Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

O lecție deschisă, ca un curs festiv, la clasa a IV-a B

Joi, 15 iunie, la Școala Gimnazială ,,Dacia”, în sala festivă, am participat la

O lecție deschisă, ca un curs festiv, la clasa a IV-a B

Joi, 15 iunie 2023, la Școala Gimnazială ,,Dacia" din Oradea a fost sărbătoare, vorba domnului director, prof. Alin-Florin Novac-Iuhas, o activitate didactică în premieră la școala ,,Dacia". Doamna profesor Diana Laura Alb a invitat conducerea școlii, alți profesori, colegi, alături de părinți, în sala festivă, amenajată ca o sală de clasă, cu tablă inteligentă, la o lecție demonstrativă, cu elevii săi, absolvenți, din clasa a IV-a B.

Exact la ora 9.00, după sunetul clopoțelului (alias soneria școlii), elevii, însoțiți de dăscălița lor, au intrat în sala festivă, fiecare la banca sa...
Din secvențele video pe care vi le vom prezenta pe Facebook OviDan, veți putea vedea ce s-a întâmplat și cum s-a desfășurat, în rezumat, întâlnirea de suflet... o activitate didactică aparte, specială, o premieră în acest sens pe care ne-a oferit-o doamna profesor Diana Alb, cu elevii săi, o clasă de premianți...
Și, vorba aceea, Orice lucru al tău să-l începi cu Dumnezeu. Așa s-a întâmplat și acum, după care, dăscălița ne-a prezentat intențiile și scopul reuniunii festive.
Învățătorul tatălui meu, de Edmondo de Amicis - Cuore
Cu emoțiile inerente, de rigoare, în fața ,,națiunii", a început un gen de lecție de citire. Cei 33 de elevi au fost împărțiți în opt grupe, potrivit celor opt tipuri de inteligențe multiple (după Teoria dr. Howard Gardner, profesor la Universitatea Harvard): lingvistică, matematică, spațială, kinestezică, naturalistă, muzicală, interpersonală, intrapersonală.
A.1.Realizați descrierea profesorului Vincenzo Crosetti (inteligența lingvistică) 2.De ce credeți că imaginea învățătorului era atât de vie în amintirea elevului său, deși trecuseră patruzeci și patru de ani? Argumentați! 3.Redați amintirile învățătorului legate de elevul său și de mama acestuia. 4.Realizați descrierea domnului Alberto Bottini. 5.Realizați o compunere în care să surprindeți întâlnirea dintre voi și învățătoarea voastră peste 20 de ani.
B. Patru probleme (pentru inteligența matematică): 1.Un învățător a corectat într-un an școlar 426 de lucrări la limba română, cu 132 lucrări mai mult la matematică și cu 96 de lucrări mai puțin decât la matematică, la celelalte obiecte. Știind că din totalul de lucrări 46 au fost anulate, câte minute a corectat învățătorul, dacă lucrările le-a corectat astfel: jumătate în 3 minute/lucrare și restul în 2 minute/lucrare? (metoda grafică)...
C. Cinci activități (pentru inteligența spațială): 1.Realizați un desen prin care să redați imaginea ce reiese din următorul fragment...
D. Șase aspecte (pentru int. intrapersonală): 1.Ce sentimente declanșează în sufletul cititorului lecturarea textului?
E. Cinci acțiuni (pentru int. naturalistă): 1.Ce floare i-a oferit în dar tatăl lui Enrico învățătorului său? Care sunt condițiile de viață ale acestei flori?
F. Șase activități (pentru int. interpersonală): 1.Redactați un text în care să redați relația dintre învățătorul Crosetti și părinții elevului Albert Bottini, pe vremea când acesta era elev.
G. Cinci acțiuni (pentru int. kinestezică): 1.Realizați o compunere din care să reiasă profesiile pe care le-au îmbrățișat elevii profesorului Crosetti.
H. Trei aspecte (pentru inteligența muzicală): 1.Ce instrumente muzicale ați asocia sentimentelor trăite de personaje în diferite momente ale povestirii?
Tratarea și învățarea diferențiată, individuală și pe grupe, invocând inteligențele multiple, au constituit cheia și esența lecției demonstrative, cu siguranță, bine primită de invitați, fie ei părinți sau dascăli.
Doamna profesor Diana Laura Alb este unul dintre dascălii noștri de top, care ne demonstrează cu fiecare generație de elevi că vocația, dăruirea, competența și, de ce nu inteligența și talentul, experiența și măiestria pedagogică sunt punctele forte ale unui dascăl care se respect și impresionează pe oricine, specialist sau nespecialist într-ale educației. Iar elevii domniei sale sunt exemplele cele mai concludente ale reușitei sale didactice.
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 31 octombrie 2025, 20:07:31 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...