Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
22 decembrie 2025

SURSE: Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării / Marilen Pirtea – în pole position pentru a prelua portofoliul


Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării, potrivit surselor Edupedu.ro.
Rectorul Universității de Vest din Timișoara, Marilen Pirtea, este cotat cu cele mai mari șanse de a prelua portofoliul cel mai dur lovit de măsurile de austeritate aplicate deja prin Legea Bolojan și cu un dosar fierbinte pe masă, și anume controversata programă de limbă română ce readuce cronicarii spre a fi studiați de elevii de 14-15 ani, la clasa a IX-a.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proper Relation Online and Offline

Final de proiect Erasmus

Proper Relation Online and Offline

Liceul Teoretic ,,Constantin Șerban" a beneficiat în perioada 2019-2023 de trei proiecte Erasmus+. Unul dintre aceste proiecte - Proper Relation Online and Offline, s-a încheiat în perioada 15-19 mai în cadrul ultimei mobilități care a avut loc în localitatea Bilgoraj, Polonia.

Proiectul a început în anul 2019 ca un proiect eTwinning urmând să fie transformat în Erasmus în 2020. Astfel am lărgit puțin scopul nostru inițial şi l-am adaptat noii dimensiuni europene. Noul scop a fost de a trezi gradul de conștientizare cu privire la hărțuirea cibernetică și hărțuirea tradițională, deoarece poate viza pe oricine, oricând și se poate întâmpla în mod anonim. În timp ce crește gradul de conștientizare cu privire la hărțuirea cibernetică, elevii vor învăța cum să folosească tehnologia într-un mod sigur. Ne-am  propus să diseminăm un program de bune practici pe care le-am experimentat în propriile şcoli, pe care l-am creat împreună și îmbunătățit față în față, la nivel național și internațional. Îmbunătățirea abilităților de navigare în siguranță în rețelele sociale, înțelegerea modului în care hărțuirea cibernetică poate dăuna oamenilor, învățarea despre privacy - adică cum să păstrăm private conturile noastre de pe rețelele sociale și cum să ne asigurăm de faptul că oamenii nu văd informațiile personale pe aceste rețele au fost printre principalele noastre obiective prioritare.
            În cadrul mobilităților din acest proiect au fost implicați un număr de 20 de elevi şi șapte cadre didactice.
            Proiectul dispune de rezultate remarcabile, printre care un proiect eTwinning desfășurat concomitent cu proiectul Erasmus, numeroase expoziții pe tema bullying-ului şi Cyberbullying-ului, video-clipuri prin care elevii din școlile partenere au pus în scenă episoade de bullying întâlnite în școlile lor sau pe care le-au aflat de la prieteni şi au găsit şi prezentat soluții de stopare a acestui fenomen. Au fost create, de asemenea, materiale de tip ebook, cu concluziile activităților din cei trei ani de proiect. Reamintim că proiectul a avut ca parteneri școli din Polonia, Italia, Spania şi liceul nostru.
            Prof. Silaghi Antonia, coordonator de proiect

Trimite email
sâmbătă, 27 decembrie 2025 la 15:54:57 Ora standard a Europei de Est