Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Tratamentul unui pacient cu stenoze coronariene multiple

Premieră națională la Spitalul Clinic Județean de Urgență Bihor

Tratamentul unui pacient cu stenoze coronariene multiple

În premieră națională, în cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Bihor a fost efectuat tratamentul unui pacient cu stenoze coronariene multiple, prin angioplastia cu suport ECMO (oxigenare prin membrană extracorporeală).

    Pacientul de 66 de ani, din județul Bihor, a fost diagnosticat cu boala coronariană multivasculară, cu leziuni pe aproape fiecare vas coronarian, indicația pentru acest diagnostic fiind bypass-ul coronarian. Pacientul prezenta însă și patologii respiratorii, datorită cărora riscul anestezic și operator era foarte mare, operația prezentând un risc ridicat de deces.
     Așadar, s-a decis revascularizarea coronariană prin proceduri intervenționale cu suport ECMO. În premieră națională, s-a efectuat angioplastia cu ajutorul tehnicii extracorporeale de acordare a unui suport cardiac și respirator pacientului. Tehnica îi permite aparatului să preia temporar funcția inimii și a plămânilor, realizându-se extragerea temporară a sângelui din organism pentru a permite oxigenarea artificială. Iar pacientului nu i se mai face anestezie generală, acesta fiind conștient pe tot parcursul procedurii.
     Înainte de a începe intervenția, a fost montat aparatul de oxigenare cu membrană extracorporeală, fiind pregătit să preia funcția inimii. Pacientului i s-a făcut anestezie locală, iar apoi i-au fost montate canule pe vene și pe artere, pe partea stângă, permițând circulația extracorporeală. Pe partea dreaptă, chirurgii au dilatat vasele coronariene și i-au montat pacientului șase stenturi. A urmat verificarea dilatării vaselor prin intermediul ultrasonografiei intravasculare. Următoarea etapă a intervenției a constat în scoaterea canulelor, întreruperea aparatului de circulație extracorporeală și închiderea vaselor.
       Intervenția a avut loc în data de 21.06.2023 și a durat trei ore. A fost o procedură deosebit de complexă de revascularizare, care datorită profesionalismului echipei intervenționale și a aparaturii utilizate, a decurs optim, fără incidente, obținându-se revasularizarea completă. Pacientul a avut o evoluție favorabilă, fiind deja externat.
     Pentru a realiza această procedură a fost nevoie de o abordare multidisciplinară și o colaborare strânsă între secțiile din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Bihor: Secția Clinică Chirurgie Cardiovasculară, Chirurgie Vasculară și  Chirurgie Toracică - dr. Erno Jerzicska, dr. George Popescu, Secția Clinică Cardiologie I (Compartiment Cardiologie Intervențională) - dr. Virgil Popa, dr. Mihnea Nichita, dr. Meșter Andras, UPU-SMURD - dr. Zsolt Beres și Secția Clinică ATI I - dr. Yvonne Pop.
Lisa Crăiuț,
purtător de cuvânt SCJUBH

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 15:37:42 Ora de vară a Europei de Est