalitate și spirit autocritic, adesea nemulțumită că nu a realizat mai mult(e)...

Vineri, în fața elevilor săi, a părinților și a invitaților, a făcut un bilanț al celor cinci ani de învățământ primar la o clasă de elevi pe care a încercat să-i modeleze după sufletul său bun și mare! Ascultați-o, vorbind alor săi!
Dragii mei elevi!
            Iată-ne ajunşi în ziua în care se încheie cei cinci ani pe care i-am petrecut împreună, cinci ani de muncă, de efort, de succese, de bucurii.
            Vă mai amintiţi prima voastră zi de şcoală?
            Frunzele ruginii se pregăteau să ţeasă covorul toamnei. Ne-am întâlnit în curtea şcolii. Povestea voastră începea. Începea cu momentele de descoperire a şcolii, a băncii, a colegilor; începea cu lacrimi de teamă sau sfioase semne de prietenie.
            A venit apoi vremea bastonaşelor, a literelor, a primelor adunări, apoi problemele, tabla înmulţirii, cititul, povestitul.... Şi anii au trecut....
            Privind în urmă totul vi se pare acum atât de simplu şi vă vine să zâmbiţi, gândindu-vă cât de greu aţi scris primul cuvânt, cuvântul mama.
            Orice muncă cere efort şi munca noastră a cerut mult efort, dar efortul a fost încununat de multe bucurii.
            Voi sunteţi bobocii de acum cinci ani? Aţi crescut, aţi muncit, aţi şi greşit (unii mai mult, alţii mai puţin), dar din greşeli, cu siguranţă, am învăţat cu toţii. La toamnă, veţi fi elevi în clasa a V-a; veţi face cunoştinţă cu obiecte noi de studiu, cu profesori noi. Nimic nu trebuie să vă sperie, deoarece ceea ce aţi învăţat în aceşti cinci ani constituie o adevărată bază pe care se va putea înălţa învăţătura viitoare. Păşiţi încrezători în voi spre clasele mai mari; creşteţi sănătoşi la trup şi la minte; învăţaţi cu dragoste şi cu sârg, spre bucuria părinţilor şi a mea, învăţătoarea voastră!
Sunteţi generaţia 2018-2023, sunteţi Clasa Delfinilor, o clasă care a început cu 29 de elevi, pe parcursul celor cinci ani, unii au plecat, au părăsit colectivul (din varii motive), alţii au venit pe parcurs, s-au alăturat nouă şi iată-ne la finalul ciclului primar tot cu 29 de elevi.
Fiecare e unic în felul său, fiecare are magia lui doar să o găsească, să o recunoască, să aibă încredere în forţele proprii, să muncească cât poate de mult pentru a creşte, a evalua, a se perfecţiona. Nu uitaţi că în clasa a III-a fiecare în parte şi toţi împreună, am călătorit pe drumul cunoaşterii, călăuziţi de steluţa magică ce ne-a ajutat să ne cunoaştem mai bine, să ne descoperim punctele forte, să facem faţă emoţiilor cu care ne confruntăm, să formăm nişte legături sincere şi trainice în cadrul colectivului nostru.
Fiecare generaţie de elevi e specială, are caracteristicile sale, iar voi veţi rămâne în amintirea mea, într-un loc în sufletul meu prin tot ce am realizat împreună zi de zi, an de an, cu fiecare poveste creată pentru voi la început de an şcolar (cu delfini, cu bunici, cu prinţi şi prinţese, cu valiza magică etc.) ca să facem învăţarea mai plăcută, cu fiecare întâlnire de dimineaţă cu momentele ei deosebite care au contribuit la coeziunea grupului, cu fiecare proiect în care ne-am implicat şi care ne-a adus prieteni noi și informaţii fel de fel, cu fiecare provocare sugerată, cu fiecare surpriză pregătită, cu jocuri şi jucării variate, cu aplicaţii fel de fel în şcoala fizică şi on-line.
Poate a fost prea mult pentru unii sau prea puţin pentru alţii, dar sperăm că în fiecare zi, elevii clasei noastre şi-au luat ceea ce aveau nevoie pentru a şti mai multe şi pentru a fi mai buni.
De-a lungul timpului nu o dată, mi-aţi spus că doamna ţine mai mult cu unii dintre voi şi cu alţii mai puţin...şi vă înţeleg într-un fel deoarece sunteţi copii şi fiecare aţi avut nevoie de atenţia, aprecierea mea 100% chiar dacă voi eraţi mai mulţi, eu doar una, DAR totodată ştiu că am fost obiectivă şi atunci când corectam fişe, teste cât şi când uitaţi ceva acasă sau mă nemulţumea ceva. Legat de acest aspect, v-am demonstrat recent, la cine ţin eu mai mult, pe cine iubesc eu mai mult... vă amintiţi cutia cu fluturaşii din oglindă?!
Mi-a plăcut mereu să ştiu ce gândiţi, cât aţi înţeles din ce vi s-a predat, ce v-a impresionat la o lecţie sau la activităţile unei zile, la finalul unei luni sau a unui semestru sau modul. Aşa că feddbackul primit de la voi a fost un reper care
prin răspunsurile la unele chestionare, prin răspunsurile scrise pe post-ituri, pe flipchart sau spuse oral, m-au ajutat să-mi organizez activitatea mai departe, să revin asupra unor explicaţii, să consolidez anumite teme, să aduc resurse noi care să mă ajute să vă transmit cât mai uşor şi atractiv cunoştinţele planificate.
După cum ne spune și cântecul învățat de voi pe care-l veți prezenta mai încolo, doamna voastră învățătoare v-a așteptat zilnic de cu bună dimineață, cu nerăbdare și mult drag, s-a străduit să vă învețe de toate și chiar dacă v-a mai certat doar de bine v-a învățat asemeni unui părinte care se-ncruntă și zâmbește pentru că știm că ne iubește.
Acum, la ceas de sărbătoare, în care tragem linie și concluzionăm ce am făcut, cât am făcut, cât puteam să facem, cum ne-am simțit, eu, ca învățătoare a clasei delfinilor doresc să-mi amintesc doar punctele forte, momentele frumoase, realizările voastre, clipele de bucurie și satisfacție pentru munca depusă și vă mărturisesc că sunt mândră de voi, de tot ce au însemnat cei cinci ani de școală primară. De acum încolo fiecare va trebui să dovedească individual ce știe, cât știe și cum se adaptează mai bine la cerințele unui nou ciclu școlar, cel gimnazial.
La finalul călătoriei noastre împreună, ați primit mai multe mesaje video (pe care vi le-am postat pe grupul închis al clasei) de la cei cu care ați colaborat și care v-au apreciat pentru empatia voastră, pentru curiozitatea voastră și pentru consecvența voastră. Doresc să le mulțumesc încă o dată:
*doamnei profesor de limba română de la școala noastră, Joldoș Crina
*elevilor din clasa a II-a, clasa greierașilor, de la Șc. ,,Mircea cel Bătrân" din Pitești, Argeș, d-na înv. Ramona Nicolae
*actriței și povestitoarei internaționale Giorgiana Popan, de la AtelieR de cuvinte, Arad
*elevilor clasei a IV-a A de la Lic. ,,Mihai Eminescu" din Strășeni, Republica Moldova, d-na înv. Ina Iordachi
*scriitoarei Nicoleta Fotău
*scriitorului Alex Donovici
*domnului profesor de istorie și geografie din școala noastră, Lucian Goman
*elevilor clasei a IV-a A de la Lic. Teoretic ,,Ana Ipătescu", Gherla, Cluj, d-na înv. Daniela Cristureanu
      Vă doresc vouă, celor 29 de elevi ai clasei noastre, să vă urmați visul și să fiți mereu cea mai bună variantă a voastră! Peste ani și ani să ne revedem cu emoție și bucurie ca să ne împărtășim (așa cum mereu v-am învățat) urcușurile, dar și cumpenele ce fac parte din viața noastră și din care avem mereu o lecție de învățat.
Părinților voștri, le doresc multă răbdare și iubire pentru a vă putea susține în drumul destinului vostru! Le mulțumesc că de cele mai multe ori m-au înțeles, m-au susținut și m-au ajutat direct și indirect în tot ce ne-am propus în această perioadă de cinci ani. Dacă pentru unii am fost stresantă cu informările zilnice, îmi pare rău, dar știu că din toamnă cu toții veți simți lipsa lor... acesta a fost stilul meu de a vă ține conectați în permanență cu clasa noastră și cu școala, deoarece familia e unul dintre cei trei factori importanți și parteneri în derularea procesului de învățământ. Doresc să le dau părinților/bunicilor un sfat prietenesc pentru ceea ce va urma și anume: să creadă în puterile/capacitățile voastre, să vă fie alături mereu și să vă dea aripile de care aveți nevoie pentru a zbura cât mai departe, spre locul unde vă veți simți apreciați, fericiți și împliniți și... să țină legătura cu școala.
Vă mulțumesc tuturor pentru încrederea ce mi-ați arătat-o în ceea ce am propus și derulat la clasă (aici intră în primul rând Programul prelungit de acasă și de la școală, excursiile/drumețiile/vizitele/taberele, proiectele, activitățile extra etc)! Sunt sigură că fiecare activitate desfășurată a adus ceva benefic în dezvoltarea fiecărui elev în parte și a tuturor, împreună ca și colectiv.
Mult succes în clasa a V-a! Să aveți parte (oriunde veți fi de la toamnă) de un colectiv de profesori care să vă înțeleagă, să vă valideze pregătirea de până acum, să vă satisfacă nevoile, să țină cont de particularitățile voastre, de unicitatea voastră, să vă fie alături atunci când aveți nevoie și totodată de un colectiv de elevi cu care să colaborați frumos din toate punctele de vedere!
Doamne, ajută-le tuturor!
 
Doamnei profesor cu dragoste, Monica-Dorina Toader!
V-am urmărit în pandemie și mult în afara ei și v-am admirat abnegația, puterea de dăruire și sacrificiu pentru familia de la școală, neodihna și multele activități ieșite din comun, dar întotdeauna didactice, cu elevii și pentru elevi, pentru mai multă lumină și înțelepciune! Ați ales să fiți unică cu fiecare generație, proaspătă și originală, creativă, cât zece! Dumnezeu a văzut și v-a sprijinit, indiferent de răutățile din jur pentru că a înțeles misiunea nobilă la care ați subscris ajungând dăscăliță! Doamne, câte poate face un dascăl cu vocație pentru școală, pentru elevii săi, iubindu-și profesia!
Sunteți de admirat și de felicitat!
Plecăciune, distinsă doamnă profesor Monica-Dorina Toader!
Cu aleasă prețuire,
Ovidiu Dan

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 09:53:36 Ora de vară a Europei de Est