Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Dimensiunea practic-aplicativă a pregătirii în domeniul intervenției polițienești”

Simpozion Internaţional la Şcoala de Pregătire a Agenţilor de Poliţie de Frontieră „Avram Iancu” Oradea

„Dimensiunea practic-aplicativă a pregătirii în domeniul intervenției polițienești”

În zilele de 22 și 23 iunie 2023 a.c., Şcoala de Pregătire a Agenţilor de Poliţie de Frontieră „Avram Iancu" Oradea a fost gazda simpozionului internaţional de prezentări ştiinţifice cu tema „Dimensiunea practic-aplicativă a pregătirii în domeniul intervenției polițienești". Simpozionul este la cea de a XV-a ediţie și reunește anual reprezentanţi ai instituţiilor de învăţământ din ţară şi de la nivel european.

La simpozion au luat parte delegaţii ale instituţiilor de învăţământ cu atribuţii în pregătirea şi formarea poliţiştilor, dar şi alte entităţi din domeniul ordinii şi siguranţei publice, din ţară şi din străinătate.
Pentru această ediție tematica abordată a dorit să scoată în evidență modul și metodele prin care instituțiile de învățământ din sistemul de ordine si siguranță publică reușesc să pregătească elevii pentru ca aceștia să fie capabili să pună în practică cunoștințele și competențele dobândite în cadrul procesului instructiv-educativ și să le  permită absolvenților să se adapteze cerințelor și să răspundă provocărilor concrete cu care se confruntă pe parcursul carierei.
Delegațiile străine participante la această ediție a simpozionului au reprezentat cele două școli din Republica Ungaria (Şcolile Tehnice de Ordine Publică din Miskolc şi Szeged) și delegația din Slovacia (Școala profesională secundară a Forțelor de Poliție Košice).
De asemenea,  reprezentanţi ai principalelor instituţii de învăţământ poliţienesc din România au luat parte la activităţile desfăşurate în cadrul simpozionului și au prezentat fiecare, alături de reprezentanții instituțiilor din străinătate, un material de analiză pe tema laturii practic-aplicative a pregătirii în domeniul intervenției polițienești din cadrul instituţiei pe care o reprezintă.
Şcoala de Agenţi de Poliţie ,,Septimiu Mureşan'' din Cluj-Napoca, Şcoala de Agenţi de Poliţie ,,Vasile Lascăr'' din Câmpina, cele două instituţii de profil ale Jandarmeriei Române, Şcoala de formare şi perfecţionare a personalului Poliţiei de Frontieră Române din Iaşi, dar şi Institutul de Istorie ,,George Bariţiu'' Cluj-Napoca, au participat în cadrul simpozionului cu prezentări pe tema stabilită (metode, dificultăți, exemple).
Domnul comisar şef de poliţie Ionel Hotnoga, directorul Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu" Oradea, a condus delegaţia instituţiei de învăţământ în cadrul acestui simpozion, şi în calitate de gazdă a evenimentului s-a asigurat ca toate activităţile să se desfăşoare în concordanţă cu obiectivele instituţionale în domeniu.
Această activitatea ne-a dat ocazia de a analiza asemănările şi deosebirile dintre procedurile specifice de proiectare a învăţământului poliţienesc din alte state, membre ale Uniunii Europene, oportunitatea şi posibilitatea adoptări unor aspecte în vederea creării unei metodologii comune pe baza experienţei acumulate şi s-a putut face o analiză a modului cum celelalte instituţii din ţară desfăşoară aceste activităţi şi posibilitatea transferului ulterior al experienţei acumulate în activitatea desfăşurată la Oradea. Ca de fiecare dată şi în acest an reprezentarea la această importantă activitate a fost numeroasă, au fost implicaţi reprezentanţi foarte bine pregătiţi profesional din cadrul fiecărei instituţii iar acest lucru s-a putut observa din interesul manifestat de participanţi pe parcursul lucrărilor, precum şi din calitatea lucrărilor prezentate.
Comisar-șef de poliţie Micheş Eugen

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:11 Ora standard a Europei de Est