Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Manifestare dedicată Zilei Europei

Miercuri, la Școala „Dacia” din Oradea

Manifestare dedicată Zilei Europei

Ieri, 9 mai, la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea a avut loc o manifestare dedicată Zilei Europei și partenerilor de proiect, la reuniunea de evaluare finală a celor trei ani, Școala „Dacia” fiind coordonatoare de proiect, în parteneriat cu școli din Italia, Grecia, Polonia și Irlanda.

„Unitate în diversitate”

„Nu întâmplător am planificat reuniunea de evaluare finală chiar de Ziua Europei, ne spune prof. Monica Urian, coordonatoarea de proiect. Pornind de la sloganul Uniunii Europene - „Unitate în diversitate”-, ne-am propus să ilustrăm ceea ce înseamnă diversitatea culturală a celor cinci țări partenere.”
O echipă de elevi din clasa a VIII-a a pregătit șase prezentări în power point pentru Europa, Grecia, Irlanda, Italia, Polonia și România, cu simbolurile UE și domeniile principale. De fiecare dată au fost evidențiate istoria și geografia (clima, relieful și atracțiile turistice), cultura și tradițiile. Prezentările au alternat cu momente artistice variate, un bun prilej de a cunoaște potențial cultural-artistic al școlii, artiștii, obiceiurile și tradițiile pe care le promovează, precum și înclinațiile și performanțele lor. În deschidere, elevii învățătoarelor Lucia Leț, Simona Cobe, și Ana Cuc au prezentat „Lioara”, un obicei specific Bihorului. Bucuria și motivul popular au fost amplificate apoi de dansatorii învățătoarelor Gabriela Negruț și Maria Floruț. După prezentarea Europei (în power point), pe scenă a evoluat grupul vocal „Europa” (îndrumat de înv. Lia Popovici), majoretele și gimnastele (din clasa înv.instit. Florica Hava), iar Răzvan Dobai (elevul înv. Georgeta Bucșa) a interpretat o baladă. Corul școlii (condus de prof. Irinel Băjenaru) a avut trei intervenții, în trei reprize (cu cântece de primăvară, de la Eurovizion, precum și imnul Europei). Patru eleve din clasa a VIII-a B (îndrumate de prof. Magdalena Moldovan) au interpretat un cântec maghiar, iar dansul sportiv a fost reprezentat cu cinste și talent de Carla Ieran și Armin Rapa. La punerea în undă a frumosului program artistic au contribuit deopotrivă și echipa de profesori alcătuită din Monica Urian, Rodica Măduța, Rodica Ochiș și Marin Bica. Spuneam că prezentările în power point sunt rodul colaborării unei echipe forte de elevi din clasa a VIII-a, alcătuită din: Adrian Cobârzan, Antonia Potroviță, Cristina Moț, Cristina Bucurean, Mihaela Mureșan, Natanael Heredea și Bogdan Balaj.

„Prețuind trecutul, pregătim viitorul”

La reuniunea de evaluare de la Oradea, au făcut deplasarea 11 profesori,  parteneri de proiect ai echipei de la Școala „Dacia”- școală coordonatoare de proiect, ei reprezentând: Scola Media Statale Alessandro Manzoni din Catanzaro –Italia, școala primară Avdira, din Mangana, provincia Tracia, din Grecia, Podstawowa nr.82 Swietej Jadwigi Krolowej din Cracovia – Polonia, și Scoil Cholmcille C.B.S. – Cork City din Irlanda. Fiecare delegație a adus materiale specifice semnificative pentru expoziția sugestiv intitulată „Prețuind trecutul, pregătim viitorul”. Printr-o multitudine de fotografii, sunt reliefate tradiții și obiceiuri, trecut și prezent. Tot din produsele proiectului fac parte și referatele, albumele, portofoliile, CD-urile și DVD-urile, precum și revistele scoase în cei trei ani de proiect Comenius -1.
Impresiile finale vor fi consemnate într-o carte de onoare.

Profesorul Florian Hava, directorul Școlii ”Dacia”, nelipsit de la toate reuniunile, mâna dreaptă a echipei de proiect, apreciază munca depusă și rezultatele obținute prin prisma frumoaselor cuvinte pe care profesorii delegațiilor străine le au la adresa echipei de proiect de la Școala „Dacia”.

Ovidiu DAN

P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Manifestare dedicată Zilei Europei).

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 15:48:44 Ora de vară a Europei de Est